Autor: McMichal Publikováno: 5.dubna 2004 |
Předtím, než vylezete na střechu (AutoSave), si pečlivě nabijte všechny zbraně a hned jakmile po vás půjde helikoptéra, kryjte se za bednami a po dvou/třech zásobnících ji sejmete k zemi. Prostřílejte se na záď lodi (dávejte však pozor při přestřelce u zavěšených mostů, aby alespoň jeden zůstal průchozí) a zde odstřelte dva řetězy jistící záchraný gumovo-motorový člun. Z tankeru skočte do vody, naloďte se na člun a zamiřte na východ (šipka na kompasu na něj ukazuje). Level 3 - Fort (mise z prvního dema) Hned od samého počátku máte na výběr ze tří různých cest, které se po čase sjednotí, aby se mohly znovu rozdělit: 1) strana levá nabízí nepříliš velký odpor a navíc můžete z břehu získat buginu, kterou si lehce prorazíte cestu dále. U schodů byste se mohli domnívat, že cesta pro buginu tady končí, ale opak je pravdou – věřte mi, že schody se dají vyjet. 2) zlatá střední cesta plná nepřátel na vodě i na pobřeží, kde máte ovšem hned 2 šance ukradnout motorový člun s kulometem. 3) až na jeden ozbrojený člun poměrně klidná cesta pravou stranou. Jakmile vyjdete schody, máte před sebou opět volbu cesty a to: - projít tunelem nalevo, který vás dostane o kus výše (uvnitř můžete najít lékárny na uzdravení, případně nějakou tu munici). - cesta vpravo pokračuje k úpatí hory, kde se nachází dobře chráněné zříceniny. Jakmile zříceniny vyčistíte od nepřátel a přesunete se k zavřeným dveřím, přítel na telefonu vám ony dveře otevře, jenomže až po bombardování s posilami, které dorazí v několika helikoptérách ze vzduchu. Naštěstí u zavřených dveří leží na bedně raketomet a sejdete-li nalevo od dveří po schodech, ve skryté chodbě naleznete ještě brnění. Před bombardováním stačí zůstat v pozadí blízko dveří a vojenské posily není třeba eliminovat - jakmile se dveře otevřou, prostě dovnitř vstupte. Uvnitř stačí osamělci u počítače sebrat žlutou přístupovou kartu (za živa jí vám nevydá) a s tou ve vedlejší místnosti otevřít zbrojnici, kde nezapomeňte sebrat především detonátor. Ten připevněte v rušné místnosti s generátorem a úzkou uličkou utíkejte k východu, čímž mise končí. Level 4 - Pier Kousek před vámi je malé stanoviště s rogalem na okraji skály. Není tudíž jednodušší cesty na protější břeh, než za použití rogala (samo sebou vám ale nikdo nebrání dostat se na druhou stranu přes dolní pláže). Jakmile se dostanete na protější břeh, půjde po vás vrtulník s posilou a až se zbavíte jeho posádky, případně samotného vrtulníku, vydejte se po cestě dál (AutoSave), až dokud nenarazíte na vyhlídkovou věž. V ní naleznete ostřelovací pušku, kterou snadno a rychle vyřídíte vysoký počet nepřátel ve vzdáleném táboře směrem na jiho-západ za lesem. Dejte ovšem pozor na vrtulník, který po vás půjde, jakmile vás nějaký voják zmerčí a vyvolá poplach. Pak hustým lesem projděte k táboru (AutoSave) a hned uvnitř první chaty vpravo (s cedulí ADMIN) leží na stole zelená přístupová karta - seberte ji. Ještě jděte do posledního stanu na levé straně (s cedulí BRIEFING) a tam najdete bombu. Hned naproti tomuto stanu se nalézá nepřehlédnutelná oplechovaná budova, kde si se získanou kartou můžete otevřít dveře do zbrojovky a až poté připevnit na krabice bombu (v opačném pořadí vám to nepůjde). Po detonaci opusťte tábor jižní cestou nejlépe v bugině. Jakmile projedete okolo poslední budovy, vyřítí se na vás nepřátelské vozidlo, proto mějte oči i vzadu :) Před řekou vás donutí zastavit nákladní vozidlo křížící cestu, jsou tu ale i nepřátelské buginy, kterými budete moci pokračovat dále. Jakmile dojedete kus za protékající řekou na rozcestí (AutoSave), doporučoval bych zvolit cestu vpravo, která vede k vyhlídkové věži s otravným raketometčíkem uvnitř. Naproti tomu levá cesta nabízí osamocenou nepoškozenou buginu. Od místa, kde se cesty znovu spojují (AutoSave), je to jen kus ke hlídanému molu, které díky bugině, případně i raketometu není problém vyčistit. Na úplném konci dřevěného mola končí radovánky tohoto ostrova. Level 5 - Research (mise z druhého dema) Z malého ostrůvku se vydejte podél levých skal přes pobřeží až k vrcholku (Save - na mapě bod č.1), kde v chajdě naleznete žlutou magnetickou kartu a před domem granátomet, který vám pomůže se rychleji zbavit desítek okolních