Od začátku se všichni zaklínají tím, že systém hry zůstane nezměněn, což je dobře, protože vývojáři by se měli řídit dle pravidla, co není rozbité a funguje dobře (v tomto případě skvěle), není třeba to opravovat.
Vedoucí projektu, Erik Johnson poznamenává: „Naší první reakcí bylo, že nic nebudeme měnit, vždyť ta herní pravidla jsou tu z určitého důvodu. IceFrog je jedním z nejnadanějších designérů jaké jsme viděli a za tu dobu, co na DotA pracuje neudělal rozhodnutí, které by nebylo něčím podložené a nemělo svůj důvod“.
Pokud nevíte oč jde, DotA je mod vyvinutý ve World Editoru Warcraftu III. Nabízí výhradně multiplayerová klání pro 2-12 hráčů a za tím vším stojí neznámý vývojář známý pod nickem IceFrog. Hráči jsou rozděleni do dvou týmů a každý má kromě armády k dispozici jednoho hrdinu, jehož si vybere z rovné stovky. Díky němu je mod někde mezi RPG a RTS a je velmi, velmi návykový.
DotA 2 bude nadále stát na Source Enginu, bude podporovat voice chat a nově se objeví AI boti, kteří nahradí takzvané leavery, tedy hráče, kteří opustí hru a vám tak zkazí zážitek. Nedostane se na singleplayerovou kampaň, což je moudré rozhodnutí, protože o tu v případě DotA nikdo nestojí.
Valve slibuje vylepšení Steamworks, které podpoří systém odměn v samotné hře. „Bude zde vše. Od nových skinů pro vašeho oblíbeného hrdinu po unikrátní titul určený pro psaní strategických rad na hlavní stránce“.
Bude zavedena i instance trenéra, který bude učit nováčky a od nich získávat body, za něž si bude moci pořídit další exkluzivní in-game obsah. To je další skvělý nápad, protože pokud nikoho nic nenaučíte, nic nedostanete. Valve se tedy bude snažit, aby se komunita stala silnější součástí samotného základu systému hry a nepřistupovala k ní pouze jako klasický, z tvůrčího hlediska pasivní, konzument.
DotA 2 vyjde v roce 2011 na PC a Mac.