Strategie Scourge of War: Waterloo přináší slavnou bitvu v balení pro nejtvrdší stratégy
zdroj: tisková zpráva

Strategie Scourge of War: Waterloo přináší slavnou bitvu v balení pro nejtvrdší stratégy

5. 5. 2015 15:22 | Novinky | autor: Aleš Smutný |

Už mi uschly slzy dojetí a tak mohu napsat článek o hře, která se 11. června přidá k oslavám dvoustého výročí bitvy u Waterloo. Realtimová strategie Scourge of War: Waterloo patří do stáje vydavatele z Matrix Games, který nabízí strategie pro ty nejnáročnější hráče. Nejinak tomu bude i u toho titulu, ale na rozdíl od mnoha kolegů od Matrix Games se chlubí poměrně atraktivním vizuálním kabátkem. Navíc to vypadá, že se bude věnovat slavné bitvě opravdu do detailu, protože nabídne hned dvacítku scénářů.

Pokud byste se divili, jak jde uplést dvacítka scénářů kolem jedné bitvy, zrovna u Waterloo by to mělo být snadné. Tím spíše, že autoři ze studia NorbSoftDev jasně říkají, že budete v rámci této dvacítky bojovat za Brity, Francouze a Prusy. Dá se tedy čekat, že se dočkáme bitvy u Ligny a to možná jak z francouzské, tak pruské strany, střet u Quatre-Bras a možná i další operace ještě před samotnou „hlavní“ bitvou.

Potenciál na spoustu tvůrčího materiálu tu je tím spíše, že série Scourge of War disponuje simulací systému velení, přičemž hráče nestaví jen do role hlavních velitelů. Můžete být klidně důstojníkem, který plní rozkazy generálů a tato specifická role je ještě prohloubena faktem, že hra počítá s pohybem kurýrů, kteří předávají informace. Výsledkem by měl být realistický obraz střetu z této doby, kdy rozkazy jednotky neplní jako kdyby jim je někdo řekl do rádia, ale musí k nim často přijet kurýr.

Pokud bych si měl vymyslet, kolem čeho všeho by šlo vytvořit scénář, máme tu samozřejmě střet u Hougoumontu, přetahování o La Haye Sainte a samotnou bitvu můžeme velmi snadno rozfázovat do jednotlivých útočných manévrů. Pokud Scourge of War: Waterloo půjde do opravdu tak velkého detailu, neměl by být problém zobrazit i „menší“ segmenty. Ostatně, tohle celá série Scourge of War, která se primárně věnuje Americké občanské válce, dělá, vždyť jejich poslední titul se věnuje "menšímu" střetu, bitvě u Brandy Station.

Scourge of War: Waterloo zdroj: tisková zpráva

Takže bych se vsadil, že v roli lorda Somerseta či sira Ponsonbyho povedete slavný zběsilý útok britského jezdectva, případně se následně jako maršál Ney, nejstatečnější ze statečných, budete snažit rozbít francouzskou jízdou britské čtverce (a nebo si vezmete na pomoc pěchotu a změníte tok dějin). Určitě dojde na často opomíjený boj Bülowových Prusů s císařskou gardou v Placenoit a samozřejmě poslední pokus v podobě útoku císařské staré gardy proti britským pozicím. Prostě jen kolem Waterloo by se dala vymyslet ona dvacítka scénářů a nejspíše ještě druhá dvacítka, zvláště pokud se zaměříte na drobnější operace v rámci celého střetu.

Jak naznačují obrázky a samozřejmě i recenze předchozích titulů ze série, hra se bude opírat o historické reálie a samozřejmě i co největší realističnost. Protože jádro týmu NorbSoftDev jsou primárně nadšenci a odborníci na Americkou občanskou válku, loni rozšířili tým o skupinku podobných nadšenců ohledně Waterloo a Napoleonských válek z Itálie.

Samozřejmostí tak budou reálná jména důstojníků, jednotlivých regimentů, využití odpovídajících formací a dobových taktik. Nejvíce se ale těším na fakt, že nebudete vždy v roli Wellingtona, Napoleona či Blüchera, ale často dostanete rozkaz od nadřízeného a podle toho, jak si jej interpretujete, následně podniknete patřičné kroky. Že to nemusí být vždy snadné by vám potvrdil maršál Ney a jeho postávání u Quatre Bras a nebo mezi ním a Ligny přejíždějící d'Erlon. Zároveň ale budete posílat kurýry ke svým podřízeným a sledovat, jak jsou plněny vaše rozkazy – byť čekám, že se to nebude týkat všech vašich rozkazů a některé prostě pošlete "rádiem."

Kromě samotného Waterloo zde bude i možnost zahrát si sandboxovou kampaň a samozřejmě bude k ruce i multiplayer pro až 32 hráčů, kde funguje jak PvP, tak i kooperace proti AI. A až vám dojdou všechny možnosti jak hrát, náhodně generované bitvy obstarají další porci zábavy.

Jen pozor, ačkoliv je Scourge of War: Waterloo realtimová strategie, neznamená to, že půjde o mainstreamovou a tedy jednodušší strategii, než jsou tahovky. Pořád jde o hardcore záležitost primárně pro milovníky daného období, respektive pro ty, kteří se toho chtějí o vojenství oné doby hodně dozvědět skrze učení se jemných detailů herních prvků. Předchozí tituly jsou milovníky hardcore strategií označovány za nesmírně detailní, ovšem náročné na naučení, takže tutorial bude povinností, možná opakovanou. Já už jen na závěr rozšířím Wellingtonovo „Ať přijde noc a nebo Blücher“ o „...a nebo 11. červen,“ kdy hra vychází.

Nejnovější články