Autor: Levis Publikováno: 28.srpna 2007 |
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek O sličné kolegyni a inspiraci filmem Přechod mezi oběma světy uvede stejný efekt jako ve filmové adaptaci Christophe Ganse: podlaha a stěny se rozplynou a zpod nich vyleze pokroucený, poničený druhý svět - to celé ve skutečném čase během vašeho hraní. Nelze se ptát, který z nich je ten pravý: v sérii Silent Hill se tradičně pohybujete na pomezí reality a snu a i v pětce budete častěji zápasit s vlastními přeludy než skutečnými netvory. Bude je na vás domyslet si, jak si věci stojí ve skutečnosti. Tento přechodný efekt však zdaleka není jediným odkazem na film, jak dokazuje popelem prodchnutá mlha v ulicích či obrázky již uvedených divokých zdravotních sestřiček. Snové hledání bratra záhy skončí a na moment se znovu vrátíte do reality a vaší domovské vesničky Shephard’s Glen v Nové Anglii, kde však namísto vřelé náruče matčiny čeká jen katatonií paralyzovaná, řeči neschopná stařena: po bratru či otci ani stopy, v ulicích ponuro a mlhavo. Snad kvůli hollywoodské limonádě, snad aby hráč dal oddychnout strachem zmučeným nervům, objeví se po hrdinově boku jeho dlouholetá přítelkyně Elle, v něčem podobná Mary ze SH2 a v jiném zase Heroine ze trojky. Během vašeho putování se dozvíte, co se stalo v rodném městečku a nakolik za to může samotný Silent Hill, do kterého se narozdíl od čtvrtého dílu v jednom bodě skutečně podíváte: a bude to temnější podívaná, než by se zdálo. Příběh samotný mimo Elle, Alexe a jeho rodiny představí řadu dalších postav, z nichž některé dají minimálně vzpomenout na předchozí díly. Kdo si vzpomene, že táž Mary Sunderlandová z dvojky se za svobodna jmenovala Shepherdová? Ve hře se projeví nejen Alexův raný věk včetně mládežnické zpupnosti i zbrklého přemýšlení, ale také hrdinova minulost. Skrz vizáž znetvořených potvor, představujících vaše přeludy, přijdete na kloub traumatům z domova i otřesným válečným zážitkům. Důležitou roli v bojích pak bude hrát Alexův vojenský výcvik, díky němuž bude podstatně hbitějším a schopnějším bojovníkem než postavy z předchozích dílů. V bojích budete moci na obranu provádět úhybné manévry nebo se v poslední chvíli odkulit ze země, při útočení budete mít k dispozici lehké i těžké útoky, možnost zasáhnout nepřítele do konkrétního místa nebo s ním mrštit o zeď. Kromě nože, olověné trubky, sekyry a nejrůznějších komb, které s nimi budete moci vyrábět, pochopitelně dojde i na střelné zbraně, jejich použití však bude víc svátečního rázu. Souboje ale nedopadnou vždy dobře a pokud se dostanete do úzkých, dojde na minihru se zběsilým mačkáním tlačítek na obrazovce. V nejhorším případě zažijete trpký konec, kdy si váš přemožitel usmyslí, že některé končetiny jsou na Alexově trupu připnuty zcela zbytečně a rozhodne se tuto bestiální myšlenku rituálním způsobem uskutečnit. Co se týče předmětů, nezbývá než pozorně zkoumat obrázky: na jednom stole vidět lahvičku první moci, jinde si Alex svítí kapesní svítilnou a na rameni má připnutou vysílačku. Sexuálně frustrovaný kříženec muže a ženy Vaši nepřátelé od minulých dílů pilovali nové schopnosti a proto nesmíte být zaskočeni, až před vámi vykopnou dveře nebo budou zcela běžně reagovat na audiovizuální podněty v prostředí. A pokud překonáte strach a dáte se unést hravými nápady, budete těchto reakcí moci zneužít: již