Multiplayer CoD: Infinite Warfare díky řadě změn připomíná samostatnou hru ve hře
zdroj: tisková zpráva

Multiplayer CoD: Infinite Warfare díky řadě změn připomíná samostatnou hru ve hře

5. 9. 2016 10:50 | Preview | autor: Aleš Smutný |

Od doby Call of Duty: Modern Warfare čím dál tím silněji platí, že kromě tradiční „filmové“ kampaně dostáváte v balení s hrou ještě dlouhotrvající a také trochu odlišný zážitek ve formě multiplayeru. S novými díly ovšem také čím dál tím víc platí, že se multiplayer vzdaluje zasazení a stylu kampaně a nikdy to neplatilo víc, než u Call of Duty: Infinite Warfare. Po představení multiplayerové složky je jasné, že ve hře více hráčů půjdou strávit stovky hodin, tím spíš, že mezi novinkami je i crafting zbraní různé vzácnosti.

Základem multiplayeru je šestice Rigů, což jsou bojové obleky, které fakticky definují vaše povolání. Každý z nich by měl podporovat trochu jiný styl hraní, přičemž ještě jejich funkčnost můžete ovlivňovat skrz Payloady a Traity. To první většinou představuje nějakou silnou aktivovanou schopnost nebo dodatečnou zbraň, zatímco to druhé spíš drobnější permanentní vylepšení nebo slabší, častěji aktivované schopnosti.

Design každého Rigu je notně futuristický a společně s velkou barevnou škálou ukazuje, jaký vizuální styl se Infinity Ward snaží hře vetknout. Každý Rig se ale stylem trochu liší, byť mnohem důležitější je rozdíl v jejich funkčnosti na bojišti. Warfighter je efektivní na střední vzdálenost a nejvíc mi evokuje tradiční „assault“ styl, který odpovídá těm, kteří se nechtějí příliš specializovat. Merc se zaměřuje spíš na obranu a potlačovací palbu z těžkých, nemotorných zbraní.

zdroj: Archiv

FTL naopak je pro ty, kteří jsou neustále v pohybu, excelují ve střetech na malou vzdálenost a dokáží využít speciální bonusy pro mobilitu jako je FTL jump, který vás bleskově posune, nebo Power Slide, kdy se sklouznete v dřepu k nepříteli. Stryker je určený pro polní mediky a „supporty“ protože jeho drony a věže umí léčit i chránit. Phantom je futuristická verze snipera a robotický Synaptic je rychlý a specializovaný na boj na blízko. Seznam všech vlastností, které u jednotlivých Rigů najdete si můžete přečíst třeba zde.

Velké změny se týkají zbraní, především faktu, že je nově půjde craftovat. Zbraně budou primární a sekundární a za měnu Salvage, kterou vyděláváte při hraní budete moci vyrábět nejen základní typy zbraní, ale také vzácnější prototypy. Jak vám vysvětlí sedmiminutové video níže, bude hned několik stupňů vzácnosti, přičemž ty nejvyšší už nabídnou opravdu radikální zlepšení vlastností zbraně, kdy třeba za killstreak 25 hráčů dostanete bombardovací útok a nebo „wallhack“ zraněných protivníků.

zdroj: Archiv

Zbraně i vybavení odpovídají futuristickému umístění hry, takže počítejte s občas bizarními zbraněmi, které střílí ve výseči nebo rovnou vytváří černou díru, která vtahuje nepřátele. Ve hře najdete i dnes už pro CoD typické Scorestreaky, které vás odměňují za řadu akcí, od zabití až po obsazené body.

Především z delšího videa je vidět, že multiplayerová složka nabídne zájemcům opravdu pořádnou porci zábavy, jen kombinací Rigů, Traitů a Payloadů je víc, než padesát. Pokud si hru předobjednáte, budete se moci zúčastnit betatestu, ovšem pozor. Ten začne 14. října na PS4, později se objeví na Xbox One a na PC vůbec betatest v této formě neproběhne. Plná hra vyjde 4. listopadu na PC, PS4 a Xbox One.

Call of Duty: Infinite Warfare ovšem doprovodí i remasterovaná verze Modern Warfare. Ta de facto definovala na několik let formu válečných multiplayerových FPS a tak bude zajímavé vrátit se k možná nejvýznamnějšímu dílu ze série, ovšem v nové grafice. Dobrou zprávou je, že k původní desítce oznámených map vyjde v prosinci balíček dalších šesti zdarma. Na rychlý průlet několika z nich se podívejte ve videu pod článkem. Jelikož jsem v CoD: Modern Warfare strávil pár desítek hodin, bude to určitě zajímavý návrat do dob, které ještě nebyly díky sci-fi zasazení tak rozlítané a barevné. 

zdroj: Archiv

Nejnovější články