Posel Smrti - návod 2.část
zdroj: tisková zpráva

Posel Smrti - návod 2.část

4. 5. 2003 0:00 | Návod | autor: Redakce Games.cz |

V druhém dílu návodu na českou hororovou adventuru Posel Smrti vám poradíme, jak vyřešit třetí a čtvrtou kapitolu, v nichž navštívíte rodinnou hrobku, sanatorium a přežijete i svou vlastní smrt.

Autor: Félie
Publikováno: 4.května 2003


Zvětšit zdroj: tisková zpráva Minulost je odvráceným zrcadlem tvé duše. Nádherná myšlenka, která se zcela určitě může stát dobrým základem k nejrůznějším filozofickým cvičením. Ovšem, v tomto případě se jedná o motto české hororové adventury Posel smrti. Tu jsme na Tiscali Games recenzovali začátkem března, ale hra se začala ve skutečnosti prodávat až v polovině dubna, takže teprve nyní nadešla ta vhodná chvíle pro publikování detailního návodu. Po první části, která vás provedla úvodními dvěma kapitolami, tu dnes máme pokračování v podobě řešení kapitoly třetí a čtvrté. Nechybí ani pár doprovodných obrázků ze skládání některých puzzlů a daných lokací.

Kapitola III.

Zazvoníte na zvonek u brány. Protože se nic neděje, usoudíte, že je zámek pokažený a prozkoumejte ho pravým myšítkem. Použijte na zvonek nůž - bude vám hlásit, že ostří by mělo být tenčí. Prozkoumejte sochu s uraženou nohou vlevo, najdete hřebík, ten seberte a použijte na zvonek. Přijde správce, použijte na něj úmrtní list (parte) Williama Gordona. Zavede vás k paní Eleonor. Promluvte si s Eleonor a vyčerpejte všechna témata (obrázek).

 Vstup do starého domu
Obrázek zdroj: tisková zpráva Vyjděte z vily a pošlete Luise opravit zvonek. Pokračujte do staré zahrady. Prozkoumejte kohoutek a seberte pevný drát. Pokračujte k Richardovu domu, dveře jsou zavřené. Pravým myšítkem zjistíte, že klíč je zevnitř. Podsuňte pode dveře Williamovo parte a drátem klíč „vyšťouchněte“ ze zámku. Vstupte dovnitř a prozkoumejte psací stůl. Z malé zásuvky nahoře seberte plnící pero. Jděte ke krbu a prozkoumejte kočku. Ta seskočí z římsy krbu a zaběhne někam do skříně. Prozkoumejte skříň, ale nic nevidíte, je tam tma (obrázek).

 Richardova tajná laboratoř
Kočka při skoku z krbu shodila klíč, seberte ho ze země a použije na malá dvířka vedle krbu. Seberte lihový zapalovač a svíčku. Na svíčku použijte nůž a knot pak v inventáři použijte na zapalovač. Funkční zapalovač použijte na skříň, objevíte tajnou chodbu - vstupte do ní. Vejdete do Richardovy laboratoře, on se lekne a rozbije lahvičku z preparátem. Promluvte si s ním, pošle vás pro nový preparát. Seberte rozbitý střep se země a ze stolku u dveří vezměte lahvičku (obrázek).

 Výroba preparátu pro Richarda
Vraťte se zpět do místnosti, seberte z jídelního stolu konvici, u krbu poleno a na zemi noviny. Rozdělejte v kamnech oheň a jděte s konvicí pro vodu na zahradu ke kohoutku. Naberte současně vodu i do lahvičky. Konvici postavte na kamna. Na lahvičku použijte plnící pero. Střep použijte na páru, co stoupá z konvice na kamnech, odlepí se etiketa. Pak běžte prozkoumat hrobku.

 Klíče od hrobky
Jděte před hlavní bránu za Luisem a promluvte si s nim. Potom prozkoumejte nářadí, co má Luis na zemi. Zajděte za Eleonor, ta vás požádá, abyste vyřídili Luisovi, že má nechat opravování zvonku a má jít posekat trávník. Zajděte za Luisem a vyřiďte mu vzkaz. Vraťte se opět k Eleonor a proberte s ní všechna témata. Pak jděte zase za Luisem. Přejděte až do zadní zahrady a hned se vraťte, Luis už bude sekat trávu. Vyjděte před bránu a z nářadí seberte lepidlo a drát. V inventáři použijte lepidlo na etiketu a pak etiketu na lahvičku inkoustového roztoku. Běžte k Luisovi a prozkoumejte jeho blůzu, která visí na stromě. Pak použijte drát na posekaný trávník, když se Luis otočí zády. Pokazí se mu sekačka a odejde. Vy mu pak v klidu seberte z blůzy klíče od hrobky.

 Tajemství rodinné hrobky
Klíče použijte na mříže hrobky a prozkoumejte ji. Vraťte se k Richardovi, dejte mu falešný preparát a přeptejte se na jména bohů, která jste v hrobce našli. Několikrát se budete muset vrátit, než vám Richard řekne, co jména znamenají. V každém případě se mezitím stavte za Luisem a přeptejte se na sekačku. Když vám nakonec Richard sdělí, co jste chtěli vědět, přeptejte se ho na krev a tu si pak vezměte z mrazícího boxu. V místnosti s kamny seberete čajovou konvici a naplňte ji u kohoutku zase vodou. Pak jděte k hrobce a naberte červenou hlínu. Do misek jednotlivých bohů dejte: do levé misky krev, do prostřední misky hlínu a do pravé misky vodu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Ze země se vysune oltář. A opět hlavolam - tentokrát musíte nastavit jednotlivé znaky zvěrokruhu do správného pořadí. V pravém horním rohu je znamení Berana, následují Býk, Blíženci, Rak, Lev, Panna, Váhy, Štír, Střelec, Kozoroh, Ryby a Vodnář (obrázek). Otevře se tajná dutinka a v ní najdete kamenný klíč, seberte ho. Nyní vás „nachytá“ správce Luis, vykáže vás z krypty a vezme si zpět své klíče. Jděte za Richardem a domluvte se s ním, slíbí vám pomoc. Jděte si do vily odpočinout, abyste mohli večer vniknout do krypty.

Večer, když vylezete z okna vily, jděte k Richardovu domku. Zjistíte, že je zamčeno. Vraťte se směrem k místu, kde je vodovodní kohoutek, cestou přes kamenný můstek seberte ze země štěrk. Štěrk použijte 2x na věžní okno. Dál bude následovat animace, při které vám Richard přijde otevřít dveře a vy mu budete asistovat při pokusu. Po výbuchu vám nabídne lahvičku s kyselinou, seberte ji na stolku u vchodu do laboratoře.

 Mříž u Darkhamovy hrobky
Obrázek zdroj: tisková zpráva Kyselinu použijte na zámek u mříže krypty. Vstupte a použijte kamenný klíč v inventáři na kamenný zámek u katafalku vpravo. Otevře se tajný vchod a vy sestupte dolů. Zjistíte, že jste objevili hrobku, ale je tam opět zamčená mříž. Prozkoumejte zámek a jděte opět pro pomoc za Richardem. Pošle vás do vily, kde by měla mít Eleonor ve skříňce se šperky předmět, který se vám bude hodit. Půjčí vám i svůj klíč, který si vezměte ze stejného stolku jako před tím kyselinu. Jděte do vily a použijte Richardův klíč na zamčené dveře. Vzadu za klavírem na komodě prozkoumejte skříňku. A máme další hlavolam. Úkol je jasný, přemístit černé koně na pozici bílých koní a naopak (obrázek). Pohyb mají jako v šachu, tedy ve tvaru písmene L. Získáte starý rodinný šperk, který použijte na mříž do krypty.

 Darkhamova hrobka
Ocitnete se v Darkhamově hrobce a já doporučuji opět hru uložit. Je zde totiž další místo, kde můžete přijít o život. Hrobku prozkoumejte, ale neklikejte na hrob! Prozkoumejte kamenné lebky a najděte lebku s prasklinou. Na ni použijte štěrk z inventáře. Lebka spadne a rozbije se. Když ji prozkoumáte, najdete za mřížkou malý klíč, na který ale nedosáhnete. Běžte si do Richardova domku ke krbu pro pohrabáč a ten použijte na klič za mřížkou. Klíč zasuňte do otvoru na monolitu. Teď můžete bez obav prozkoumat Darkhamův hrob a získat druhý posvátný klíč (obrázek).

