Autor: Michal Jonáš Publikováno: 26.března 2008 |
artwork ze Soviet Assault Hydroplán Tradičním přídavkem bývají nové lokace a jednotky, v tomto směru bude hra rovněž obohacena. Karel Kališ v OXM konkrétně zmiňuje jeden nový a velice zajímavý stroj sovětské provenience, což potěší zejména fandy letecké techniky. U vývojářů ve studiu totiž spatřil velice podivný „chronoplane“, který popisuje jako křížence letadla a lodě. Grafikům stál předlohou prý jakýsi letoun, který skutečně v osmdesátých letech spatřil světlo světa jako prototyp. Jelikož se historií vojenských letadel jako plastikový modelář trochu zabývám, domnívám se, že by mohlo jít o tzv. amfibie, neboli hydroplány, což jsou letouny schopné startu a přistání na povrchu i na vodě. V bývalém SSSR se jimi zabývala konstrukční kancelář Beriev, jenž se tomuto odvětví věnuje dodnes. V její historii najdeme rovnou několik obřích transportních letounů, které dříve Rudá armáda používala hlavně pro námořní výsadky. Možná, že v Soviet Assault nakonec uvidíme dokonce opravdový unikát v podobě hydroplánu s kolmým startem a přistáním Bartini VVA-14, který se klasickému pojetí letounu hodně vymyká (video). fotka letounu VVA-14 Převedení ovládání na konzole Velkým problémem prý bylo zpočátku přizpůsobení ovládání na obvyklý konzolový joypad, ale podle redaktora, který si ovládání skrze joypad vyzkoušel, je nyní již vše v pořádku a i bez klávesnice se mají jednotky řídit velmi dobře. To by značilo dobrou práci Swordfish Studios, které má port na konzole na starosti, zatímco tvůrci PC verze Massive Entertainment se zaměřují na vlastní obsah hry. OXM chválí hlavně vynikající práci zcela volné kamery, jejíž ovládání je namapováno na obě analogové páčky podobně, jako je tomu ve 3D střílečkách, takže konzoloví hráči by měli mít řízení pohledu dobře zažité i ve strategické hře. Nechybí ani zoomování a možnost okamžitého zmrazení obrazu pro vychutnání zastavených střel a výbuchů. Pro přivolávání posil a nových jednotek na bojiště lze kromě kontextových nabídek přiřazených čelním tlačítkům využít i hlasových příkazů skrze headset, tak jako v Tom Clancy's EndWar. Tato funkce má podle zkušeností OXM ještě mouchy, protože správně zaregistruje pokyn až na několikerý pokus. artwork ze Soviet Assault Stejně jako v PC předloze jsou kontextové nabídky konzolové verze ukotveny v horních rozích obrazovky. Pro vyvolání roletek s přehledem palebné podpory a nových sil logicky slouží horní čelní tlačítka na joypadu, přičemž pak již jen stačí vybrat páčkou zvolenou jednotku, načež se ihned spustí vybraná akce, jak píše autor OXM. Po síti v méně lidech O multiplayeru prý tvůrci zatím mlčeli, ale nejspíš se dočkáme minimálně stejného počtu map a režimů jako v počítačové verzi. Maximální počet připojených hráčů do hry pravděpodobně klesne na deset, přičemž zřejmě nebude dostupná možnost křížových zápasů počítačových a konzolových hráčů najednou. Z dřívějška víme, že máme počítat s nějakými novými síťovými módy a mapami. Dále se v OXM uvádí, že přibudou nové herní i renderované animace. World in Conflict: Soviet Assault by měl vyjít pro PC (jako datadisk) a PS3 / X360 (jako plnohodnotná hra) koncem října letošního roku (alespoň tak tvrdí internetové obchody, které ho již mají mezi předobjednávkami), díky čemuž půjde o přímou konkurenci vánočního Red Alertu 3 taktéž s hratelnými Sověty. Zdroj: Oficiální Xbox 360 Magazín CZ, obrázky Insidegamer Stáhněte si k původní hře: Demo, Patche, Videa, Trailery... Související články: Recenze singleplayeru a multiplayeru World in Conflict, Video-recenze, Novinky |
Michal Jonáš | |
autorovi je 30 let, pracuje jako IT specialista v právní firmě a herní novinařině se věnuje skoro 10 let v mnoha internetových i tištěných médiích; vede si www.gamesblog.cz; mezi jeho záliby patří modelářství a deskové hry |