Taktická kooperace Fortnite od Epicu vstala z dlouhého spánku
zdroj: tisková zpráva

Taktická kooperace Fortnite od Epicu vstala z dlouhého spánku

9. 4. 2014 12:54 | Preview | autor: Ladislav Loukota |

Tak trochu jako něžné pohlazení následované kopnutím do rozkroku působí dnešní resuscitace působivého Fortnite. Kooperativní sandbox zaměřený na budování pevností vypadá jako svižnější Minecraft s důrazem na střelbu, navíc využívá Unreal Engine 4 kabátku. Jedním dechem se však lidé z Epic a Epic Poland (bývalí People Can Fly) pochlubili i free-to-play povahou Fortnite. To nemuselo být...

O Fortnite se mluví od prosince 2011 a v dnešní éře plné variací na DayZ a Minecraft si nemohli tvůrci vybrat lepší tématiku než survival. Po dlouhatánské informační pauze však teprve nyní odhalili něco bližšího o povaze hry, za což vděčíme novému číslu časopisu Game Informer.

Tvůrci hry nyní připomínají, že jádro hratelnosti Fortnite spočívá v prozkoumávání mapy s cílem sbírat suroviny a připravit svou pevnost na noční nájezdy virtuálních bestií. Samozřejmě v kooperaci s více lidmi.

GameInformer hru popisuje jako titul "s důrazem na RPG vývoj postavy, lootování na způsob Diabla, obsahující různé kampaně o různé délce, procedurálně generované mapy a snad i PvP možnosti". K těm se ještě dostaneme níže. Důraz na přežívání v kooperativním stylu je sice ve skutečnosti znám už dlouho, konečně je však doplněn i ukázkou ze samotného hraní.

Fortnite zdroj: tisková zpráva

Komiksově stylizovaná grafika (nebudeme dělat, že ji Team Fortress 2 sám odněkud nevykradl) je dalším bodem, kde se Fortnite snaží vymezit vůči jiným typům podobných titulů. A vzhledem k užití Unreal Engine 4 se jí to snadno může i podařit. Kdo má chuť si to ověřit v praxi, může se již nyní přihlásit do alpha testu. Tedy, za předpokladu, že skousne free to play povahu hry. Dle Epicu se její forma může ještě razantně změnit, z oznámených skutečností však možná leckomu na čele vyraší krůpěje potu.

Fortnite zdroj: tisková zpráva

Epic totiž sice na jednu stranu mluví o přítomnosti kosmetických bonusů, zároveň ale uvedl taktéž režim hry, který jako by byl přímo zkonstruován pro bonusy zvýhodňující jednu či druhou stranu. Jedná se o již nakousnutý PvP režim hry.

Zatímco kooperace (parta lidí stavící pevnost a bojující s AI monstry) bude bez limitů, v PvP režimu budou jednotlivé týmy hýřit pouze jedním hráčem se schopností stavět. Ostatní hráči stále mohou sbírat suroviny, noční potvory stále vylezou na povrch, bude však možné je nasměrovat i k nepřátelské pevnosti.

Není asi obtížné si domyslet, že právě mikrotransakcemi zprostředkované in-game bonusy mohou vše rozvrátit. Znovu ale připomínám, že Epic mluví i o kosmetických mikrotransakcích, takže snad tohle nehrozí. Snad.

Epic se k tématu free to play povahy zatím příliš nevyslovuje a zřejmě tak s dalšími detaily vyčkává na ohlasy či nábor lidí do alphy (odpovídá tomu i varování, že „leccos z F2P vlastností se ještě může změnit“). Anebo jsem škarohlíd, který od každého čeká jenom to nejhorší a neprávem Epicu křivdím. Na každý pád totiž Fortnite po stránce hratelnost i vizuálu působí jako Team Fortress 2 pro novou generaci hráčů. A v současné chvíli mimochodem míří pouze na PC.

Nejnovější články