Call of Duty 4 - Xbox 360 vs. PS3 vs. PC
zdroj: tisková zpráva

Call of Duty 4 - Xbox 360 vs. PS3 vs. PC

9. 11. 2007 15:15 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Jak dopadlo srovnání kvality obrazu na obou předních konzolích a z jakého důvodu je výsledek právě takový?

Infinity Ward pro svůj aktuální hit (pořád jediná česká recenze, 9/10) vyvinuli vlastní proprietální 3D engine, který obsahuje všechny důležité grafické efekty, jako je dynamické nasvětlení scény, dynamické stíny a nebo bloom efekt. Všechny nestandardní věci, jako jsou průstřely kulek, jsou počítané na úrovni enginu a při výpočtu jsou brány v potaz typy povrchu, kam kulka dopadá, i tloušťka materiálu. V praxi to znamená, že některé překážky, třeba dřevěné ploty, neposkytují hráči dostatečné krytí - ale být za plotem je pro něj zase lepší, než kdyby nebyl krytý vůbec, protože účinnost kulek se přepočítává a kulky tak způsobují menší zranění.

Animace postav je udělaná v kombinací předem daných pohybů a rag-doll fyziky počítané v reálném čase (rag-doll = s oblibou překládané jako "fyziky hadrového paňáci"). Fyzika ale není kompletní, netýká se celého prostředí, jen některé objekty jsou zcela zničitelné, třeba auta a některé domy, ostatní věci nikoliv. Grafika není založena na DirectX 10, jak by se někdo mohl domnívat, ale na DirectX 9.

zdroj: Archiv


Call of Duty 4 - PS3 vs X360 srovnávací video - stažitelná verze (50 MB, HD)

Volba verze DirectX byla pro vývojáře víceméně jednoduchá, protože museli hru dostat na PC i na konzole ve stanoveném termínu a tak si nemohli moc vybírat, natož vytvářet extra DX10 efekty (i kvůli technickým omezením konzolí). A jelikož neměli jinou volbu, tak to také znamená, že jak verze pro Xbox 360, tak verze pro Playstation 3, je víceméně shodná. Nejsou tam žádné extra dodělávky, lepší textury nebo tak něco. Při bližším srovnání Call of Duty 4 na PS3 a Xbox 360 se dají objevit jen drobné a sotva postřehnutelné rozlišnosti. Třeba že některé textury jsou světlejší, ale to je způsobeno pouze tím, že v Xbox 360 je hlavní grafický čip od ATI a v Playstation 3 je čip od NVIDIE. Jinak hra vypadá na obou hlavních konzolích stejně dobře.
zdroj: GT

cappy

Nejnovější články