Silent Hill 5 - preview
zdroj: tisková zpráva

Silent Hill 5 - preview

28. 8. 2007 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

V mlze utopené strašidelné dobrodružství vypráví o psychických poruchách hlavního hrdiny a frustrovaném kříženci muže se ženou. Všechny detaily o next-gen pokračování známé hororové série pouze na TISCALI!

Autor: Levis
Publikováno: 28.srpna 2007


V mlze utopené strašidelné dobrodružství vypráví o psychických poruchách hlavního hrdiny a frustrovaném kříženci muže se ženou. Všechny detaily o next-gen pokračování známé hororové série pouze na TISCALI!


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Budou tomu tři roky od doby, co ze tmy vyrazil čtvrtý díl hororové série Silent Hill, který vyděsil herní recenzenty natolik, že si vydobyl zaslouženého ohodnocení (u nás 80%). Plátna kin a později videopůjčovny oblažila překvapivě ceněná filmová adaptace, které v současné době v Hollywoodu již dorůstá mladší sourozenec. Celou tu dobu Konami mezitím v tichosti pilně kutí pátý díl herní série, tentokrát určený výhradně next-gen konzolím. Až na dvojici obrázků a něco základních informací, které na letošní GC zopakoval i současný producent série, William Oertel, toho o hře však až doposud nebylo moc známo, na což dal zapomenout časopis EGM, odkud jsme zjistili bližší detaily.

 Ďábelské zdravotní sestřičky
Teprve dvaadvacetiletý Alex Shepard si za své činy již vysloužil vojenskou hodnost a z nerozvahy také koupil první kulku, která ho div nesložila. Jeho relativně klidný pobyt ve vojenské nemocnici naruší předtucha toho, že jeho malému bratru Joshuovi hrozí nebezpečí. Alex se zvedne z lůžka a jako v noční můře (a trochu snad jako v Maxu Paynovi) bloudí opuštěnou nemocnicí, dokud jako Alenka neprojde zrcadlem do fantaskního, ponurého a plesnivějícího světa Otherworld, jako červů plného smrtících zdravotních sestřiček a s hlubokou propastí a do ní vedoucí cestičkou, počmáranou Joshuovou pastelkou.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

Jako v předchozích hrách bude mít každá lokace ve hře své dva obrazy, protipóly, nikoliv však doplňující se po vzoru jing a jang, ba naopak až křiklavě odlišné: nejprve se budete motat v ponurém, mlze utopeném prostoru, načež se ocitnete na témž místě v Otherworldu, groteskně stylizovaném světě s krví na stěnách, chrastícími řetězy, Obrázek zdroj: tisková zpráva průmyslovými budovami a dveřmi z živého masa.

 O sličné kolegyni a inspiraci filmem
Přechod mezi oběma světy uvede stejný efekt jako ve filmové adaptaci Christophe Ganse: podlaha a stěny se rozplynou a zpod nich vyleze pokroucený, poničený druhý svět - to celé ve skutečném čase během vašeho hraní. Nelze se ptát, který z nich je ten pravý: v sérii Silent Hill se tradičně pohybujete na pomezí reality a snu a i v pětce budete častěji zápasit s vlastními přeludy než skutečnými netvory. Bude je na vás domyslet si, jak si věci stojí ve skutečnosti. Tento přechodný efekt však zdaleka není jediným odkazem na film, jak dokazuje popelem prodchnutá mlha v ulicích či obrázky již uvedených divokých zdravotních sestřiček.

Snové hledání bratra záhy skončí a na moment se znovu vrátíte do reality a vaší domovské vesničky Shephard’s Glen v Nové Anglii, kde však namísto vřelé náruče matčiny čeká jen katatonií paralyzovaná, řeči neschopná stařena: po bratru či otci ani stopy, v ulicích ponuro a mlhavo. Snad kvůli hollywoodské limonádě, snad aby hráč dal oddychnout strachem zmučeným nervům, objeví se po hrdinově boku jeho dlouholetá přítelkyně Elle, v něčem podobná Mary ze SH2 a v jiném zase Heroine ze trojky.

Během vašeho putování se dozvíte, co se stalo v rodném městečku a nakolik za to může samotný Silent Hill, do kterého se narozdíl od čtvrtého dílu v jednom bodě skutečně podíváte: a bude to temnější podívaná, než by se zdálo. Příběh samotný mimo Elle, Alexe a jeho rodiny představí řadu dalších postav, z nichž některé dají minimálně vzpomenout na předchozí díly. Kdo si vzpomene, že táž Mary Sunderlandová z dvojky se za svobodna jmenovala Shepherdová?

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Nedejte dopustit, aby váš trup ztratil končetiny
Ve hře se projeví nejen Alexův raný věk včetně mládežnické zpupnosti i zbrklého přemýšlení, ale také hrdinova minulost. Skrz vizáž znetvořených potvor, představujících vaše přeludy, přijdete na kloub traumatům z domova i otřesným válečným zážitkům. Důležitou roli v bojích pak bude hrát Alexův vojenský výcvik, díky němuž bude podstatně hbitějším a schopnějším bojovníkem než postavy z předchozích dílů. V bojích budete moci na obranu provádět úhybné manévry nebo se v poslední chvíli odkulit ze země, při útočení budete mít k dispozici lehké i těžké útoky, možnost zasáhnout nepřítele do konkrétního místa nebo s ním mrštit o zeď.

