Vývojáři Prison Architect hovoří o nástrahách crowdfundingu
zdroj: tisková zpráva

Vývojáři Prison Architect hovoří o nástrahách crowdfundingu

5. 12. 2013 12:40 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Vývojáři z Introversion Software, někdejší autoři DEFCON nebo Darwinie, svým posledním počinem Prison Architect doslova utekli hrobníkovi z lopaty. Garážovým vývojářům poslední roky nepřály, což se však nyní změnilo – jen ve své alfa verzi jim totiž Prison Architect vydělal 8 milionů dolarů. Co vše to pro undergroundové (protože "indie" je pro ně už moc mainstreamové označení) vývojáře znamená, pro VG247 sdělil spoluzakladatel studia Mark Morris.


Článek s ním především zameditoval nad měnící se produkcí nezávislých her. Introversion bylo odjakživa nezávislé studio, i tak ovšem vývojáři při tvorbě konzolové verze Darwinie museli zaplatit horentní sumy Microsoftu – 10 tisíc dolarů za jediný devkit a 30 tisíc dolarů za betatest, což jsou nezanedbatelné částky pro partu několika lidí.

Nedlouho poté se zdálo, že Introversion mele z posledního. “Na počátku vývoje Prison Architect to se studiem vypadalo bledě. Museli jsme propustit všechny další zaměstnance a s Chrisem (Delayem, spoluzakladatelem) jsme zvažovali odchod ze studia. Na druhou stranu nám tohle všecko umožnilo začít znovu od nuly – neměli jsme žádnou bagáž, žádný velký personál, žádné účty, žádné kontrakty." sdělil Morris.

Dnes Introversion vydává sám - simulátor vězení Prison Architect jim získal 8 milionů, ačkoliv zatím nebyl ani vydán v plné verzi. Využívá tak model, který známe z Minecraftu, Kerbal Space Program a desítek dalších her. Tvorba hry tak, aby zaujala fanoušky, však prý nebyla úplně bez kalkulace: "Cítili jsme, že na změnách myšlení v herním průmyslu něco je – že nám hráči mohou pomoct udělat novou hru. Museli jsme však vymyslet, jak vzít existující koncepty (crowdfundingu) a propojit je s něčím, co by pro nás fungovalo. (...) Museli jsme prodat 100 early-access kusů za první den, aby šlo o solidní projekt. Tohle číslo jsme dalece překonali a zbytek je, jak se říká, historie."

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Ani s podporou komunity však vývoj není úplně triviální. Namísto požadavků producentů je totiž třeba brát v potaz proměnlivé nálady fanoušků, a to může být problém. Morris proces přirovnává k řízení tankeru. Na jednu stranu je tu jeho vize hry, na stranu druhou je nezbytné kontrolovat nálady na fórech, Twitteru a Facebooku. Sledovat vše očima komunity a vyhýbat se tak s celým kolosálním projektem nečekaným nástrahám.

“Myslím, že je důležité, abychom se nestali otroky mas, zároveň však má komunita pozitivní vliv na to, co děláme. Skvělým příkladem je chvíle, kdy vydáme nový prvek a komunita jej hned nenávidí. Za normálních podmínek bychom ve vývoji ladně pokračovali dále, ale takhle problematický nápad rychle stáhneme."

Celý rozhovor o strastech a slastech fanoušky dotovaného vývoje najdete zde. Kdo by si chtěl Prison Architect okusit na vlastní kůži, nechť zamíří na oficiální web Introvertů.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nejnovější články