Diablovka Path of Exile ukazuje unikátní systém map
zdroj: tisková zpráva

Diablovka Path of Exile ukazuje unikátní systém map

29. 6. 2012 13:38 | Preview | autor: Adam Homola |

Připravované free to play akční RPG Path of Exile nezaujme jen svým specifickým vzhledem, který působí jako příjemný kontrast pro barvité Diablo, ale hlavně uníkátním systémem map. Člověk by si řekl, co se dá s obyčejnou mapou vymyslet, ale vypadá to, že vývojáři z Grinding Gear Games přece jenom na něco přišli. Něco, co vypadá docela originálně a zajímavě. Netýká se to všech map napříč celou hrou, ale pouze end-game map. Až se dostanete na konec hry, můžete si užít s mapami. A co? Zajímavý systém jejich modování a samotného používání - mapy se totiž budou chovat jako klasické předměty.

zdroj: Archiv

V jiných RPGčkách je to jasné. Mapa buď není vůbec fyzický předmět a automaticky se vám vyplňuje, nebo je to fyzický předmět, vy ji někde seberete/koupíte a hned se vám zobrazí. V Path of Exile budou end game mapy fyzické předměty, ale budou do určité míry jednorázové. Do určité míry proto, že použití jedné mapy vám vyhodí ve speciální místnosti šest portálů, které vedou do požadované oblasti. Co jeden vstup, to jeden portál. Do oblasti tak můžete vstoupit na jednu mapu pouze šestkrát. Pokud s sebou chcete vzít kamarády, tak s tím musíte taky počítat - i oni svým vstupem spotřebují jeden portál. Když s sebou vezmete šest kamarádů, můžete jít všichni do oblasti jen jednou.

A aby toho nebylo málo, z jednoho portálu se můžete vrátit jen s jedním plným inventářem předmětů. Nemůžete během průchodu oblastí neustále vyhazovat town portály a s plným inventářem utíkat do města a zase zpátky. Takže pokud jste sami, můžete si z oblasti přitáhnout maximálně šest plných inventářů, protože máte šest portálů. Musíte tak důkladně promýšlet, co se vám vyplatí vzít a co radši nechat ležet na zemi. Místo je omezené a vaše vstupy do oblasti taky.

Mnohem zajímavější je ale modování map. Mapy coby předměty můžete upravovat pomocí jiných předmětů. Jednoduše si představte mapu jako socketovatelnou zbraň, do které můžete nasázet drahokamy s různými vlastnostmi. Zbraň pak má +5 proti nemrtvým, +10 k rychlosti a tak dále. To známe. Jak to funguje u map? Jednoduše. Mapu jako předmět můžete upravit jiným speciálním předmětem, který mapě přidá nějakou specifickou vlastnost. Třeba že budou mít všechna monstra +25 procent života. Nebo že budou odolní vůči ohni. Nebo že hráč bude očarován nějakou nepěknou kletbou. Žádný mod prý neudělá danou mapu jednodušší.

K negativním modům patří ale také pozitivní mody ve formě odměn. Můžete si mapu modnout tak, aby vám dávala víc předmětů, ale zase třeba na úkor jejich kvality, nebo síly nepřátel. Nepůjde si jen tak jednoduše naklikat samá pozitiva a pak oblast proběhnout s prstem v nose a plným inventářem nelepších věcí. Už namodované mapy můžete upravovat pořád tak dlouho, než budete s kombinací modů spokojení. Pokud jste například kouzelník specializující se na oheň, tak je hloupost mít mod, který vám zlepší kvalitu věcí a zároveň přidá monstra s resistencí na oheň. Můžete ale najít mod, který zlepší kvalitu věcí, a monstra budou resistentní na blesky. Tím pádem získáte stejnou výhodu a nevýhoda vás nemusí nijak zvlášť trápit.

Mapy jako předměty budou mít také několik stupňů kvality (normal, magic, rare, unique) a jejich mody budou ovlivňovat třeba i samotné prostředí. Budou jich různé typy a nebudou v nich chybět ani bossové. Zajímavý nápad, jak oživit end game, co říkáte? Kdo bude chtít pořádnou výzvu, namoduje si podle toho mapu tak, aby dostal pořádně na zadnici. Kdo to bude chtít mít trochu jednodušší, zvolí mody, které mu nebudou házet pod nohy moc klacků a naopak dostane zajímavější odměny.

Více se můžete o mapách dozvědět jak ve videu nahoře, tak hlavně v podrobném a dlouhém vývojářském deníčku na webu. Path of Exile je v současné době v uzavřené betě, do které se můžete přihlásit na oficiálních stránkách hry. Za nedlouho by se měla rozjet otevřená beta a vydání se snad stihne ještě letos.

Nejnovější články