zdroj: Archiv
Ano, poté, co zasadíte strom a postavíte dům přijde čas zplodit syna (nebo dceru). Pardon, nebudete plodit, ale adoptovat, protože hrdina je zjevně asketa odmítající sex (nebo dračí pokřik zabíjí spermie). Sex je prostě příliš kontroverzní téma. To, že hra bude chtít, abyste potomka ještě vychovávali a celé hospodářství opatrovávali a chránili, mi přijde mírně absurdní. Jestli něco od Skyrimu nechci, je to simulace usedlého života, v němž dobrodruha vykastrují do podoby adoptivního otce rodiny, který pečuje o zahrádku, kravičku a vysvětluje dětem, že princové jsou na draka.
Osobně ale moc nechápu smysl podobných add-onů. Tedy, ne ze strany vydavatele, ale ze strany hráčské veřejnosti, která dle prvních ohlasů je za Hearthfire vděčná. Jde samozřejmě o klasický motiv „domova“, který je lákavý i ve filmu a literatuře. Vytvoříte familierní prostředí, odstraníte hlavní hrozbu a necháte hrdiny žít a komunikovat v kopii současného života.
Vyvstávají tak klasické problémy, které se blíží čtenářovým/divákovým/hráčovým a vytváří se tak podobný model, jaký využívají soap opery – hnacím motorem není krize, ale naopak pocit tepla domova a situací, které s hrdiny sdílíme. Což je opak toho, co jinak Skyrim nabízí.
Místo zabíjení draků je tu starost o dobytek a vyhánení myší, místo rozhodování o politické příslušnosti je tu adopce (protože konzervativní společnost odmítá sex akceptovat jako něco běžného) a výchova dítěte a místo přehrabování kořistí je tu kochání se vitrínkami s trofejemi. Přijde mi to až zvrácené, ale proti gustu... někoho třeba podobná simulace „života“ baví. DLC je zatím ohlášeno jen na X360 za 400 MS bodů, vyjde 4. září.