Child of Cooper oživí dětské vzpomínky mimo hranice klasického herního příběhu
zdroj: tisková zpráva

Child of Cooper oživí dětské vzpomínky mimo hranice klasického herního příběhu

27. 5. 2015 11:20 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Nezávislí švédští vývojáři z Might & Delight si nedají pokoj. Pořád zkouší něco nového, experimentálního a i když to někdy nefunguje, vrhnou se na jiný nápad. Zabodovali s Pid, s dvěma díly jezevčí, respektive rysí simulace Shelter spíše klopýtli a nyní se chystají na ještě zvláštnější titul. Nese jméno Child of Cooper a zdá se, že naruší staré známé herní principy kde to jen půjde. Tihle chlapíci si prostě nedají a je to jen dobře, protože je třeba neustále zkoumat hranice a standardy herního designu.

Child of Cooper se točí, jak už jste z názvu poznali, kolem dítěte. Jeho perspektiva, velmi surreálně zpracovaná bude základem pro netradiční přístup. V titulu budete hrát skrze dětské vzpomínky, ovšem základ designu spočívá v tom, že svět kolem vás probíhá, žije a nečeká na vaše akce, které něco spustí. Právě aby došlo k vytvoření dojmu, že stejně jako dítě ve světě dospělých nejste hybatelem akcí, ale spíše pozorovatelem, často vyděšeným, i zde se budou věci kolem vás prostě dít.

Navíc hra bude disponovat velmi, velmi specifickým vizuálním zpracováním. To má podtrhovat fakt, že dítě se na některé předměty, které si pamatuje, vzpomene v jasných, reálných obrysech, zatímco jiné jen proklouzly na okraji jeho zájmu a tak se i ve hře objeví ve velmi nejasné formě a obrysech. Stejně tak bude obtížné v rámci světa sestavovat jednotlivé střípky příběhu, které nemusí být zrovna patrné na první pokus. Ostatně, hrajete za dítě, které si nespojuje stejné věci jako dospělí. 

zdroj: Archiv

Podle prvních obrázků a hlavně popisu hry je zcela jasné, že Child of Cooper nebude pro mainstreamového hráče a jsem si celkem jistý, že ani pro mnoho fajnšmekrů hledajících „divné“ hry. Ze studia jasně zní: „Chceme prozkoumat hranice herního média a co od něj čekat. Právě styl vizuálního vyprávění se bude lišit od normativních forem herního vyprávění. Můžeme ke hrám přistoupit z jiného úhlu pohledu než jen jako zábavní produkty? Můžeme vlastnosti jako je znovuhratelnost, obtížnost, podmínky vítězství/ prohry a hodnoty jako 'zábavní faktor' prozkoumat jiným stylem?“

Víc, než cokoliv z příběhu vám krátký teaser společně s prvními obrázky naznačí, jak bude hra vypadat a stejně tak její atmosféra. Child of Cooper bude bezesporu prazvláštní hra. Pokud by alespoň z části splnila to, co si předsevzala, respektive našla další možné cesty, jak přistoupit k vyprávění a vnímání příběhu skrze krajně nestandardní vizuální zpracování a herní mechaniky, stál by tento experiment za to. Hra vyjde letos na PC.

Nejnovější články