Těžko říct proč se nakonec tvůrci z Visceral Games rozhodli pro klasičtější multiplayer ve dvojce. Z nepříliš pozitivních reakcí hráčů i kritiků se vývojáři naštěstí poučili, a tak v Dead Space 3 bude jen kooperativní režim. Podle všeho to ale nemusí být nutně na nějaký příkaz od producentů z EA. Visceral si totiž s myšlenkou kooperativního režimu pohrávali už pro první díl a dokonce s tím ve hře experimentovali.
Nakonec šla ale kooperace z kola ven, protože s tím přišli příliš pozdě - hra byla ve velmi pokročilém stádiu vývoje a navíc to podle producenta Stevea Papoutsise nedávalo žádný příběhový smysl. Ve druhém díle prý také nedávala kooperace valný smysl. Tvůrcům tam více seděl kompetitivní multiplayer, a tak jej zkusili. A spálili se.
“Chtěli jsme udělat příběh o lidech na Sprawlu tak, aby mohl být multiplayer Dead Space 2 zaměřený na sekuriťáky a nekromorphy. A když si DS2 zahrajete, tak si vzpomenete, že to bylo město ve vesmírné stanici a že Isaac a Ellie a všichni ostatní jen probíhají tím, co se tam událo. A ty události byly přesně to, co jste dělali v multiplayeru. Takže tam to z příběhového pohledu smysl dávalo,” řekl Papoutsis v rozhovoru pro Digital Spy.
Do nadcházejícího třetího dílu už podle něj kooperace se sedí. Kooperativní režim většinou hrám neuškodí, naopak na atmosféře ještě přidá. A Dead Space už stejně není horor, ale akční hra s hororovými prvky, takže kooperativní režim by mohl posunout hru zase o kousek dál. Jen aby to nedopadlo tak nešťastně, jako kompetitivní multiplayer ve dvojce...