Prodejnost a trendy na GameShopu za 2006
zdroj: tisková zpráva

Prodejnost a trendy na GameShopu za 2006

10. 1. 2007 14:14 | Byznys | autor: Redakce Games.cz |

Desítka nejžádanějších her na našem internetovém obchodě, který vloni zaznamenal nárůst počtu objednávek o 40%.

Poslední dobou jsme doslova zavaleni zahraničními žebříčky, ale o prodejnosti her v České republice všichni zainteresovaní mlčí. Není lehké ji zjistit vzhledem k absenci oficiálního auditora, jako NPD v Americe nebo ELSPA ve Velké Británii, i kvůli mnohonásobně menším (leckdy až směšným) číslům oproti cizině, jimiž se obvykle nedá nijak chlubit. Rozhodli jsme se proto situaci ozřejmit vytažením dat z TISCALI GameShopu/(X)zone, který má největší podíl na trhu online-shopů a patří společně s JRC a US Action mezi tři nejvýznamnější domácí prodejce her. GameShop/(X)zone v roce 2006 zaznamenal nárůst počtu objednávek o 40% a zvýšení tržeb o 32% při průměrné ceně balíku 1000 Kč. Z jeho TOP 10 celkově nejžádanějších vydaných a chystaných her jsme vyhodili předplacenou kartu pro World of Warcraft, která by jinak trůnila v čele. Převedeme-li výsledky na vydavatele, nejúspěšnějším se stali Electronic Arts Czech (3x) následováni CD Projektem (3x), Cenegou Czech (1x), SeVeN M (1x) a TopCD (1x).

Prodejnost vydaných her (celý 2006):
1. The Sims 2: Mazlíčci (Pets)
2. World of Warcraft
3. Heroes of Might and Magic V
4. The Sims 2: Open For Business
5. Command&Conquer: The First Decade
6. The Elder Scrolls IV: Oblivion
7. Gothic 3
8. FlatOut 2
9. Armed Assault
10. Guild Wars: Factions
Předobjednávky chystaných her (k 5.1.)
1. World of Warcraft: The Burning Crusade
2. STALKER: Shadow of Chernobyl
3. Zaklínač
4. Dark Messiah of Might and Magic
5. Half-Life 2: Episode Two
6. The Fall: Last Days of Gaia
7. Pathologic
8. Brigade E5
9. Command and Conquer 3: Tiberium Wars
10. Crysis

"Vždy bývá pravidlem, že vánoční sezonu odstartuje nějaký očekávaný titul, který když skutečně vyjde, tak se výrazně zvednou prodeje a drží se až do Vánoc. Tentokrát tuto úlohu plnil Gothic 3," říká manažer TISCALI GameShopu/(X)zone Martin Schovanec. "Na nápor koncem roku jsme se řádně zásobili, ale přesto poslední dva týdny před Vánocemi již byly některé tituly kompletně vyprodané přímo u distributorů (Zoufalé manželky, Oblivion, Mafia, platinové edice Diabla II a Warcraftu 3)". Znát byl i zvýšený zájem o různé kompilace nebo speciální edice, například Heroes V, Medieval II či The Sims 2. A jak se na prodejích podepsal osobní odběr her v pražské pobočce v LaserGame? "Její výhoda se naplno ukázala před Vánocemi, kdy této možnosti využilo více než dvakrát tolik zákazníků oproti předchozím měsícům." Poslední otázka na Martina Schovance se týkala konzolí - jak moc do ČR pronikl světový next-gen boom? "Od listopadového startu X360 se sice o něco zvětšil zájem o hry pro něj, ale v porovnání s PC jde podle zkušeností našeho obchodu stále o velmi zanedbatelné procento" (cca 5% - součet všech prodaných X360+PS2+PSP titulů na (X)zone/GameShopu, který však není na konzole tak orientován jako některé kamenné obchody).
zdroj: vlastní

jd

Nejnovější články