Proč nebude Star Wars Force Unleashed na PC?
zdroj: tisková zpráva

Proč nebude Star Wars Force Unleashed na PC?

13. 5. 2008 12:12 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

LucasArts na něj nezanevřeli, pouze je tato konkrétní hra příliš náročná na procesorový výkon. Výmluva nebo objektivní důvod? + OBRÁZKY

Donekonečna omílané nářky, proč není nějaká hra i pro osobní počítač, stále častěji zaplevelují fóra pod články o konzolových peckách (svobodomyslnější čtenáře/diskutéry tento nešvar, tvořící přes 50% příspěvků u např. otravuje natolik, že uvažujeme o jeho zanesení do pravidel). Jak známo, Epic či Crytek své rozhodnutí opustit lpění na této platformě svádí převážně na vysokou míru pirátství. Že je to moc černobílé vnímání celé problematiky, dokazují LucasArts, kteří objasnili, proč nevznikne PC verze Star Wars Force Unleashed. Není to kvůli pirátství, v němž se prý producent nevyzná (v současné době dosti zvláštní) a řekl k němu akorát to, že hodně záleží na regionu.

Hlavní potíž spatřuje v rozmanité škále konfigurací počítačů na úplném začátku vývoje, kdy hru na PC původně chystali, ale kvůli tomu a nedostatku času ji museli zrušit. Než tedy aby tuhle sci-fi akci dopřáli pouze pár vyvoleným s PC za 60 tisíc korun (také vám tahle jimi vyřčená částka, ekvivalent 4 tisíc doalrů, přijde silně přemrštěná?), tak jim připadá lepší nedělat next-gen verzi pro PC raději vůbec. Nejde jim ani tak o nerentabilní zaměření na příliš úzkou cílovou skupinu nebo naštvání hráčů se slabší výbavou, kteří by Force Unleashed nemohli spustit. Nýbrž o fakt, že na šunce byste pro akceptovatelnou plynulost next-gen verze (jako na X360/PS3) museli vypnout všechny efekty a fyzikální mechanismy, v důsledku čehož byste ale už pak "nehráli tu samou hru" jako ostatní (s high-endovým PC nebo na konzolích).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
v galerii 2 přírůstky z next-gen verze (ty širokoúhlé) a 11 nových z old-gen verze (4x3 thumbnaily)

Force Unleashed je totiž skrz naskrz prolezlé pokročilými technologiemi Euphoria (provázání animací s fyzikou, viz GTA IV) a Digital Molecular Matter (např. stopy zanechané na povrchu materiálů či rozbíjení objektů), které mají být velice náročné na výpočetní výkon zejména procesoru. Proto tvůrci přiznali, že pro ně byl vývoj na PlayStation 3 díky Cell procesoru o něco snazší než na Xboxu 360. Ani na něm však nakonec nebude docházet k trhání: rozdíly mezi těmito verzemi budou jen v jinak dlouhých loadovacích časech, což si ověříte v potvrzeném demu.

LucasArts na závěr ujistili hráčskou veřejnost, že celkově nezanevřeli na PC platformu. Jen prostě u této konkrétní hry jim tehdy PC verze nedávala smysl a nepočítají s jejím dodatečným vznikem ani v budoucnu. Přestože producent Cameron Suey v rozhovoru působil upřímně a mj. řekl, že kdykoliv vidí stížnosti kvůli absenci PC verze Force Unleashed, prý ho to bolí. Ale myslet si, že Lucas Arts něco v této své politice změní, je bohužel spíš bláhovost. Ať už je to předchozí řada titulů inspirovaných Hvězdnými válkami (namátkou Clone Wars, Bounty Hunter nebo Revenge of the Sith) či chystané áčkové tituly Fracture a nový Indiana Jones, ani ony neexistují na PC.

Více o Star Wars Force Unleashed, které v září vyjde i na mnohem slabší hardware (PS2, Wii, DS, PSP) v trochu odlišné old-gen verzi, čtěte v našem předešlém zpravodajství.
zdroj: VideoGamer

jd

Nejnovější články