I přes rostoucí zájem i domácí soutěže se u nás americký fotbal nikdy neprosadil tak jako lední hokej či jiné sporty, a kdykoliv o něm padne zmínka, hned někdo připomene, že jde o sport primitivní či brutální. Přesto i skeptikům doporučujeme věnovat pozornost následujícím řádkům, protože BackBreaker bude víc než jen další herní adaptací amerického fotbalu. Především jde o dílko vývojářů z NaturalMotion, kteří v něm hodlají plně uplatnit svůj mocný engine Euphoria (znáte z technologických videí, Grand Theft Auto IV nebo Force Unleashed).
Jak může taková technologie fungovat v praxi názorně předvádí první záběry přímo z hraní nazvané Tackle Alley. Princip je jednoduchý: stojíte na jedné straně hřiště, musíte přeběhnout až k protivníkově čáře a nenechat se srazit nabíhajícími nepřáteli. Efektní kamera posazená za zády hráče nejen, že nabízí na můj vkus maximálně realistický dojem z běhu, ale také vám nechává dost prostoru pro vyhýbání se protivníkům či jejich nadbíháním. Jistě netřeba připomínat, že díky enginu bude každý skok protihráče včetně jeho dopadu úplně jiný. Ostatně, podívejte se sami:
zdroj: Archiv
BackBreaker - Tackle Alley záběry z hraní
K tomu si domyslete využití pokročilých grafických efektů (především pronikavé světlo z reflektorů nebo motion blur) a získáte hrubou představu o tom, jak bude hra vypadat v praxi. Že by první americký fotbal, který ke sportu přitáhne i zavilé odpůrce?
BackBreaker vyjde koncem roku pro X360/PS3 - více na homepage.