Autor: Warlock Publikováno: 30.srpna 2007 |
Zápletka O zamotanosti celého příběhu, který se odehrává ve fiktivní postsovětské republice Chernarus, svědčí přítomnost hned čtyř hlavních znepřátelených stran. Proruská menšina obsadí část tohoto státu a začne terorizovat místní obyvatelstvo. Vláda je prakticky bezmocná a požádá o pomoc USA. A tak jako člen námořní pěchoty vyrážíte do oblasti ve snaze stabilizovat situaci. Do hry se však vloží ještě Rusové, kteří jako svou záminku pro zapojení do konfliktu mají zničení radikální nacionalistické protiruské armády. Ta rovněž nejčistší způsoby chování k civilnímu obyvatelstvu nepoužívá a krok Ruska se zdá na první pohled opodstatněný. Načež USA reaguje stažením veškerých vojsk. Vy však shodou okolností shodou okolností v Chernarusi se skupinkou vojáků uvíznete... TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek A když už jsem nakousnul svobodu rozhodování, nejde se pouze o to, že se můžete libovolně procházet po celé oblasti. Některé strany konfliktu vůči vám nejsou automaticky nepřátelské a není problém se s nimi dát dohromady. Samozřejmě, že za svoji náklonost něco očekávají a vy si to tak můžete rozházet u někoho jiného. Důležitý je i váš postoj vůči civilnímu obyvatelstvu (v městské zástavbě řádově desítky lidí) a opět záleží jenom na vás, jestli malé vesnici pomůžete během útoku jedné z teroristických skupin. Přestože myšlenka hraní za každou stranou konfliktu byla již ve hrách několikrát použita, nevzpomínám si na žádnou, která by něco podobného nabízela v tak obrovském světě. Ostatně Chernarus má rozlohu 300 kilometrů čtverčních a vše je vytvořeno v měřítku 1:1 přesně podle Českého středohoří. Nejste v tom sami Většinu času budete mít po ruce pětičlennou skupinku vojáků, mezi nimiž můžete libovolně přepínat. „Myšlenka hry je taková, že nejde až tak o neustálý save/load. Pokud přijdu o některého člena, po čase dostanu nějakou náhradu. Teprve až ztratím celou četu, nastane čas pro loadování. Neradi abychom hráče frustrovali obavou o život a s tím související nepřetržité ukládání,“ zdůraznil Marek Španěl. zdroj: Archiv V první dílu Armed Assault vojáci chodili většinou prostředkem ulice, což pro ně většinou bylo smrtelné. S tím už bude v ArmA 2 konec, neboť značného vylepšení se dočká umělá inteligence. Pečlivě se sama kryje při pohybu městskou zástavbou, aniž byste pro to museli vydat nějaký speciální příkaz. Hra díky tomu dostane trochu jiný nádech, o čemž se můžete přesvědčit v komentovaném videu z GC. Jako maličkost zpříjemňující hru může působit i dobíjení zbraní za pohybu. Nové stroje na zabíjení Důležitou roli pro americkou námořní pěchotu sehraje AVV (Amphibious Assault Vehicle) a jeho adaptivní schopnosti často využijete. Naopak Rusové dostanou do vínku moderní tanky jako je T-90, méně pancéřovaný, ale pro vodu uzpůsobený BMP-3, osmikolové APC BTR-90 a protiletadlovou Tungusku-M1. zdroj: Archiv
Méně je někdy více "U Army 2 se soustředíme hlavně na dva herní režimy, nikoliv na jejich množství, jak tomu bylo v našich předchozích hrách,“ odpověděl šéf BIS na dotaz ohledně multiplayeru. Konkrétně půjde o dobývání ostrova, kdy dvě skupiny hráčů postupně získávají území, za což jsou odměněny penězi/kredity. Z každého týmu je vybrán velitel, který s těmito prostředky disponuje a nakupuje za ně novou techniku či staví továrny. Jedná se tedy o hodně zajímavou kombinaci FPS a strategie, jejíž úspěšnost dokazuje třeba mód do Half-Life: Natural Selection nebo neoficiální modifikace Operation Flashpoint, s jejímž tvůrcem se dokonce vývojáři spojili a pracují na jejím vylepšení. Samozřejmě, že tento režim bude běh na dlouhou trať a jedna hra může na serveru trvat i několik hodin. Druhý MP mód je odvozen od kampaně a kooperujete v něm se skupinou živých hráčů proti počítači. Bohemia Interactive se snaží převést celou singleplayerou část nebo alespoň většinu úkolů pro účely multiplayeru. Daleko podstatnější je, že by se hra včetně veškerých změn v herním světě na serveru ukládala a dalo by se v ní později pokračovat. Tento režim tak svým způsobem vylepšuje snad nejpopulárnější modifikaci Evolution k prvnímu Armed Assault. Technická stránka Pro někoho může být jistým zklamáním fyzikální model, který téměř kopíruje první ArmA a deformovatelnost prostředí není tak velká jako u „konkurence“ z řad next-gen FPS, jako třeba Battlefield Bad Company. Opět tedy půjdou zničit menší objekty jako bedny nebo popelnice. Budovy zkolabují pouze celé naráz. Na jednu stranu je to škoda, ale implementace složitějších destrukcí do tak rozsáhlého světa by zabrala neúměrně mnoho času i výkonu hardware. Celé ArmA 2 se odehrává v podzimním období a nebýt oranžových lístků na stromech, vše by působilo dost ponuře. Jedna z průmyslových částí města mi svou architekturou připadala jako vystřižená ze STALKERa, což není vzhledem k dějišti hry náhoda. Co se týká dalších technických specifikací, počítá se již s plnou podporou DirectX 10 a Windows Vista. Kdy, na čem a s kým S Markem Španělem jsme na závěr hovořili i o verzi ArmA 2 na konzole, která by měla být identická s tou na PC. Jedinou změnou bude přítomnost magnetického zaměřovacího kříže a jak mě Marek ubezpečil, žádné další zjednodušování se neplánuje. Otázkou však zůstává, na jakou (jaké) přesně konzole nakonec Arma 2 vyjde. Vše prý záleží na vydavateli, kterého vývojáři momentálně hledají. Na vydavateli rovněž závisí i použitá protipirátská ochrana, ale v tomto ohledu tvůrci prý nabrali dost zkušeností, takže by se neměly opakovat problémy se StarForce z prvního dílu. Datum vydání je zatím stanoveno na červen 2008 a jak Marek Španěl vtipně dodal, může se posunout o šest měsíců oběma směry. zdroj: Archiv Související články: Novinky, Armed Assault recenze a dojmy, Vše o Armed Assault |
Warlock | |
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole |