Když si totiž vzpomenete, co jste dělali v Hitmanech dřív, tak to bylo jednoduché - čučeli jste v rohu, zírali do mapy, a když přišel ten správný okamžik pro přesun, vzali jste nohy na ramena. Teda pokud jste hráli stealth stylem a nestříleli jako smyslů zbavení. Nu a v Hitman: Absolution to bude v podstatě stejné, akorát nebudete zírat do mapy, ale do určité míry bude mapou samotný herní svět. Stejně člověka často zajímá jen to, co se děje v jeho bezprostřední blízkosti.
Navíc to dává i smysl a zapadá to do celého hitmanovského univerza - takto špičkově vytrénovaný profesionální zabiják by měl “upravené smysly” (modří vědí...) tak, aby mohl předvídat chování nepřátel. Alespoň do určité míry. V podstatě tak můžete brát Instinct mód jen jako takové užitečné rozšíření mapy. Jestli si mód Instinct už nepamatujete, tak mrkněte třeba na tohle video (čas 04:09).
Stejně tak se není třeba strachovat o akčnější pojetí. Hitman je takový, jaký si ho uděláte. Budete se chtít prostřílet? Nikdo vám v tom nebrání. Tvůrci navíc pěkně poznamenali, že v Hitman: Absolution se chtěli posunout od ovládání postavy k ovládání situace. “Když jste špičkovým zabijákem, tak by mělo být samotné zabíjení jednoduché, ale kumšt je z takové situace vyváznout,” řekl v rozhovoru pro 360 magazine Tore Blystad, šéf vývoje.