nepřátel. Poté sejděte znovu k pobřeží (AutoSave) a otvorem ve skále vlezte do jeskyně, kde použijte získanou žlutou magnetickou kartu na hlubší přístup do samotného nitra. Na první křižovatce s nepřáteli (AutoSave) se dejte nejprve pravou chodbou a tam pákou na zdi rozběhněte generátor (AutoSave). Poté buď pokračujte následující chodbou anebo se vraťte zpět na rozcestí a zvolte druhou možnost. Tak či onak, dojdete na stejné místo s výtahem, který je již díky zapnutému generátoru funkční a tak můžete vyjet do další části. Level 6 - Treehouse Jakmile vyjdete jedinou možnou cestou z budovy, před sebou uvidíte jet džíp s posádkou, který zastaví kousek dál napravo a bude napaden mutanty. Obsadíte-li ho, získáte účinnou zbraň proti místním zvířecím nepřátelům. Autem, případně pěšky cestou, nebo skrze bezpečnější stromovou strukturu dojděte až do budovy „Supervision“ (na mapě pod číslem 1). Uvnitř naleznete u mrtvého profesora v levé části budovy přístupovou kartu (AutoSave). Hned ve vedlejší místnosti si pak pákou u okna na stěně otevřete bránu do další části. Nyní doporučuji venkovní částí vyjít po schodech o patro výš do zbrojovky a odtud žebříkem (opět z venkovní strany) až na střechu, odkud je ideální pozice pro sniperku ze zbrojovky (posila přilétne vrtulníkem na nedalekou přistávací plochu). Poté buď výtahem sjeďte dolů a pokračujte po svých, nebo zajděte do přízemních garáží, kde můžete k dopravě využít náklaďák, cesta k přistávací ploše ovšem není daleko a navíc je u ní přistaven džíp. Pak se dejte levou cestou (AutoSave) – ta pravá cesta skrze kamení nejde sice projet džípem, ovšem vede rovnou ke kopci s věží (na mapě pod číslem 2). Od zátarasů budete muset postupovat pěšky, dejte si ovšem pozor na hojný počet nedalekých odstřelovačů. Přejděte přes most (AutoSave) k pevnosti na pahorku, kde naleznete bombu (na mapě pod číslem 3). Z věže můžete raketometem sundat pár nepřátel v protější pevnosti, ke které vede provazový most přes propast (naštěstí nepropadající se), otevřete si kartou dveře a vstupte do podzemí. Level 7 - Bunker Sjeďte výtahem dolů a po zabití nepřátel narazíte na novou zbraň – brokovnici - do stísněného prostoru jako stvořenou. Do další místnosti (výzkumná laboratoř) můžete jít horem i spodem (zdola je to bezpečnější) a dostanete další z nových zbraní MP5. Cesta se později spojuje v místnost se schody (AutoSave). Později dojdete ke dvou dveřím vedle sebe. Nejprve projděte těmi pravými, dostanete se tak do zbrojovky, levá sada dveří (AutoSave) vede až ke kulometu a od něj pokračujte dalšími dveřmi (AutoSave), skrze místnost s vyhlídkou ven až do prosklené místnosti (AutoSave). Zde můžete buď všechny vojáky bezhlavě postřílet anebo se chytře proplížit po schodech nahoru až k ovládacímu panelu, který pustí mutanty na vojáky (chce to ale mít alespoň jeden granát na odstranění zbývajících problému). Jakmile dorazíte přes následující místnost ven, sotva se stačíte nadýchat čerstvého vzduchu a končí level. Level 8 - Steam Ze severozápadu se po chvilce vynoří obrněná loď a proto buď honem zalezte do džungle, nebo se na ní přichystejte. Pokud ukořistíte loď, připravte se ještě na další dvě vodní hlídky. Se člunem doplujte (dle ukazatele kompasu) až ke světlům, odkud byste se měli vydat pěšky pro brýle s nočním vidění do nedaleké vesnice (šipka na kompasu vás opět nasměruje). Brýle se nacházejí ve druhé chajdě zleva, ale pozor na kulometčíka na pravém kopci. V dolní části vesnice je molo s volným člunem, ukořistíte-li ho, dostanete se tak rychleji zátokou (dle šipky kompasu) až k vodopádu (AutoSave), kde cesta po vodě končí. Směr, kterým se máte vydat, je vpravo, ovšem nalevo si můžete ukořistit džíp, kterým se dá přebrodit mělčina u vodopádu. Dostanete tak dobrou zbraň pro následující zásahovou akci, kterou je získat plány položené uprostřed vodárny. Pojedete/půjdete-li po cestě točící se doprava, narazíte na dva domy s vojenskou posádkou a džípem. Pokud máte u sebe odstřelovačku, doporučuji vylézt na pravý kopec, kde je nádherné místo pro výhled. Po animaci, v níž prozkoumáváte plány na vodárně, pokračujte do nedalekých dveří. Level 9 - Regulator Pokud máte sniperku z minulého levelu, velmi se vám zde zúročí. Můžete vše okolo postřílet, ale hlavním cílem je rozhledna