zmiňované sestřičky vyhledávají světlo jako otravný hmyz a tak se jich lze jednoduše moci zbavit třeba tím, že v místnosti zapnete projektor. Jednotlivé nestvůry můžete vidět na obrázcích, pár jich lze pojmenovat: Glimpses of Schism bude škaredá člověčina s obrovskou hlavou ve tvaru čepele, rozdvojenou jakoby úderem sekery. Vyhublý Smog ze sebe bude v pravidelných, rytmicky pulsujících dávkách chrlit plynové bubliny a čest budete mít i se Siamem, tepavým křížencem mužského a ženského těla, ve volných chvílích zvrhle ventilujícím svoji sexuální frustraci. Nad těmito obludami se budou tyčit obrovští bossové, s nimiž zažijete filmové bitky ve stylu stařičké Zeldy. Díky použití motion-capturingu skutečných lidí se budou monstra pohybovat reálně a někdy vykazovat tělesné deformace jako hnisající puchýře nebo krev tekoucí z úst. Nebojte se však, že by vám autoři nedali vydechnout: dojde i na puzzly, které se ponesou v duchu minulé série a proto např. dostanete za úkol najít ústřižky rentgenových výsledků, abyste jejich správným slepením získali potřebný numerický kód. Bude také potřeba být ostražitý: stačí nevzít jeden předmět či zapomenout na jednu nešťastnou potvoru a doberete se k jinému konci než ostatní hráči. “Ty zbraněma posedlý americký magoři tuhle hru úplně zmrví!” Takto pronikavě se vyjádřil jeden z fanoušků na diskusním fóru, když se dozvěděl, že hru narozdíl od minulých dílů nevyrábí tokijské studio Team Silent, nýbrž američtí The Collective (autoři Buffy the Vampire Slayer nebo The Da Vinci Code). Mezi kandidáty byly i jiné vývojářské týmy, ale nakonec to skončilo tímto paradoxem, nad nímž se zasmál také skladatel hudby pětky i předchozích dílů Akira Yamaoka: "Původní Silent Hill jsme dělali jako americký horor viděný japonskými očima, kdežto s pátým dílem se to otočilo a je to americká produkce japonského hororu." Po technické stránce hry však autoři excelují a nejen, že se drží zavedeného ztvárnění série, ale v lecčem ho posouvají do vyšších rovin. Strach vám naženou dramatickým nasvícením scény, v níž budete rozeznávat strašidelné siluety a kradmo se ve tmě děsit věcí, z nichž se na světle vyklubou obyčejné předměty. Důležitou roli bude hrát také použitý fyzikální engine Havok: strčte neobratným pohybem do židle, ta drkne o stůl a prostorem se ponese takový zvuk, že o vaší přitomnosti uvědomí monstra z celého okolí. Podstatnou část grafiky bude tvořit práce s filtry: celý obraz se pravidelně topit v šumu jako obrázek vyfocený na film s vysokou citlivostí. Mimo to se bude hra poškubávat a blikat, tu a tam na určitém místě v obraze utkví vlas nebo špína, jako byste se dívali na starý filmový pásek. další obrázky z této hry najdete v budoucnu v galerii Resumé aneb držme palce Konami některé fanoušky série již teď pobouřilo, ať již angažováním amerického týmu nebo odkazy na film, které podle skalních příznivců značí úpadek této značky. Z raných informací má však Silent Hill 5 náběh na opravdový zážitek a nemá cenu jej zatracovat dlouho předtím, než si ho budete moci vyzkoušet na vašich Xboxech 360 a PlayStationech 3. A to nejspíš nebude dřív než na podzim příštího roku. zdroj: Archiv starší Silent Hill 5 E3 teaser trailer Zdroje: EGM, fóra Související články: Novinky |
Levis | |
autorovi je 19 let, studuje v Praze a specializuje se na strategie/akce/adventury a cokoliv s tématikou Star Wars |