Autor: Warlock Publikováno: 22.srpna 2006 |
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Že je to málo? Máte pravdu, puška je stále puška a pokud nehrajete zrovna za Irokéze, kteří si ze všech indiánských kmenů dokázali přebrat od svých dobyvatelů nejvíce technologií včetně efektních falkonetů, nemusíte věšet hlavu. A to ani v případě Azteků, kteří do posledního okamžiku nedisponovali žádným druhem jízdy a střelný prach prostě neznali. U nich vše nahrazuje značně silná pěchota ve třetí době doplněná o tři unikátní bojovníky. Koňů si naopak užijete do sytosti při hře za Siuxe, kteří stejně jako Hunové v druhém dílu Age of Empires nemusejí budovat žádné domky. Tato schopnost je řadí do role jednoho z nejagresivnějších národů a hrdě se můžou rovnat se Španěly, Němci či Turky. Jen o trochu hůře na tom jsou Irokézové s Travois. To je jednotka objevivší se hned na začátku hry a schopná jednorázově postavit některou z raných budov. Pořádně jim zatopte! Pomalu se dostávám k odpovědi na úvodní otázku a tou budiž, že Ensemble Studios skutečně ví, jak vybalancovat zdánlivě nesrovnatelné strany konfliktu a dokázali to nejenom v tomto datadisku, ale už dříve v Age of Mythology. Oproti němu nejsou indiáni ve Warchiefs natolik odlišní od evropských civilizací, ale více či méně se jedná o jejich protějšky vybavené luky a šípy. O čem si dobyvatelé však mohou nechat jen zdát, je posvátné ohniště plné tančících vesničanů. Samozřejmě platí, že čím více obětujete vesničanů, tím rychleji se určité bonusy generují. Na druhou stranu chtě nechtě zanedbáte těžbu surovin, což se může dosti vymstít. S podobným problémem se potýkali už Řekové v AoM. Skutečná síla Firepitu přichází až v pozdějších dobách a tím pádem mizí plné využití potencionálně zajímavých ekonomických výhod. Revoluce prozatím vypadá jako daleko použitelnější nástroj k vítězství něž nově přidaný obchodní monopol. V něm musíte po určitou dobu od čtvrtého věku kontrolovat minimálně čtyři obchodní stanice. Nemusím snad připomínat, jak těžké bylo udržet div světa (Wonder) v prvních dílech AoE a zde se jeví tato alternativa jako dost nepravděpodobná cesta k úspěchu.
Čeká nás světlá minulost Ačkoli grafický kabátek nedoznal žádných změn, vypadá stejně úchvatně jako vloni a o několik skladeb se rozšířil okouzlující hudební doprovod. Po stránce hratelnosti přinesla betaverze ujištění, že tři indiánské národy se budou moci postavit po bok dosavadních vládců Nového světa. další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Mám-li to shrnout, za trochu nešťastný považuji návrat k některým pseudo-novinkám, které již dříve fungovaly pouze na čestné slovo. Naopak za výtečné vlastnosti datadisku pokládám revoluci a špehování, které se v plné parádě předvede teprve v hrách proti živému hráči. Přibyly i dvě budovy - Saloon, v němž se trénují žoldáci všeho druhu, a Native Embassy pro cvičení indiánských spojenců. Nadále platí, že musíte mít pod kontrolou některou z osad rozesetých na mapě. V plné verzi přídavku se můžete těšit na tři domorodé civilizace a kampaň, které jsme se už teď zlehka podívali pod pokličku. Připravte se na americkou revoluci, setkání s Georgem Washingtonem a především hodně zajímavou směsici indiánských a evropských jednotek, jež budete moci vyrábět doslova pod jednou střechou. Pomalu si tedy začněte shánět náčelnickou čelenku, do října totiž moc času nezbývá! Stáhněte si: Trailer, Vše k původnímu AOE3 Související články: Age of Empires III recenze, průvodce hrou a návod; Novinky... | ||
Warlock | |
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole |