K čemu je vlastně hudební přehrávač integrovaný do Steamu? K přehrávání hudby během hraní (nebo při jiných aktivitách se zapnutým Steamem), aniž byste museli nechat na pozadí běžet jiný hudební přehrávač. Šetříte tím systémové prostředky, nemusíte se přepínat ze hry do systému a obecně se vyhýbáte případným HW a SW kolizím, které by hraní mohly znepříjemnit.
Abyste mohli přes Steam přehrávat hudbu a vytvářet z ní vlastní mixy či playlisty musíte ji mít samozřejmě lokálně na disku. V nastavení Steamu zadáte složku, kde hudbu skladujete, Steam si data načte a ve hře stačí vyvolat klasické menu, naklikat si hudbu a je vyhráno. Prozatím mi chybí funkce, že při spuštění mé vlastní hudby se automaticky ztiší hudba přímo ze hry, ale snad se časem dočkám. Ostatně, v poznámkách k updatu Valve upozorňuje, že hodlá dále sbírat ohlasy od hráčů a přehrávač dále upravovat.
Hudební přehrávač je součástí updatu, který řeší celou řadu jiných nedostatků v různých zákoutích Steamu. Na pozadí běžící Steam by měl být třebas šetrnější k systémovým prostředků (prostě tolik nežere), stremování her by mělo fungovat i do Nvidia Shield a uživatelé s AMD hardwarem (grafické karty ATI i procesory AMD) by se snad měli dočkat zvýšení kvality enkodování. Podrobnosti o obsahu včerejšího updatu uvádí následující stránka, podrobnosti o hudebním přehrávači najdete za tímto odkazem.
Na uvedené stránce kupříkladu zjistíte, že Valve nabízí soundtracky ze svých her ke stažení zdarma, ovšem jen pro majitele jednotlivých titulů (Half-Life a Portal série), které jsou až do prvního října k mání se slevou 75 %. Následující stránka Steamu zase louží k nákupu samostatných soundtracků, jejichž nabídka je poměrně široká a nadále se bude určitě rozrůstat.