Vývojáři popisují Dead by Daylight jako hru na kočku a myš s obrovskou dávkou nejistoty. V roli přeživších totiž nikdy nevíte, co proti vám stojí. Každý zabiják je jiný a jednou můžete být v relativním bezpečí uvnitř domu, jindy naopak - někteří zabijáci mohou procházet zdmi. Vývojáři si prý zakládají na tom, že tady nebudete nikdy v bezpečí.
Jak už asi tušíte, zabiják se od přeživších liší nejen vzhledem, ale i stylem hraní. Je silnější, rychlejší a má své speciální schopnosti. Na hru ovšem nahlížíte z pohledu vlastních očí, zatímco přeživší vidí svět z pohledu třetí osoby. Tím pádem má o situaci kolem sebe trochu větší přehled a díky kameře umístěné vzadu za postavou může například nakukovat za rohy, což zabiják nemůže.
zdroj: Archiv
V roli přeživších navíc používáte výbavu, kterou máte po ruce, a v případě nouze lze improvizovat, sáhnout po předmětech v prostředí a třeba se tak dostat z rajónu zabijáka pryč. Míra spolupráce s ostatními parťáky záleží jen na vás. Klidně můžete být kamarádi a pomáhat si, ale ve výsledku je to hra o přežití. Pokud tedy zahodíte poslední zbytky lidskosti a zábran, můžete kolegu podrazit, obětovat ho a dočasně si zachránit svůj krk.
Dead by Daylight se chlubí také procedurálně generovaným prostředím a tak nejste omezeni pouze na několik předpřipravených multiplayerových úrovní. Chybět nemá ani systém progrese, odemykání si věcí, kompetitivní žebříčky a všechny podobné nezbytnosti multiplayerových akcí.
S cenou a datem vydání se Behaviour Interactive ještě nepochlubili, ale mezitím se můžete podívat alespoň na první pohled do zákulisí vývoje na videu někde okolo.