Kapitola IV.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Vrátíte se z Walesu a dozvíte se, že v lesích na panství našli tělo nějakého malého chlapce. Krom toho vám Bates sdělí, že se domů nevrátil Robert. Vypravte se do vesnice a pohovořte s hrobníkem v hospodě. Zjistíte, kde byl chlapec nalezen (Stonering) a otevře se vám možnost na mapě to místo navštívit. Jděte tam. Pohovořte s detektivem a prozkoumejte místo. Najdete další zvláštní znamení na kameni. Protože jste v dolech rozbili fotoaparát, musíte znamení překreslit (obrázek). Použijte na znamení Williamův deník. Dál pravým myšítkem prozkoumejte rostlinu, zjistíte, že tam něco je, ale nemůžete to vzít. Použijte krev od Richarda na kámen za detektivem a upozorněte ho na krev. Jakmile se otočí, seberte z pod rostliny kus látky.

Zajděte k doktoru Hermanovi a promluvte s ním o Vickovi. Pak jděte zpět na zámek a u brány prozkoumejte poštovní schránku, najdete v ní dopis od Jamese. Promluvte si s Victorií u dveří jejího pokoje. Použijte mapu k přesunu do sanatoria Ashburry.

 Sanatorium Ashburry
Obrázek zdroj: tisková zpráva V Ashburry si pohovořte se sestrou mající službu. Přeptejte se na Jamese. Potom namočte ve fontáně v hale kapesník a vyjděte z hlavní budovy. Prozkoumejte kanál a pokračujte vlevo za budovu ke kotelně. Prozkoumejte 2x odpadky a seberte injekční stříkačku, na stříšce nad odpadky seberte kladivo. Prozkoumejte bednu piva u dveří do kotelny a prozkoumejte zamřížované okýnko. Běžte ke dveřím do kotelny a promluvte si s kotelníkem.

Potom jděte dál na hřbitov a cestou zpátky se na něj přeptejte kotelníka. Pak jděte za sestrou do haly a poproste ji, aby zatelefonovala na panství. Jakmile odejde, vejděte dvířky v pultu ke skříni s léky. Seberte vázičku a použijte na ni minci z peněženky (prozkoumejte peněženku pravým myšítkem). Z vázičky vypadne klíček a ten použijte na skříň. Vezměte z ní lahvičku s barbiturátem. Až se vrátí sestra, vyčerpejte případná témata hovoru - zřejmě budete mít jen hřbitov a vraťte se ke kotelně.

 Kotelna
Použijte kladívko z inventáře na cihlu u zamřížovaného okénka. Injekční stříkačku použijte v inventáři na lahvičku s barbiturátem a posléze použijte na pivo v bedně u dveří kotelny. Nakonec dejte mokrý kapesník na termostat kotle okýnkem kotelny. Potom jen počkejte, až si kotelník přijde pro pivo a můžete vstoupit do kotelny (pokusíte se o to 2x). V kotelně si prohlédněte hromadu uhlí a seberte z ní hadrovou panenku bez hlavy. Pak jděte do zadní části kotelny a prohlédněte si nástěnku. Vemte si klíček, špendlík a všimněte si plakátu, kde je letopočet 1918.

Pak přejděte ke dveřím, které vedou k celám a zasuňte do systému klíček a navolte tlačítky číslo 1918 (co jste si přečetli na nástěnce). Až toto potvrdíte šipkami v dolní části přístroje, dveře se otevřou. Vejděte. Narazíte na službu konajícího lékaře, ale naštěstí si vás nevšimne. Vraťte se k sestře a požádejte ji o rozpis služeb. Ten potom použijte na intercom v zadní části kotelny a odvoláte jím doktora do hlavní haly. Pak vstupte do chodby k celám.

 V sanatoriu
Jakmile uděláte několik kroků, zastaví vás hlas chovance Ralpha. Promluvte si s ním a budete zaúkolován. Musíte mu najít ztracenou hračku - panenku. Máte v inventáři již tělíčko panenky, kterou jste vyhrabali z uhlí v kotelně, když na ni kliknete pravým myšítkem, vypáráte kousek nitě. V odpadkovém koši naproti Ralphovy cely najdete po prozkoumání pravým myšítkem hlavu panenky. V inventáři použijte nit na špendlík, a sešijte tělíčko a hlavičku k sobě. Panenku dejte Ralhpovi a dozviíte se od něj, že klíče od všech cel ma hlídač - doktor.

