Sci-fi Killing Time at Lightspeed se rychlostí světla zamýšlí nad rolí sociálních sítí
zdroj: tisková zpráva

Sci-fi Killing Time at Lightspeed se rychlostí světla zamýšlí nad rolí sociálních sítí

30. 6. 2016 16:59 | Novinky | autor: Honza Konfršt |

Originálním specifikem indie titulu Killing Time at Lightspeed: Enhanced Edition je fakt, že vlastně nezáleží na tom, co uděláte. Ovlivnit lze totiž pouze to, co se o okolním světě dozvíte, nikoli to, co se stane. V polovině léta se vydáte rychlostí světla v korábu napříč vesmírem, jenže v téhle rychlosti, jak dokazuje teorie relativity, nestárnete. Vaše okolí ale ano, a to nebezpečně rychle, což je hlavní motiv hry.

S mrknutím oka se vašemu sousedovi narodila holčička. Než si ale namažete chleba paštikou z tuby pro astronauty, ze souseda je už dědeček. A vynadat mu za nějaké spory či vyznat lásku své známosti ze střední školy je nutné provést velmi rychle.

Minimalistický titul Killing Time at Lightspeed obaluje melancholická zápletka o muži, kterému běžný život doslova utíká před očima. Náplň je velmi jednoduchá a navazuje na titul vzniklý v rámci gamejamu. Killing Time at Lightspeed připomíná textovou adventuru, ve které brouzdáte sociální sítí a sledujete životy druhých lidí. Zdánlivě nevinnou myšlenkou přitom chtějí autoři vysvětlit a poukázat jeden z hlavních fenoménů současnosti - jak mohou sociální sítě přímo i nepřímo ovlivňovat životy jednotlivců?

zdroj: Archiv

Již samotný název hry přitom evokuje, co si o sociálních sítích může myslet značné procento populace. Ovšem ruku na srdce, obklopují nás a ovlivňují a Killing Time at Lightspeed jde dokonce tak daleko, že hráčům zprostředkuje vidění světa pouze skrze ně.

Jak se ale loď vzdaluje od země, tak se také prodlužují prodlevy jednotlivých zpráv s tím, že co na lodi trvá minuty, to mohou na Zemi být celé hodiny, dny, týdny i roky. A bude jen na vás, čemu v takové časové tísni dáte prioritu a co ještě stihnete zpět na zem vyřídit. Čím jste dál, tím důležitější je, na co zareagujete, co si přečtete. Protože třeba reagujete na už mrtvého člověka a rodinné drama, které teď řešíte už je ve skutečnosti několik let pasé.

Nezávislý (a také jednočlenný) tým Gritfish nestvořil hru, která vás strhne audiovizuálním zpracováním a nejspíše ani ne vyprávěním. Mohla by ale nabídnout zamyšlení a také velmi netradiční zasazení a koncept ve stylu legend science fiction.

Nejnovější články