Vašek v dobové recenzi X360 verze Enslaved chválil tvůrce za perfektně zvládnuté tempo hry, zajímavou konverzační hru obou hlavních postav (Opičák a Trip), hezký design nepřátelských robotů a celkově příjemnou, nekomplikovanou hratelnost. „Hra je strhující a váhavý pohled do peněženky si určitě zaslouží, protože podobně popcornový a řemeslně zvládnutý příspěvek do hopsavého žánru budete hledat marně,“ postuloval před třemi roky Vašek a jedním dechem zároveň dodával, že Enslaved nemůže pomýšlet na vyšší příčky, protože není ničím extra výjimečná. Je to zkrátka velmi příjemná hra na jedno či dvě deštivá odpoledne. A těch bude v následujících dnech a týdnech opravdu dost!
Prémiová edice Enslaved vychází digitálně na PC a PSN, a kromě mini-datadisku Pigsy's Perfect 10 (nové mise z prasátkem) nabízí ještě kostýmy pro Opičáka i Trip. PC verze podporuje achievementy, ukládání pozic do cloudu, ale též Big Picture mód.
Stojí za to vzpomenout, že vývojáři z Ninja Theory spíše počítali s tím, že Enslaved bude série několika her, a nezůstane tedy u jedné. Stejně jako v případě Heavenly Sword však prodejní výsledky Enslaved navzdory nepopiratelným kvalitám nedosáhly potřebné výše a na pokračování tedy nedošlo.
Na jednu stranu je to škoda, na druhou stranu tu pořád máme fajn akční adventuru s výbornými hereckými výkony (Opičáka zahrál Andy Sekris – Glum, King Kong a další role), příjemnou hratelností a pohledným audiovizuálem. A to není málo. Zvlášť, když by mě ani ve snu nenapadlo, že se s PC verzí hry bude chtít po třech letech patlat. Takže, děkuji pěkně, fakt! :)