Futuremark se brání, 3D Mark flamewar startuje
zdroj: tisková zpráva

Futuremark se brání, 3D Mark flamewar startuje

13. 11. 2003 1:01 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Včera jsme vás v informovali, že Gainward ústy Hanse-Wolframa Tismera nařkl Futuremark z toho, že nový patch 340 pro benchmarkovací program 3D Mark 2003 natvrdo vypíná kartám NVIDIA jejich kompiler, který potřebují pro korektní funkci a tím je prý poškozuje.

Futuremark v pozdních večerních hodinách (CET) vydal oficiální stanovisko, ve kterém se mimo jiné uvádí:

    Toto nařčení je absolutně nesmyslné, protože to, co předpokládá, je technicky nemožné. 3D Mark 2003 nekomunikuje s ovladačem grafické karty, ale s API (DirectX) a teprve API potom komunikuje s ovladačem. Tudíž je nemožné, aby 3D Mark mohl vypnout kompiler. Jediné, co se v nové verzi (build 340) změnilo, je pořádek některých instrukcí v shaderech nebo v registrech, které používají.

    To znamená, že nové shadery jsou napsané tak, aby byly po matematické stránce stejné a odpovídaly shaderům předešlým. Kompiler GPU by tedy měl zpracovat starý i nový kód shaderu stejně, se stejným výkonem. Ale samozřejmě - pokud jsou v ovladačích specifické "optimalizace", které se zaměřují na rozpoznávání konkrétního shaderu nebo jeho části, potom budou existovat i výkonnostní rozdíly - protože tyto optimalizace nebudou fungovat, jestliže ovladače nejsou schopny detekovat, o jaký shader se jedná.
Futuremark dále uvedl, že podobné "optimalizace" v ovladačích jsou zakázány a že nová verze 3D Marku se velice hodí pro objektivní měření a porovnávání výkonu mezi rozdílným hardwarem. Nicméně svým prohlášením v podstatě udělal z lidí z Gainwardu kašpárky a NVIDII opětovně (pokolikáté už?) obvinil z podvádění. Vyjádření NVIDIE k celé situaci prozatím není k dispozici a nedá se ani odhadnout, jak se v dané situaci zachová.

cappy

Nejnovější články