Kromě nože, olověné trubky, sekyry a nejrůznějších komb, které s nimi budete moci vyrábět, pochopitelně dojde i na střelné zbraně, jejich použití však bude víc svátečního rázu. Souboje ale nedopadnou vždy dobře a pokud se dostanete do úzkých, dojde na minihru se zběsilým mačkáním tlačítek na obrazovce. V nejhorším případě zažijete trpký konec, kdy si váš přemožitel usmyslí, že některé končetiny jsou na Alexově trupu připnuty zcela zbytečně a rozhodne se tuto bestiální myšlenku rituálním způsobem uskutečnit.

Co se týče předmětů, nezbývá než pozorně zkoumat obrázky: na jednom stole vidět lahvičku první moci, jinde si Alex svítí kapesní svítilnou a na rameni má připnutou vysílačku.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Sexuálně frustrovaný kříženec muže a ženy
Vaši nepřátelé od minulých dílů pilovali nové schopnosti a proto nesmíte být zaskočeni, až před vámi vykopnou dveře nebo budou zcela běžně reagovat na audiovizuální podněty v prostředí. A pokud překonáte strach a dáte se unést hravými nápady, budete těchto reakcí moci zneužít: již zmiňované sestřičky vyhledávají světlo jako otravný hmyz a tak se jich lze jednoduše moci zbavit třeba tím, že v místnosti zapnete projektor.

Jednotlivé nestvůry můžete vidět na obrázcích, pár jich lze pojmenovat: Glimpses of Schism bude škaredá člověčina s obrovskou hlavou ve tvaru čepele, rozdvojenou jakoby úderem sekery. Vyhublý Smog ze sebe bude v pravidelných, rytmicky pulsujících dávkách chrlit plynové bubliny a čest budete mít i se Siamem, tepavým křížencem mužského a ženského těla, ve volných chvílích zvrhle ventilujícím svoji sexuální frustraci. Nad těmito obludami se budou tyčit obrovští bossové, s nimiž zažijete filmové bitky ve stylu stařičké Zeldy.

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Díky použití motion-capturingu skutečných lidí se budou monstra pohybovat reálně a někdy vykazovat tělesné deformace jako hnisající puchýře nebo krev tekoucí z úst. Nebojte se však, že by vám autoři nedali vydechnout: dojde i na puzzly, které se ponesou v duchu minulé série a proto např. dostanete za úkol najít ústřižky rentgenových výsledků, abyste jejich správným slepením získali potřebný numerický kód. Bude také potřeba být ostražitý: stačí nevzít jeden předmět či zapomenout na jednu nešťastnou potvoru a doberete se k jinému konci než ostatní hráči.

 “Ty zbraněma posedlý americký magoři tuhle hru úplně zmrví!”
Obrázek zdroj: tisková zpráva Takto pronikavě se vyjádřil jeden z fanoušků na diskusním fóru, když se dozvěděl, že hru narozdíl od minulých dílů nevyrábí tokijské studio Team Silent, nýbrž američtí The Collective (autoři Buffy the Vampire Slayer nebo The Da Vinci Code). Mezi kandidáty byly i jiné vývojářské týmy, ale nakonec to skončilo tímto paradoxem, nad nímž se zasmál také skladatel hudby pětky i předchozích dílů Akira Yamaoka: "Původní Silent Hill jsme dělali jako americký horor viděný japonskými očima, kdežto s pátým dílem se to otočilo a je to americká produkce japonského hororu."

Po technické stránce hry však autoři excelují a nejen, že se drží zavedeného ztvárnění série, ale v lecčem ho posouvají do vyšších rovin. Strach vám naženou dramatickým nasvícením scény, v níž budete rozeznávat strašidelné siluety a kradmo se ve tmě děsit věcí, z nichž se na světle vyklubou obyčejné předměty. Důležitou roli bude hrát také použitý fyzikální engine Havok: strčte neobratným pohybem do židle, ta drkne o stůl a prostorem se ponese takový zvuk, že o vaší přitomnosti uvědomí monstra z celého okolí.

Podstatnou část grafiky bude tvořit práce s filtry: celý obraz se pravidelně topit v šumu jako obrázek vyfocený na film s vysokou citlivostí. Mimo to se bude hra poškubávat a blikat, tu a tam na určitém místě v obraze utkví vlas nebo špína, jako byste se dívali na starý filmový pásek.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry najdete v budoucnu v galerii

 Resumé aneb držme palce
Konami některé fanoušky série již teď pobouřilo, ať již angažováním amerického týmu nebo odkazy na film, které podle skalních příznivců značí úpadek této značky. Z raných informací má však Silent Hill 5 náběh na opravdový zážitek a nemá cenu jej zatracovat dlouho předtím, než si ho budete moci vyzkoušet na vašich Xboxech 360 a PlayStationech 3. A to nejspíš nebude dřív než na podzim příštího roku.

zdroj: Archiv


starší Silent Hill 5 E3 teaser trailer


Zdroje: EGM, fóra

Související články: Novinky

 
Levis

autorovi je 19 let, studuje v Praze a specializuje se na strategie/akce/adventury a cokoliv s tématikou Star Wars



 
 
levis

Nejnovější články