Ve městečku Haventon na vás čekají hlavně odstíny šedé a sépiové barvy, opuštěná auta a zdemolované budovy, takže když zpoza mraků na okamžik vyjde slunce, celá scéna se okamžitě promění. Navzdory tomu podle redaktora IGN nejde o nikterak půvabnou hru na pohled: modely postav jsou spíš průměrné a šedavá barva prý při hraní rychle omrzí.
Stylem hry má mít I Am Alive nejblíž k sérii Uncharted, akorát s přidaným ukazatelem staminy, jejíž nedostatek vám znemožní zdolávat překážky a po jejímž vyčerpání může vaše postava i zemřít.
Poměrně realisticky působí interakce s NPC, která vám mohou poskytnout jídlo nebo pomoc, většinou oplátkou za něco, čím musíte vyhovět vy jim. Když na vás někdo vytáhne bouchačku a zakřičí, abyste se nepřibližovali, vyplatí se mu vyjít vstříc - v opačném případě vás totiž střelí do hlavy a budete na místě mrtví.
A ještě jedna drobnost: za celou půlhodinu, jíž trvalo demo hry na CES '12, hráč z pistole vystřelil jedinkrát. To už o charakteru hry leccos vypovídá, ne?