Rozšiřování Overwatche nebude pro vývojáře po vydání žádná sranda
zdroj: tisková zpráva

Rozšiřování Overwatche nebude pro vývojáře po vydání žádná sranda

7. 11. 2015 18:45 | Preview | autor: Adam Homola |

Overwatch vyjde už na jaře příštího roku za cenu 40 dolarů a hra zatím ve své uzavřené betaverzi nabízí pouhé dva herní módy. To se může v nadcházejících měsících ještě změnit, ale radikální navýšení počtu módů se asi nechystá. Stejně jako se minimálně ze začátku nebudou přidávat další hrdinové a s uživatelskými modifikacemi se také počítá až někdy výhledově. Vývojáři si na sebe upletli bič, který jim rozšiřování hry zrovna neusnadňuje...

V betě jsou momentálně režimy Payload, kdy musíte dopravit vozidlo po předem nalajnované trase do cíle a Point Capture, kdy je potřeba obsadit a chvíli držet určitá místa na mapě. Vývojáři do hry chtějí přidat další režimy, ale nebude to vůbec jednoduché. Interně jich prý už zkoušeli několik, ale žádný nefungoval dostatečně dobře. Jako jeden příklad za všechny uvedl designér Geoff Goodman klasiku Capture the Flag.

Boj o vlajku byl ve starých střílečkách populární stálicí, tak by bylo fajn ho mít i v Overwatch. Jenže problémem, kvůli kterému CTF nefunguje, jsou hrdinové. Respektive jejich schopnosti. Goodman zmínil Tracera - měla by mít Tracer možnost vůbec sebrat vlajku? A pokud ano, měla by mít Blink? Protože ve stávajícím stavu hry by vzala vlajku a pomocí svých tří teleportů by s ní prostě zmizela.

Overwatch zdroj: tisková zpráva

Podobně jsou na tom i další hrdinové. Pharah by mohla s vlajkou uletět, Reaper má také teleport a ještě krátkodobou nesmrtelnost k tomu apod. Schopnosti hrdinů vývojářům dost podstatně limitující možnosti herních režimů, ale něco se prý pokusí vymyslet. Částečně by byly nové herní módy nezvykem i pro hráče samotné, kteří sice už hrají betu nějakou dobu, ale stále se to učí. I proto nechtějí vývojáři nový režim uspěchat.

Trochu to připomíná rané "stížnosti" vývojářů z Respawn, kteří sledovali hráče Titanfallu hned po vydání hry: namísto jetpacků a běhu po zdech někteří prostě chodili po schodech... Chvíli trvalo než se naučili naplno využívat všechny dostupné možnosti a Overwatch se zřejmě potýká s podobným "problémem". Šéf vývoje Jeff Kaplan na panelu na BlizzConu prozradil, že si hodně hráčů v prvních dnech uzavřené bety stěžovalo na úzké koridory. Prý je lze příliš lehce bránit a pak nejdou prorazit.

Overwatch zdroj: tisková zpráva

Jenže v Overwatch je prorážet nemusíte. Kaplan podotkl, že hrát mapy v Overwatch tak, jako by to byla de_dust není zrovna ideální způsob. Podle něj lze jednoduše použít Pharah která problémové místo prostě přeletí, nebo Tracera, která se jím může proteleportovat až nepřátelům za záda. Stejně tak by šlo zmínit třeba i Junkarta, který může leckterý problém přeskočit. Možností je jednoduše spousta a sami hráči na ně postupně přichází, tudíž konkrétně stížnosti na úzké koridory prý odpadly.

Stejně tak je to trochu komplikované s uživatelskými mody. Ty na start hry na jaře příštího roku rozhodně nebudou a těžko říct, jestli jejich podporu stihnou tvůrci připravit třeba do roka. Prý je to něco, co zatím nemá velkou prioritu, vzhledem k množství jiné a důležitější práce (dokončení samotné hry...). Nejdříve prý musí vymyslet jak nástroje a kód hry upravit a prezentovat hráčům tak, aby to bylo použitelné a přívětivé pro co největší množství moderů a pak se to začne řešit. Nicméně je to prý něco, co rozhodně v plánu je, jen to bohužel nemá velkou prioritu.

Overwatch zdroj: tisková zpráva

Trochu podobně je na tom i verze hry pro Mac. O podpoře operačního systému od Applu do letošního BlizzConu nepadla snad žádná zmínka a včera vývojáři definitivně potvrdili, že Mac verze není a jen tak nebude. Důvodem jsou blíže nespecifikované technologie které pohání Overwatch a nějaké technologie na straně OS X, které se s hrou míjí. V současné době by tak tvůrcům zabrala Mac verze hry příliš času a tak se namísto toho rozhodli soustředit se raději na PC, PS4 a XO verze hry. Do budoucna samozřejmě nelze Mac verzi vyloučit, ale k žádnému oficiálnímu potvrzení na BlizzConu nedošlo.

Potvrzení přidávání dalších hrdinů po vydání jsme se také nedočkali, ale víme, že multiplayer Overwatche nebude kompatibilní napříč platformami. PC hráči tak budou hrát jen s PC hráčí, hráči na PlayStationu 4 budou hrát jen s ostatními majiteli PS4, stejně jako si na Xbox One proti PCčkářům nebo majitelům PS4 nezahrajete. Nápad jednoho z diváků na splitscreen coop na konzolích se vývojářům líbil, ale to bylo asi tak vše co k tomu na pódiu řekli. Na druhou stranu minulý rok také říkali že se jim líbí nápad mít hru na konzolích, ale že víc říct nemůžou.

Overwatch zdroj: tisková zpráva

Tvůrci jinak prozradili, že probíhající uzavřenou betu pečlivě sledují a analyzují všechna možná data. Dodnes se prý odehrálo už přes 130 tisíc zápasů, přičemž průměrná doba zápasu je 7:34. Nejhranějším hrdinou překvapivě není Reaper nebo Tracer ale Pharah a největší procento výher má na kontě Symmetra. Další vlna pozvánek do bety se chystá krátce po BlizzConu, stačí se tak jen přihlásit v nastavení svého účtu na Battle.netu a doufat ve výběr...

Nejnovější články