Vrací se totiž ten starý dobrý Doom, na kterého si se slzou v oku pamatujeme. Nový Doom nebude o schovávání, regeneraci zdraví nebo krytí jako v Gears of War. Má to být čistokrevná a přímočará řezničina plná krve, střev a šílených polomechanických démonů. Jejich přítomnost ostatně naznačila E3 upoutávka. Chybět nebude v sestavě nepřátel ani Hell Knight, Cyber Demon, Revenant a spousta dalších známých firem. Objeví se však samozřejmě i nové tváře.
Každý démon má být prý navržený tak, aby vás donutil k použití jiného stylu boje. Ne vždy stačí držet spoušť zbraně a mířit na hlavu či jiné části těla. Podílet by se na tom měla zejména nová AI, která vás údajně nenechá vydechnout.
zdroj: Archiv
V průběhu QuakeCon dema prý nezahálela brokovnice ani motorová pila, ale protože se píše rok 2014 a ne 1993, a akční hry přeci jenom prošly určitým vývojem, objeví se ve hře novinky typu double jump, brutální dodělávání nepřátel z blízka a lehounké náznaky parkouru. Nečekal bych ale nic ve stylu Mirror's Edge - spíše půjde o elegantní překonávání menších překážek, než parkourové hopsání ve stylu Mirror's Edge či Assassin's Creed.
Celá tahle staronová paráda běží na id Tech 6 a tvůrci slibují podporu 1080p na PC, PlayStation 4 i Xbox One. Multiplayer je samozřejmě důležitou součástí hry, ale zatím o něm vývojáři neprozradili ani příslovečné "ň". Snad jen, že bude rychlý, stejně jako singleplayer.
První informace od kolegů z Game Informer a PC Gamer zní ve výsledku slibněji, než bych třeba já čekal. Snad se na trhu najde místečko pro oldschool hru, která kašle na válečné konflikty, perky a RPG prvky. Nezbývá než doufat, že vydání QuakeCon videa nebude id Softu trvat věčnost, protože předpokládám, že jste stejně napjatí jako já.