Jen v Zemi nikoho najdete 25 měst... a další informace o třetím Zaklínači
zdroj: tisková zpráva

Jen v Zemi nikoho najdete 25 měst... a další informace o třetím Zaklínači

23. 3. 2015 17:55 | Preview | autor: Aleš Smutný |

RPG žně letošního roku budou pokračovat v květnu s návratem Geralta v Zaklínač 3: Divoký hon. Redaktoři německého Gamestaru ovšem měli možnost si hru osahat v rámci dvanáctihodinové seance a přihodili několik zajímavých informací většího či menšího významu. Komu by to ale nestačilo, CD Projekt vydal několik nových obrázků, kterým dominuje nádherně zpracovaná mapa.

Drobky informací vyzobané z jazyka našich západních sousedů najdete zde. Některé věci vás asi příliš nepřekvapí, kupříkladu dojem redaktora, že se titul hraje lépe na gamepadu než klávesnici s myší by se dal čekat – byť jde samozřejmě o subjektivní zhodnocení. Zaklínač 3: Divoký hon má soubojový systém totožný s dvojkou a tam prostě gamepad mnohem lépe sedne akčnímu pojetí /na rozdíl od vynikajícího, taktičtějšího systému jedničky, jehož vypuštění CD Projektu nikdy neodpustím). Nicméně už druhý díl se dal dobře ovládat s myší a klávesnicí, takže to opět bude o osobních preferencích.

Ve hře budou čtyři obtížnosti, kdy se k tradičnímu triu přidá ještě „dark.“Liší se od sebe schopností monstrem vám zavařit, ne v tom, kolik mají životů. Po dokončení kontraktu na potvoru půjde v rámci minihry smlouvat o odměnu, kterou si odnesete. Na vyšší obtížnosti prý budou lektvary nezbytností. Půjdou i vylepšovat co se týče síly, ale počítejte s tím, že čím lepší lektvar, tím vyšší toxicita. Zajímavé je, že se monstra nerespawnují a nebo je doba jejich respawnu výrazně vysoká. Pokud to platí v celé hře, budu CD Projektu vděčný, protože mor her s otevřeným světem je právě respawnování v už vyčištěných oblastech.

Zaklínač 3: Divoký hon zdroj: tisková zpráva

Jak naznačuje mapa, svět bude rozdělen do několika velkých lokací. Země nikoho je jedním příkladem rozlehlé lokace, další jsou ostrovy Skellige, samostatnou lokací bude i Kaer Morhen. Právě Země nikoho je dobrou demonstrací velikosti „lokací,“ protože zde najdete na 25 měst a vesnic různé velikosti, některé z nich ovšem sahají rozlohy Flotsamu z dvojky. Největšími městy bude Novigrad a Oxenfurt. Ve městech můžete i okrádat lidi, ale mechanika se redaktorovi Gamestaru moc nepozdávala a byla příliš snadná na provedení. Naopak karetní Gwent je prý velmi zábavná hra.

Jelikož se monstra neškálují vzhledem k vaší úrovni, je třeba si dávat pozor na to, kam jdete. Geralt na sedmé úrovni prý zemřel po jedné ráně wyverny na čtyřiadvacátém levelu. Hra za Ciri zabere pět až deset hodin a prý více než RPG připomíná akční adventuru. Všechny předměty, které si vezmete jsou na Geraltovi vidět, přičemž inventář si můžete rozšířit zakoupením sedlových brašen. Zpátky jsou pěstní souboje, ale tentokrát žádné QTE. Redaktoři si pochvalovali dialogy a jejich následky, které se projeví až za dlouhou dobu, takže nejde praktikovat save/load, kdyby se vám nějaký výsledek nelíbil.

HUD si prý půjde upravit, to už ostatně tvůrci oznámili dříve. Zmizely otravné dveře z dvojky, nyní se otevřou automaticky. Navíc se vstup do budovy nebude samostatně nahrávat. Dynamický systém počasí je prý skvělý, ten nejlepší, jaký redaktor kdy hrál, ale zdá se, že ve hře bude i dynamický systém růstu vousů. Ty totiž prý Geraltovi postupem času rostou. Nicméně, dost bylo střípků informací, které plynou z různých zdrojů. Už aby tu byl květen, přesněji řečeno 19. května, kdy Zaklínač 3: Divoký hon vychází na PS4, Xbox One a PC.

Nejnovější články