Medal of Honor Airborne - preview
zdroj: tisková zpráva

Medal of Honor Airborne - preview

20. 1. 2006 0:00 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Čerstvě oznámený následník oblíbené válečné série Medal of Honor se bude točit kolem výsadkářů. EA do hry slibují řadu revolučních novinek - zajímá vás, jaké další to vedle interaktivního seskoku s padákem budou?

Autor: Kate
Publikováno: 20.ledna 2006

Zvětšit zdroj: tisková zpráva
Medal of Honor patří mezi nejuznávanější série v kategorii válečných first-person akcí a podle EA jde dokonce i o nejprodávanější druhoválečnou herní sérii vůbec. Celkově se totiž všech dílů (i s datadisky) na všech platformách prodalo kolem 27 miliónů kusů, a to už o popularitě MoH určitě vypovídá svoje. Po Allied Assault a Pacific Assault o sobě nyní dává vědět i čerstvě ohlášený Airborne a my vám, díky obsáhlému preview v americkém časopisu Game Informer, jako jediní nabízíme veškeré dostupné informace.

 Interaktivní parašutistický výsadek
Jak již název napovídá, Medal of Honor: Airborne se bude točit kolem výsadkářů, konkrétně okolo slavné 82. výsadkové divize, a to v průběhu událostí 2. světové války. To samo o sobě ještě pro hráče určitě nijak revoluční není, ovšem herní možnosti, spojené s touto skutečností, působí docela zajímavě. Každá mise má totiž začínat seskokem z letadla a na rozdíl od ostatních her, zde bude jeho průběh vždy plně ve vaší režii.

Nečekejte tedy pouze dramatickou scénu, ve které můžete tak maximálně otáčet hlavou, přičemž po samotném výskoku naběhne loadovací obrazovka a vy se „probudíte“ až se sbaleným padákem na zemi. Vývojáři sice zatím blíže nespecifikovali, jakým způsobem budete informováni o tom, kde právě jste a co se děje, ale jisté je, že samotný pohyb svého parašutisty budete ovládat „ručně“. Skutečné místo vašeho dopadu (a tedy i začátku mise za zemi) tak nebude nikdy předem pevně dané. Určíte si prostě sami, kam přistanete.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Místo začátku vaší mise se tedy může a také bude různit, s čímž má souviset obecně nelineární povaha hry. Prostě někam dopadnete, máte nějaký úkol a všechno, co je mezi tím, je už jen ve vašich rukou. To je určitě výrazný posun od posledního Pacific Assaultu, o kterém se jinak než jako o lineární hře hovořit nedalo, a občas těch naskriptovaných sekvencí bylo přece jen víc, než by bylo vhodné k tomu, abyste je brali je jako přirozenou část hry. Stmelujícím prvkem má být prý v Airborne právě příběh, ne pouze jedna vymezená cestička. Hra bude celkově obsahovat pouze 7 (rozsáhlých) misí, z nichž každá zprostředkuje jeden spojenecký výsadek někde nad Evropou.

 Lidské drama na pozadí událostí
Obrázek zdroj: tisková zpráva Hlavní postavou Airborne bude muž jménem Boyd Travers, mladý americký voják, který se (za přidaných 50 dolarů týdně) nechal zlákat k výsadkářské jednotce. Coby kandidát na hrdinu je Travers určitě více než nadějný – skvěle vycvičený, jazykově vybavený a pochopitelně i charakterní. Producent hry Patrick Gilmore v souvislosti s příběhem a hlavní postavou rád používá fráze jako „osobní zkušenost“ nebo „lidské drama“, ale jednoduše se dá říct, že opět půjde o klasický námět: „každý řadový voják může být hrdinou“. Hráč se má pochopitelně se svoji postavou co nejvíce ztotožnit, což jej ještě více vtáhne do hry. Nakonec, znáte to sami. Když má pro vás osobně hra „atmosféru“, klidně ji odpustíte i nějaké ty objektivněji posouditelné nedostatky.

