Autor: Mickey Mouse Publikováno: 30.července 2002 |
Děj hry je zasazen do blízké budoucnosti naší planety s tím, že některé mise se odehrají i na sousedním Marsu. Ačkoli to svádí k setkání s mimozemskými civilizacemi anebo aspoň mutanty či podobnými příšerami, Chaser zůstane hrou víceméně realistickoiu, kde vašimi nepřáteli budou vesměs normální lidé v podobě příslušníků mafie, žoldáků, pouličních gangů a jim podobných synonym pro slovo verbež. Zbraně a náplň misí S realitou naší doby souvisí i zbraně, které ve hře budeme nacházet a používat. Jednat se bude o běžný arzenál klasických zbraní od pistolí, pušek, ostřelovaček, polo i plně automatických zbraní či třeba granátometů a trhavin. Žádné lasery, plazmy či iontové chrliče. Jediné úpravy, které zbraně dostanou, budou ve formě jistého vylepšení anebo chcete-li modernizace. Počet zbraní se má pohybovat kolem úctyhodné dvacítky, což je tak dvojnásobek standardu, na který jsme zvyklí. Jak jsem již psal, většina hry se odehraje na naší planetě Zemi a to většinou v interiérech. Obydlené lokality by měly být dvojího druhu - klasické soudobé, ve hře zvané „zastaralé“ a potom novější z doby, kam je hra zasazena a tudíž v jejím podání „současné“ a technologicky vyvinutější. Krom interiérů se přeci jen tu a tam podíváme ven, například na zasněženou Sibiř (viz obrázek níže). Mise hry budou povětšinou klasické akční typu zastřel koho potkáš a dojdi tam a tam. Krom toho budou tyto scény občas zpestřeny tichou misí, misí se sniperkou, záchranou civilistů apod. Tvůrci se vyjadřují o projektu tak, že by jeho hlavní težiště a přínos pro hráče měl být ve výborné atmosféře a hratelnosti, podepřenými navíc skvělou grafikou a zvukovým doprovodem. Nadčasový CloakNT engine K tomu se jistě hodí utrousit pár vět. Chaser je hra vyvíjená na vlastním enginu firmy Cauldron nazvaném CloakNT. Tento engine by se dal nazvat jako nadčasový, neboť umožňuje provádět skvělé efekty, které zatím nedokáže v potřebné míře současný hardware zpracovávat a tak je třeba někdy jít s jeho možnostmi dolů, aby se dala hra provozovat. Již před nějakým časem byla zveřejněna technologická videa, která některé možnosti enginu dokladují a je opravdu se na co dívat. Z toho, co ve hře najdeme, zmíním aspoň povrchové vlastnosti materiálů jednotlivých předmětů scény, díky čemuž je voda průzračná a vlní se, sklo se leskne, dřevo je matné, kov odráží sousední předměty apod. To a spousta dalšího se pak odráží ve velice kvalitním grafickém dojmu z hry, který je možné vyčíst ze všech screenshotů, které již byly zveřejněny. Nejen hra pro jednoho hráče Chaser nezůstává pouze u singleplayeru, ale jak je dobrým zvykem, přidá i možnost hry více hráčů formou multiplayeru jak po LAN, tak i po internetu. A jak tvrdí Cauldron, nebude multiplayer pouze povinným přívažkem, ale plnohodnotnou součástí hry a jeho vývoji se přikládá veliký důraz. Najdeme v něm jednak klasické módy jako Deathmatch, Team Deathmatch anebo CTF, ale i módy vyvinuté Cauldronem, např. Shock Troops, což má být jakási obdoba Counter-Striku. S hratelností souvisí velice úzce inteligence počítačových protivníků. I o té se tvůrci vyjadřují velice optimisticky a tvrdí, že již dnes se jejich boti chovají nadmíru mazaně a to je jejich AI teprve ve vývoji. Pracuje se i na skupinové kooperaci botů, díky níž budou schopni provádět koordinované skupinové útoky, což nezní vůbec zle. Zároveň už teď boti dokážou využívat všech možností mapy jako živí hráči - přeskakují jámy, šplhají po žebřících, plavou ve vodě i pod ní, kryjí se za předměty, schovávají se za rohem atd. Ozvučení, vozítka, editor Zcela v duchu ostatních součástí hry vyznívají přívětivě i zmínky o hudbě a zvucích, jimž se má rovněž věnovat vysoká pozornost. Každá mise bude doprovázena vlastní hudbou podkreslující náladu právě toho prostředí, v němž se zrovna nacházíte. Každý předmět ve hře bude ozvučen individuálně, a rovněž každá místnost bude mít své pecifické ozvučení. Samozřejmostí jsou vlastní zvuky každé zbraně, výbuchů apod. další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Na otázku, zda najdeme ve hře i nějaká ta mobilní vozítka, kterými se dá po mapě jezdit či létat, dávají autoři zápornou odpověď s tím, že se jim tato myšlenka nehodí do konceptu, nicméně ji ještě zcela nezavrhují. Rovněž se vyjádřili k otázce míry krveprolití a létajících ostatků ve smyslu, že i když jde o akční střílečku, přeci jen se neuchýlí k násilnostem tolik jako třeba pověstný Soldier of Fortune. Z toho, co je již o hře známo a stojí za zmínku bych rád ještě vzpomenul editor map, který bude zcela jistě součástí hry anebo vyjde brzy po jejím uvedení. Předpokládané datum vydání je někdy na konci letošního roku a jsem hodně zvědavý, kam až to Chaser dotáhne, zatím se jeví jako velice ambiciózní projekt. Rovněž bych ještě rád na tomto místě předeslal, že na příští týden chystáme s Cauldronem na téma Chaseru rozhovor, v němž se z autorů pokusíme dostat nějaké další zajímavosti. Stáhněte si: ECTS 2001 trailery (13 MB a 2 MB), CloakNT video (31 MB), Technology video (5 MB) Související články: Novinky |
Mickey Mouse připravil: jd |