Je to právě poslední jmenované RPG, respektive celá série Souls, ze které si Mooncrest bere více než malou inspiraci pro soubojový systém. Čistě po akční stránce se tak dočkáme novodobého pojetí soubojů známého naposledy třeba z Bloodborne. Vedle klasické RPG složky, díky které bude hlavní hrdinka Sera získávat aktivní i pasivní schopnosti, nás čekají ještě náročné puzzly.
Na těch si tvůrci zakládají a tvrdí, že určitě nepůjde o klasické hádanky pokus-omyl, ale propracované a kontextové hádanky, které mají být zakomponovány do jádra hry jako jedna z jejích nejdůležitějších součástí. Nu a nebylo by to RPG "od BioWare", aby neobsahovalo filmově zpracované konverzace.
Jak moc KnightMayor změnit Souls formulku teprve uvidíme, ale z prvních informací z oficiálního webu hry to vypadá maximálně na lehkou úpravu ve zbraňovém arzenálu. K dispozici byste měli mít pouze tři zbraně: obouruční meč, palcát a sekyru. Každá zbraň má své vlastní unikátní vlastnosti, s každou se hraje jinak a každou se musíte naučit perfektně ovládat. Takový obouruční meč vám zřejmě vysosá staminy mnohem víc, než jedno máchnutí palcátem, ale zase způsobí větší poškození.
Jenže palcát bude zase rychlejší. Navíc někdy nebude vhodné používat útok, ale raději se začít krýt, nebo uskočit. V jádru se tedy Souls systém nijak zásadně nezmění. Bude stát a padat na využívání staminy, kterou bude čerpat prakticky všechno co uděláte. A když na vác bude monster příliš, dostanete k ruce kolegyni Pirotas, která umí skvěle ovládat luk.
Kdy se přesně Mooncrest dostane na trh a na jakých platformách to bude nevíme, a vzhledem k absenci traileru či obrázků se to asi jen tak nedozvíme. Ex-BioWare si ale mohou dát klidně na čas - tvůrcům, kteří stojí za Mass Effectem, Dragon Age: Origins, Star Wars: The Old Republic a dalšími hrami klidně ten čas dopřejme...