 Historická přesnost především
Současnému trendu „zpracováno podle skutečných historických událostí“ se nevyhne ani Airborne, takže pokud máte rádi válečnou historii, určitě by vás tahle věc neměla nějak urážet. Na začátku se zúčastníte výsadků na Sicílii během operace Husky (červenec 1943) a novou šťávu dostane i vylodění v Normandii. Spojenecké osvobozování Francie si totiž tentokrát nebudete klasicky vychutnávat z pohledu vojáků, kteří dorazili po vodě na Omaha Beach, ale právě z pohledu výsadkářů. Chybět nebudou ani další významné a pro hru jistě inspirativní události, jako třeba dobývání arnhemského mostu (operace Market Garden) nebo operace Avalanche.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Pro to, aby byly všechny tyto bitvy vyobrazeny co nejautentičtěji, spolupracují vývojáři s odborníkem Marty Morganem z Národního muzea Dne D (National D-Day Museum) a již poněkolikáté je jako hlavní vojenský konzultant uváděn i kapitán Dale Dye. Kromě toho pochopitelně nemohl chybět ani „poznávací“ výlet vývojářů do Evropy. Z něj se spolu s lidmi z týmu vrátilo i 11 hodin videozáznamu a 40 gigabytů fotek. To už sice svědčí o tom, že by Amíci mohli zpracovat starý kontinent celkem realisticky, ale jak všichni dobře víme, jen historická přesnost dobrou válečnou hru nedělá. Naštěstí jsou si toho prý vědomi i sami tvůrci.

 Neustálý pohyb protivníků
S výše zmiňovaným nelineárním pojetím souvisí zcela nová umělá inteligence. Vzhledem k tomu, že autoři hry prostě neví, kde přistanete a odkud vyrazíte, nemohou klasicky rozmístit nepřátele na vybrané pozice na mapě a nechat je tam čekat tak dlouho, dokud nepůjdete kolem. Němci musí být tentokrát mnohem více v pohybu a také mnohem rychleji reagovat na své okolí. Aby nenastávaly komické situace, vytvořili v losangeleském studiu EA jakýsi dynamický hodnotící systém, kterému říkají "Affordance engine".

Obrázek zdroj: tisková zpráva

Podle něj by nepřátelé měli opravdu poznat, co si v danou situaci mohou „dovolit“, co je důležité, a co méně. Jeho základem se stanou ohodnocené části mapy, díky kterým prý AI pozná, která část je ze strategického hlediska důležitější, která místa bezpečnější atd. Vše bude samozřejmě ještě zohledněno vzhledem k aktuální situaci, tedy vaší pozici a probíhajícím akcím. Například držení určité budovy bude primárně považováno za výhodu, ovšem v momentě, kdy ji někdo zapálí, už její „cena“ výrazně klesne, a nepřátelé na to zareagují.

V závislosti na tom, jak se budou měnit hodnoty jednotlivých objektů/míst na mapě, se bude také fyzicky měnit poloha protivníka. AI má totiž neustále všechny změny vyhodnocovat a snažit se měnit svoji pozici tak, aby byla vždy co nejvýhodnější. To prý bude více než přirozené, protože jakási studie tréninku nacistických jednotek ukázala, že Němci byli skutečně cvičeni k tomu, aby byli co nejvíce v pohybu. V praxi to pro vás bude znamenat to, že na vás nepřátelé nebudou jen čekat, ale budou si i plnit vlastní úkoly a pokud upoutáte jejich pozornost, půjdou nemilosrdně po vás. Aby toho nebylo málo, mají být také schopni rozpoznat míru nebezpečí vašich jednotlivých zbraní.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

 Spolupráce a realistické chování nepřátel
Chování protivníků na mapě by ale přesto nemělo připomínat chaotické mraveniště, jak byste možná mohli z předchozích řádků usoudit. Jak přímo ve hře ukázal softwarový inženýr Tim Ford redaktorům Game Informeru, vojáci (na obou stranách) dokáží spolupracovat, tedy reagovat na sebe (když už místo obsadil jeden, nemusím tam být i já) a vzájemně se krýt...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Při vpuštění na mapu například Němci okamžitě vyhodnotili jako nejdůležitější vícepatrovou budovu a obsadili její okenní výklenky. Jistá skupinka navíc zakempovala u nedaleké překážky, aby ochránila vchod. V momentě, kdy byla do této situace vpuštěna nepřátelská jednotka, se spojenečtí vojáci okamžitě rozdělili na supression a fire tým (=první skupinka svojí palbou z těžkých zbraní „potlačí“ nepřátele a druhá na ně pak naběhne z boku a zlikviduje je - určitě bezpečně znáte z Brothers in Arms :) Nejdříve se zbavili strážců dveří za náspem, po jejich vyhlazení pokračovali v útoku na budovu. Prý skvělá podívaná. Nezbývá nám, než věřit, že podobné chování bude umělé inteligenci opravdu vlastní za všech situací.

