Futuremark v pozdních večerních hodinách (CET) vydal oficiální stanovisko, ve kterém se mimo jiné uvádí:
-
Toto nařčení je absolutně nesmyslné, protože to, co předpokládá, je technicky nemožné. 3D Mark 2003 nekomunikuje s ovladačem grafické karty, ale s API (DirectX) a teprve API potom komunikuje s ovladačem. Tudíž je nemožné, aby 3D Mark mohl vypnout kompiler. Jediné, co se v nové verzi (build 340) změnilo, je pořádek některých instrukcí v shaderech nebo v registrech, které používají.
To znamená, že nové shadery jsou napsané tak, aby byly po matematické stránce stejné a odpovídaly shaderům předešlým. Kompiler GPU by tedy měl zpracovat starý i nový kód shaderu stejně, se stejným výkonem. Ale samozřejmě - pokud jsou v ovladačích specifické "optimalizace", které se zaměřují na rozpoznávání konkrétního shaderu nebo jeho části, potom budou existovat i výkonnostní rozdíly - protože tyto optimalizace nebudou fungovat, jestliže ovladače nejsou schopny detekovat, o jaký shader se jedná.
zdroj: DV Hardware