Internet řeší výkon Nintendo Wii U, je silnější než X360 a PS3?
zdroj: tisková zpráva

Internet řeší výkon Nintendo Wii U, je silnější než X360 a PS3?

14. 6. 2011 14:33 | Hardware | autor: Petr Poláček |

Ještě než došlo k oficiálnímu odhalení konzole Wii U na letošní E3, létaly internetem spekulace nejenom o tabletovém ovladači, ale též o potenciálním výkonu nového stroje, ty především. Bohužel v tom stále není jasno, což poskytuje prostor k dalším spekulacím a zprávám od utajených zdrojů z vývojářského prostředí. Podle analytika Sterna Ageeho se prý vývojáři shodují na tom, že Wii U nabídne až o 50% výkon než PS3/X360 a Nintendo tuto informaci brzy potvrdí. Sama o sobě je tato informace prakticky bezcenná, stejně jako úplně ty samé spekulace z doby před E3. Když se však postaví do kontextu s dalšími střípky, vytváří zajímavý obraz o potenciálním výkonu Wii U.

Podpora HD s rozlišením 1080p a přítomnost HDMI jsou jedny z mála oficiálně potvrzených informací. K tomu si přidejte na Nintendo tiskovce oznámenou podporu nového stroje od third-party vydavatelů, která by měla přinést hry jako Ghost Recon Online (hráli jsme a vypadá jako na PC), DiRT, Assassin’s Creed nebo Metro: Last Light. Pokud se pro Wii U neplánují osekané verze těchto her, tak už nová konzole slušný výkon nabízet musí, minimálně na úrovni PS3 a X360, spíše ještě větší. Bude ho totiž potřebovat ke zprovoznění prvků, které jsou pro Wii U specifické, hlavně jde o hrátky s tabletem, které třeba v případě Ghost Recon Online rozhodně nelze označit za primitivní a nějaký ten výkon navíc sežerou.

Další indicií, která nasvědčuje, že se za svůj výkon nebude Wii U muset stydět, je aktuálně potvrzená podpora nové konzole od Cryteku, autorů Far Cry a série Crysis. Krom Epicu snad na světě není jiná vývojářská firma, která by svojí technologií mohla Wii U více prověřit, než právě Crytek, a jak pro Develop potvrdil šéf Cryteku Cevat Yerli: „Zatím nic neukazujeme, ale de facto už na ní něco provozujeme.“

Zmíněný Epic zatím oficiálně podporu Unreal Engine na Wii U nepotvrdil s odkazem, že myšlenka na něco takového není úplně nelogická. Přítomnost Batman: Arkham City a Aliens: Colonial Marines mezi budoucími Wii U tituly na tiskovce Nintenda však jasně naznačuje, že Unreal Engine hry na Wii U stoprocentně budou.

Zamýšlenou podporu Wii U průběžně vyjadřuje celá řada vývojářů, jejichž hry do teďka vycházely pouze na PS3, PC a X360 kvůli nedostatečnému výkonu Wii. Dnes to byl třeba Tomonobu Itagaki s jeho akčním titulem Devil’s Third, už na tiskovce potvrdil podporu nové platformy ze strany EA John Riccitiello a zítra to může být kdokoli. Opravdu by se do toho všichni tak hrnuli, kdyby Wii U neslibovala větší potenciál nejenom oproti Wii, ale i PS3 nebo X360? Možná ano, ale rozhodně ne tak nahlas a s takovou vehemencí.

Svým vyjádřením během vývojářské debaty na E3 nahrává zvěstem o slušném výkonu Wii U i Marc Parenteau z Ubisoft Quebec. Odmítá sice v této chvíli výkon Wii U porovnávat s PS3 a X360, protože se prý vývojáři z novým hardwarem pořád učí a zjišťují jeho možnosti. Engine, který pohání sérii Assassin’s Creed, si však údajně vícejádrovou architekturou Wii U rozumí velmi dobře a vysoká paměťová kapacita navíc umožňuje načtení spousty dat dopředu, což by se mohlo pozitivně podepsat na běhu hry.

Nintendo na konto technických specifikací stále mlčí, potvrzené je pouze to, že konzoli bude pohánět vícejádrový procesor od IBM a grafický čip od AMD. Další informace se prý dozvíme v průběhu dalších měsíců, ale jestli se má konzole začít prodávat až příští rok na podzim, jak to vyplývá z oficiálních informací, může se to čekání protáhnout až do příští E3. Rozhodně nepočítejte, že Nintendo něco nového řekne v průběhu léta a pravděpodobně se ničeho nedočkáme ani na letošním Gamescomu v Kolýně nad Rýnem.

Nejnovější články