Světový šampionát v League of Legends ovládl opět SK Telecom T1
zdroj: tisková zpráva

Světový šampionát v League of Legends ovládl opět SK Telecom T1

7. 11. 2016 18:00 | Novinky | autor: Daniel Kremser |

Intel Extreme Masters Katowice, Mid-Season Invitational a nakonec i Worlds 2016. Všechny tři nejprestižnější League of Legends akce tohoto roku mají jedno společné! Ovládl je korejský celek SK Telecom T1 a nesmazatelně se tak zapsal do historie tohoto elektronického sportu jako jediný tým, kterému se něco podobného podařilo. World Championship navíc ovládli Korejci již potřetí, když obhájili Summoners Cup proti dalšímu korejskému celku Samsung Galaxy. Zatímco evropským a domácím americkým celkům tak zbyly jen oči pro pláč, Korea opět potvrdila své výsadní postavení a domů si odvezla většinu z více než 5 milionů dolarů.

Evropská tragédie 

Pokud sledujete profesionální League of Legends podrobněji, jistě uznáte, že už to začíná být trošku nuda. Už dávno totiž neplatí, že by snad hře dominoval jeden národ. Nyní už je to dokonce jen jeden tým. SK Telecom skutečně dokázal nemyslitelné a v čele s legendárním midlanerem Fakerem letos získal kromě domácí trofeje prakticky všechno, co se vůbec dalo vyhrát. Pravdou sice je, že samotné finále Worlds 2016 bylo napínavé až do posledního momentu a týmu Samsung Galaxy se téměř podařil senzační obrat. Nic to ale neubírá na úspěchu týmu SKT, který nakonec zvítězil 3:2. Naopak to ukazuje, že s korejskými celky mohou soupeřit jen jejich krajané.

Navzdory optimistickým prognózám letos již tradičně zklamaly celky z evropské i americké ligy. Vítěz evropského LCS, tým G2 Esports, dokonce skončil poslední ve skupině s bilancí jedné výhry a pěti proher, přičemž další evropský zástupce, Splyce dopadl naprosto totožně. Americké celky vyloženě nepropadly, ale realitou je, že ze skupin se probojoval jen Cloud 9. Například favorizovaný TSM ovšem nepostoupil do vyřazovací části až na vzájemné skóre s čínským celkem Royal Never Give Up. Nejdále tak z našincům známějších celků dokráčel evropský tým H2K, ve kterém působí jediný český zástupce v LCS Aleš "Freeze" Kněžínek – H2K se totiž zastavil až před branami finále. Kvůli vleklému zranění ruky si však diváci Kněžínka nemohli užít, když nenastoupil ani jednou.

Radost tak nejen českým, ale obecně vzato západním fandům musely dělat až týmy, respektive tým, co se na šampionát dostal na takzvanou divokou kartu poté, co prošel příslušným kvalifikačním turnajem. Jde o celek Albus NoX Luna, který navzdory očekáváním senzačně postoupil ze skupiny A na úkor G2 a CLG. Vtipné také je, že jde o tým, který na rozdíl od jiných velkých organizací nepodstoupil žádnou speciální přípravu v Korei. A jeho členové prý dokonce místo League of Legends hráli World of Warcraft.

Ať už je to pravda či nikoli, ruský celek rozhodně překvapil, a přestože vypadl hned v úvodu vyřazovací části, rozhodně si získal srdce všech diváků za svoji bezprostřednost a typicky popelkovský příběh. Hráči tohoto týmu se ostatně nezalekli ani premiérového vystoupení na velkém pódiu a patřili mezi největší inovátory turnaje, když zastínili i největší hvězdy evropského LCS. Pravdou ale je, že evropská League of Legends scéna se dlouhodobě hledá. Neúspěch na Worlds tak jen potvrdil to, co bylo patrné už na Mid-Season Invitational. Evropané momentálně až na výjimky neudrží krok ani s Američany, natož s asijskou konkurencí.

worlds_finals_29102016_mw_dsc00957 zdroj: tisková zpráva

Medvěd se probouzí

Hlavním tématem letošních Worlds není nic jiného, než právě vzrůstající kvalita regionů, vyčleněných z klasického okruhu ligových soutěží přímo organizovaných nebo podporovaných Riotem. V posledních dvou letech zaznamenala výrazný nárůst kvality především scéna v Turecku i v Brazílii a dlouhodobě kvalitní League of Legends se hraje i v Rusku. Právě hráči z Albus NoX Luna by klidně mohli hrát i v LCS, nebýt politické situace a nemožnosti zisku německých pracovních víz, která jsou pro účast v EU LCS nezbytná. Celkově je ale vidět, že i chudší a menší organizace si konečně mohou dovolit investice do podpůrného týmu okolo hráčů, což se výrazně projevuje i na jejich výsledcích.

Například tým G2 Esports by ale novou krev vyloženě potřeboval. Po fiasku na Mid-Season Invitational, kde si tým rozhněval většinu příznivců, nyní přišlo další selhání. Arogantní přístup hráčů navíc organizaci na popularitě také nepřidává. Bude zajímavé sledovat, zda se se vedení týmu rozhodne angažovat nové hráče. Čínský supercelek EDG, který vypadl z turnaje hned v úvodu vyřazovací části, už ostatně dva hráči opustili a určitě nejde o jediné změny v letošním roce.

Marksman týmu TSM už například oznámil krátkodobé přerušení kariéry a také budoucnost Freeze v H2K je nejasná. V komunitě se ostatně dlouhodobě hovoří o tom, že Freeze nijak nevybočuje z průměru LCS, a vleklé zranění ruky jen potvrzuje spíše negativní prognózy analytiků.

World Championship také ukázal, že trendem je více se zaměřovat na chod organizace samotné, tedy na pomocné trenéry, respektive analytiky, a nikoli jen na samotné hráče. Průkopníkem je v tomto směru klub TSM, který mimo jiné zaměstnává sportovního psychologa, jenž hráče připravuje na hraní před davy a pomáhá jim vypořádat se s případnými neúspěchy. Stejně tak v Asii už nějakou dobu fungující systém náhradníků se letos poprvé projevil naplno – přinesl divácky napínavé momenty a tolik potřebnou variabilitu, kterou mnohdy nedokáže zajistit stagnující meta.

skt_1_0 zdroj: tisková zpráva

Sportovní událost

Co se týče Worlds vrcholu LoL sezóny, je třeba vypíchnout částku 5 milionů dolarů, kterou se podařilo získat na výhry, přičemž polovina peněz přitekla od fandů prostřednictvím nákupů kosmetických předmětů přímo ve hře. I přes tento Dotou inspirovaný krok a výrazný nárůst výše odměn oproti loňsku ale nelze pomíjet spíše stagnující kvalitu akce samotné.

Přesun z Evropy zpět do Ameriky akci prospěl co do velikosti a kvality produkce. Zároveň se ale nekoná návrat Imagine Dragons a celé to divadlo okolo se, stejně jako loni, soustředilo i letos především na profesionální stránku věci. Na tom je vidět, jak Riot čím dál víc tlačí na to, aby se náklady začaly přibližovat ziskům. V přeneseném slova smyslu jsme tedy i letos byli svědky transformace v regulérní sportovní záležitost a pokračujícího odklonu od formátu marketingového nástroje, který Riot tlačil hlavně okolo roku 2014. Zda tomu bude podobně i v příštím roce ,bychom se měli dozvědět , brzy. Detaily o dalším šampionátu by měl Riot odhalit během dvou měsíců s tím, že je pravděpodobný přesun do Asie.

Nejnovější články