před rozbitým mostem na ostrově uprostřed, odkud se lanem dostanete na druhou stranu rozbitého mostu (na mapě pod číslem 1). Odtud vedou dveře do hangáru (AutoSave - ještěrka) a jakmile projdete i druhým (AutoSave), můžete buď: - vejít do dveří nalevo, sebrat tam ze stolu červenou magnetickou kartu a v úzké tmavé uličce prudce zahnout doprava, vyjít po schodech a tam pro změnu sebrat kartu modrou. - v hangáru vyjít po schodech až na dosah dveří u stropu, kde je třeba se rozběhnout po levém železu a přeskočit tak trhlinu v plošině. Za dveřmi se nachází modrá karta, ovšem tou největší výhodou je moment překvapení vůči zdejším strážím. Tmavou uličku s parou zpřístupníte otočením kola na trubce u stěny. Ve skladišti u zaskleného terminálu s dveřmi najdete třetí a poslední zelenou kartu. Projděte dveřmi a hned vedle nich je další kolo pro otáčení na trubce, které je ale rozbité, takže nic nezavírá, ani neotvírá. Jděte do chodby a před syčícím plynem vejděte do dveří, ke kterým potřebujete červenou kartu, uvnitř přehoďte jen páku na stěně. Dále projděte díky zelené kartě do protějších dveří, kde přehoďte druhou páku. Modrou a poslední kartu použijte na dveře kousek dál v chodbě, kde přehoďte poslední páku. Nyní jděte na konec chodby (dříve byl hned za dveřmi unikající plyn) a odtud (AutoSave) projděte po obvodu větší kruhové místnosti (na zdejší ochranku využívejte vznětlivých hasících přístrojů na zdech) a dostanete se tak do místnůstky (AutoSave) plné počítačů, kde napravo od dalších dveří stiskněte tlačítko. Po krátké animaci se vyhodí elektřina a otevřou dveře k přistávacím plochám. Teď se připravte na tuhý odpor ze strany právě dorážejících mariňáků vrtulníkem. Ukazatel na kompasu vás poté dovede k zadní ventilaci, kde libovolnou zbraní ustřelte zámek a skočte dovnitř. Level 10 - Control Přes stoku se dostanete až do komplexu, kde se vojákům trochu vymyká kontrola nad mutanty. Proto téměř na každém kroku můžete vidět jejich potyčky (podobně jako ve starém dobrém Half-Life) a jinak tomu není ani hned zpočátku. U první mrtvoly můžete buď prolézt ventilací, nebo projít dveřmi, za kterými je žebřík k důležitější ventilaci. Ta vede k otáčivému kolu (AutoSave), které je třeba použít. Po žebříku se vraťte zpět nahoru a nyní bezpečnou chodbou napravo od žebříku projděte několika chodbami (AutoSave), až narazíte na další unikající plyn (AutoSave). Skrčte se a prolezte pravou otevřenou šachtou, přejděte na protější stranu místnosti a vyskočte na žebřík, vylezte až nahoru k dalšímu žebříku zabudovaném ve stěně. Úplně nahoře otočte kolem a vraťte se k plynu, který se sice jen o kus přemístil, ale zároveň vám tím zpřístupnil další šachtu tentokrát vedoucí vlevo. V mezimístnosti (AutoSave) vylezte po spadlém stropě do další šachty, která vyústí hned ve dva východy (ten první je bezpečnější). Další cesta bude výtahem (AutoSave), vedoucím o podlaží níže (dole je dobré se nejprve jen ukázat a poté na chvíli vyjet zpět nahoru – zbylé mariňáky, případně mutanty pak už vyhladíte lehce. Dolní místnost má dvoje dveře: - levé vedou do zadnější místnosti (AutoSave), kde můžete přeskočit zábradlí a spíše tak vojáky překvapit. - pravé dveře (AutoSave) jsou pak přímým vpádem do místnosti plné vojáků. V první místnosti (pravé dveře) jsou pro postup důležité dveře horní (AutoSave) vedoucí ke kulometu, kterého se co nejdříve zmocněte a odrážejte hordu mutantů včetně toho zatím dosud největšího. Nyní máte možnost pokračovat chodbou nebo skrze záchodky. Tak či onak se dostanete na konci chodby do dalších dveří (AutoSave). V následující místnosti vás čeká svislá šachta se žebříkem, po kterém nejprve vylezte nahoru, odkud zneškodněte co nejvíce nepřátel. Poté šachtou zpátky sklouzněte až úplně dolů do vody, odkud plavte severním směrem. Před potopením se pořádně nadechněte (modrý sloupec v pravé dolní obrazovce). Vylezte z vody a dveřmi v přízemí základnu opusťte. Řešení druhé poloviny misí v dokončení návodu příště... Všechny mapky ve vysokém rozlišení zabalené do ZIP archivu si můžete stáhnout odsud (1,6 MB). Stáhněte si: Dema, Modifikace, Patch, Videa, Trailery, Screenshoty, Cheaty... Související články: Recenze, Rozhovor, Dojmy z dema & preview, Dojmy (nejen) z multiplayeru, Novinky |
McMichal | |
editor: jd |