Vypínačem vypněte světlo na chodbě. Strhněte ze zdi elektrický drát vedoucí k světlu, seberte ho a použijte na železnou mříž na okně. Dejte na mříž hrací skříňku z inventáře a otočte vypínačem, aby šel elktrický proud zase do drátu. Přijde doktor a dostane elektrickou ránu. Ležícího doktora proukoumejte pravým myšítkem a vemte mu klíče od cel. Klíče použijte na dveře Jamesovy cely.

 Jamesova cela
Obrázek zdroj: tisková zpráva V díře slamníku na posteli nadjete fragment Jamesova deníku. Prohlédněte si obraz na stojanu a vezměte ho. V tu chvíli vás dozorce-lékař, který se mezitím probral z mrákot, uvězní v Jamesově cele. Prohlédněte si obrázky na stěnách a klikněte pravým myšítkem na obrázek, na kterém je oko. Najdete otvor vedoucí do vedlejší cely k Ralphovi - promluvte si s ním. Dozvíte se o otvoru pod Jamesovou postelí. Odejděte z Ashburry.

 Zřícenina majáku
Vratíte se na panství. Zajděte za Battesem do kuchyně a ukažte mu obrázek, který jste vzali z Jamesovy cely. Řekne vám, kde se zřicenina nachází a vy použijte mapu k přesunu. Zde si pozici uložte, protože se jedná o další místo, kde můžete zemřít. Obejděte maják. Zaútočí na vás James, sváže vás a začne vám kopat hrob. Mate jen velmi málo času. Rychle použijte nůž (šachovou věž) z inventáře na ležícího Samuela, tím si přeřízne pouta. Neváhejte pak ani okamžik a použijte hrací skříňku z inventáře na Jamese. Tím odvrátíte svou záhubu. Promluvte si s Jamesem, dozvíte se o dalším posvátném klíči, který je uložen ve stokách pod hradem (obrázek).

 Hrob Marcuse Gordona
Vraťte se opet na Black Mirror a jděte do sklepa. Ten si otevřete klíčem visícím přímo vedle sklepních dveří. Vemte si v inventáři z peněženky další minci a tu použijte na mřížku kanálu. Potom tím kanálem sestupte do podzemí. Seberte ozubené kolo a ve vstupním sklepě projděte dozadu do zatopené místnosti. Ze zábradlí vlevo seberte železnou tyč. Prozkoumejte sklep a na řetěz na kole použijte kyselinu od Richarda. Zkuste nasadit tyč do otvoru ve zdi - bude příliš silná. Vyjděte nahoru do sklepa a na brusce železnou tyč zabruste. Současně nad studní seberte provaz s háky. Běžte znovu do zatopeného sklepa, nasaďte tyč do otvoru a následně otočte kolem.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Do sklepa začne přitékat voda, která připlaví ozubene kolo, na které jste dosud nemohli dosáhnout blíže ke stěně. Vytvořte si v inventáři improvizovanou udici z provazu, kovového háku a železné tyče a tuto udici použijte na ozubené kolo ve vodě. Máte tak v inventáři dvě ozubená kola, která použijte na mechanismus ve vstupním sklěpě systému stok. Když potom použijete kolo ke spuštění mechanismu, odteče všechna voda ze zatopeného sklepa a vy sejděte po schodech dolů. Pod schody naleznete skříňku a v ní další posvátný klíč, který si tam ukryl James. Prozkoumejte podivný obrazec na stěně. Udělá se vám nevolno a půjdete si lehnout (obrázek).

Závěrečné dvě kapitoly si probereme zhruba za deset dnů v posledním dílu návodu.

Stáhněte si: Demo, Ukázky videa a dabingu
Související články: Recenze, Návod - ostatní díly, Rozhovor (7/2002), První dojmy (6/2002), Novinky



Félie
autorce je 28 let, dříve působila na GameZone a nyní je šéfredaktorkou webu o progamingu E-sports.cz, specializuje se na strategie, adventury a logické hry (všechny články autora)

 
 
Félie

Nejnovější články