Tvůrci The Order: 1886 se rozrůstají a neomezují se jen na jednu platformu
zdroj: tisková zpráva

Tvůrci The Order: 1886 se rozrůstají a neomezují se jen na jednu platformu

9. 6. 2015 15:06 | Byznys | autor: Aleš Smutný |

Autoři The Order: 1886, tým Ready at Dawn, se stále utěšeně rozrůstá a je vidět, že se studiu daří. Na zmíněném steampunkovém dobrodružství si konečně vyzkoušeli plnohodnotnou tvorbu vlastní „velké“ hry a i když se jejich experimentování neobešlo bez občasných zaškobrtnutí, výsledek byl uspokojivý. Důkazem utěšené expanze v byznysu je i akvizice nového člena nejvyššího vedení Paula Samse, zkušeného producenta z Blizzardu. Sams střídá v roli Ru Weerasuriyu, který se zbaví povinností řešit obchodní kontakty a bude se plně moci věnovat vývoji.

Sami na sebe a za sebe

Podtržením toho, že se Ready at Dawn vyšplhali z pozice výrobců portů a pracantů na handheldových titulech do významnější pozice, je i pošilhávání firmy po vydavatelské branži. Potvrzuje to i novopečený člen vůdčího triumvirátu Sams: „Chceme vlastnit a vydávat vlastní tituly a začali jsme proces, který nám to umožní. Zároveň si ale uvědomujeme, že musíme prozkoumávat všechny možnosti a tak je důležité provádět správná rozhodnutí. Prozatím bychom rádi vydávali vlastní hry, zkoušet vydávat hry jiných studií je na nás momentálně příliš ambiciozní.“

Sams zdůrazňuje, že Ready at Dawn nepatří k Sony, ale míří směrem k multiplatformnímu vydávání, jakkoliv si spolupráci se Sony pochvalují. Nicméně, zkušenosti získané i na tvorbě The Order: 1886 a stejně tak technologie, jež vyvinuli, chtějí zužitkovat i jinde. „Tvrdě jsme pracovali na tom, aby náš engine a technologické zázemí byly multiplatformní. Co jsme dokázali s The Order na PS4 dokážeme i na Xbox One, PC a dalších platformách.“

Opuštění hnízda Sony

Z nových kroků ve společnosti je jasně cítit, že se momentálně veze na vlně úspěchu a chce expandovat, což se jí zatím strukturálně daří. Je navíc třeba zdůraznit, že nejde o nějak obří studio, celkový počet členů nachází pod stovkou. Ve srovnání s giganty, kteří čítají třeba pět set zaměstnanců nebo i víc, se Ready at Dawn rámcovým počtem blíží třeba českému Warhorse. Pro další růst je tu ale právě Sams, který byl u největších her Blizzardu a sledoval jak ze studia o padesáti lidech vyrostl gigant čítající čtyři tisíce.

Co se týče rozpačitého přijetí The Order, Weerasuriya na rovinu odpovídá: „Myslíme, že hra předvedla plody naší práce v oblasti technologií. To bylo náš cíl, protože jsme z PSP přešli rovnou na PS4. První hra byla spíše platformou, na níž se dá budovat. Už dříve jsem říkal, že The Order nebyl nikdy zamýšlen jako jeden díl, máme toho tolik co říct. Takže ano, rádi bychom měli pokračování.“ Nicméně, zda pokračování bude nezáleží na nich.

Rodinné technologické stříbro

Ready at Dawn zdůrazňují, že chtějí vlastnit své hry, protože samotná značka The Order jim nepatří. Samotné pokračování tak bude záviset primárně na vůli Sony, vlastníkovi značky, který si ji vymínil za finanční podporu vývoje. Pro Ready at Dawn ale nejde o nějakou překážku, je zřetelné, že se upínají spíše ke hrám, které budou vlastnit. Momentálně prý pracují na dvou neoznámených titulech, o nichž ale zatím nechtějí říct nic navíc.

Navíc mají v rukávu i eso, které představuje jejich technologie, jíž mohou do budoucna pod licencí pronajímat. „Kontaktovali nás vydavatelé i vývojáři a ptali se na licencování či přímo použití našeho enginu. Momentálně nechceme naši technologii licencovat, abychom měli v rámci konkurence výhodu. Ale pokud by se vyskytla dobrá příležitost, zvážili bychom to,“ vysvětluje Sams.

Opatrně optimistický výhled

Ready at Dawn tak zatím slouží jako dobrý případ firmy, která se z malých projektů opatrně, leč cílevědomě prosazuje do vyšších příček herního byznysu. Je samozřejmě příliš brzy na soudy, ty půjdou vynést až po vydání jejich dalších titulů a případně příjmů ze zmíněného licencování, pokud na něj dojde. Ale i tak je jejich rozvoj příkladný. Z hanheldů a zpod ochranitelských křídel Sony se momentálně Ready at Dawn dostávají do pozice multiplatformního studia a potenciálního vydavatele, který se opírá o výsledky vlastní práce a může hrát při jednání s velkými hráči výraznější, samostatnější roli.

Nejnovější články