 Vylepšovatelné zbraně
Zbraně s celou řadou různých upgradů budou určitě také zajímavou a hlavně naprostou novinkou v této sérii. Na první pohled by se sice mohlo zdát, že něco takového se s koncepcí autentické válečné hry trochu tluče, ale výzkumy prý prokázaly, že různé vylepšování zbraní nebylo mezi spojeneckými vojáky ničím neobvyklým. Každý kousek arzenálu ve hře tak může být doplněn o různé příslušenství, díky kterému se zbraň stane ještě účinnější. Tyto upgrady budete moci nacházet bud přímo ve hře (například různě ukryté či u padlých vojáků) nebo je získávat za úspěšná dokončení levelů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Vylepšení budou ale dostupná vždy jen pro toho vojáka, který jako první dosáhne vyšší úrovně v používání zbraně. Čím více tu kterou zbraň totiž používáte, tím dříve ji dostatečně ovládnete na to, abyste na ni mohli aplikovat nějaký (předem získaný) upgrade. V momentě, kdy se do této situace dostanete, budete mít vylepšenou zbraň už navždy k dispozici před začátkem jakéhokoliv levelu. Na druhou stranu, pokud jí na mapě vyhodíte a najdete jinou stejného typu, bude to zase pouze základní model. Gilmore zbraně z Airborne připodobňuje k hrdinům v RPG – musíte se neustále snažit je vylepšovat a zdokonalovat. Samozřejmostí bude pochopitelně i nadále možnost používat zbraně protivníka.

 Technické zpracování
Protože Airborne je určen i pro next-gen herní konzole (PS3, Xbox360), musí podle toho pochopitelně také vypadat. Pro věrohodnost animací využívají tvůrci U-Cap, což je jakýsi pokročilejší motion-capture. Díky němu se nasnímají hercovy pohyby i výrazy (při snímání je musí ovšem přehánět) a pomocí dalšího nástroje s názvem E-Cap se pak dají takto zachycené pohyby obličeje ještě různě kombinovat, takže přímo ve hře budou postavy moci plynule přecházet z jedné nálady do druhé, a to ještě v různých intenzitách. Podobně realistické mají být také veškeré pohyby. Jen podle stylu chůze byste prý dokonce měli ve hře i z dálky poznat, zda jde o amerického či německého vojáka.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky najdete v budoucnu v galerii

 Kooperativní hra pro čtyři
Překvapivým se stalo vyjádření producenta Gilmora o důležitosti kooperativního módu, který má být nedílnou součástí hry. MoH: Airborne se tak očividně nebude snažit konkurovat hrám typu Battlefield, ale namísto toho se zaměří na tuto stále populárnější formu multiplayeru. V co-op si budete moci zahrát ve dvou až ve čtyřech lidech. Začátky mise budou stejné jako v singleplayeru – vše začne seskokem, během kterého se každý hráč může klidně snést do jiné části bojiště. Pokud někdo z týmu zemře, nebude jej čekat klasický respawn, ale do hry se vrátí coby posila z nebes (doslova). Vývojáři dokonce zvažují možnost připojení dalšího hráče (pokud už tedy není plno) do akce v kterýkoliv okamžik.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Game Informer také poodkryl plány EA zahrnout do hry plně ovladatelná vozidla, ale žádné další podrobnosti zatím nejsou známy, a tak raději zatím nebudeme popouštět uzdu fantazii. Hra je primárně vyvíjena pro next-gen konzole Xbox 360 a PlayStation 3, ale objeví se i na jejich starších předchůdcích. Ačkoliv ponese všude stejné jméno, obsah by měl být u daných verzí přizpůsoben možnostem konkrétních systémů. To má kromě jiného znamenat třeba to, že ve verzích pro PS2/Xbox budete mít speciální přistávací zóny a hra má být také více orientována na pozemní taktiku (co to bude znamenat v praxi, se ovšem zatím neví). Co se ale naopak ví, je potěšující fakt o zrodu Airborne i pro PC, což potvrdili EA ve své tiskové zprávě. Všechny verze by se měly na světlo světa dostat koncem letošního roku nebo příští zimu.

Zdroj: GameInformer

Související články: Novinky, MoH: Pacific Assault recenze, MoH: European Assault recenze, MoH: Allied Assault recenze, MoH AA: Spearhead recenze, MoH: AA Breakthrough recenze

Kate
autorce je 20 let, studuje MFF UK obor informatika; vedle psaní pro Tiscali Games dříve připravovala GamePage, nyní natáčí TV pořad TopGames; nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenská simulace, volný čas ale tráví i jinak


 
 
Kate

Nejnovější články