Statistiky o Call of Duty upozorňují na solidní prodeje Advanced Warfare
zdroj: tisková zpráva

Statistiky o Call of Duty upozorňují na solidní prodeje Advanced Warfare

25. 11. 2014 12:43 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Vydání velkých her obvykle doprovází zábavné statistiky, které pravidelně vydává třeba Activision v návaznosti na svůj dlouhodobý bestseller Call of Duty. Tentokrát se ale vydaná čísla netýkají pouze Call of Duty: Advanced Warfare (viz recenze), nýbrž celé značky. Z vydané infografiky se třeba dozvíte, že hráči provedli šestnáct miliard skoků s pomocí exoskeletu, což by stačilo na 230 cest na Měsíc.

Údaj, že Call of Duty hrálo od roku 2010 přes 125 milionů hráčů, což je víc, než součet populace 300 největších měst v USA, nepovažuji za moc užitečný. Ve statistice jsou totiž zahrnuty hry od Modern Warfare 2 výše, takže chybí údaje za podstatnou část série a nějaký zlomyslný jazyk by mohl poznamenat, že tu lepší. Stejně tak informace, že hráči v rámci série nasbírali kvadrilion zkušeností je spíše čarování s velkými čísly, než vysloveně užitečný fakt.

Zajímavější je kontext sledovanosti Call of Duty: Advanced Warfare za první týden na Twitchi. 5 milionů hodin zhlédnutých videí z hraní je šílené číslo, byť by to nemělo být u globální značky tohoto typu až tak překvapivé. Advanced Warfare totiž podle Activision v prodejích za tento týden překonala loňský díl Call of Duty: Ghosts, což poukazuje na fakt, že publikum reagovalo pozitivně na výraznější změnu v zasazení hry.

Celkem prý značka Call of Duty vydělala na prodeji her přes 10 miliard dolarů, což Bobby Kotick porovnává se součtem tržeb filmových značek Hunger Games, Transformers, Avengers a Iron Man. Call of Duty nad nimi sice vítězí, ale jde o zvláštní srovnání něčeho, co spolu nesouvisí.

cod stats zdroj: tisková zpráva

Kompletní infografiku uvidíte po rozkliku obrázku v plné verzi

Activision se ale v souvislosti s Call of Duty nemůže jen chválit. Mezi nejzábavnější věci kolem vydání velkých her patří videa s glitchi. Většinou jde o úsměvná zakuckání enginu, kdy v jinak smrtelně vážné hře vznikají bizarně humorné obrázky. Jenže Activision nemá rád, když někdo na glitche poukazuje. Pokud nějaké video cíleně poukazuje na glitche, reálně pak hrozí, že Activision nechá video nebo rovnou celý kanál kvůli copyright nároku zablokovat.

Server Machinima třeba varoval uživatele před zobrazováním glitchů ve videích. Oficiálně se tím snaží zabránit propagaci exploitů a cheatů a zčásti je to určitě pravda. Zároveň tím ale celkem účinně likviduje případný negativní pohled na technickou stránku hry. Problém Call of Duty, minimálně na PC, nespočívá v aktivním užívání exploitů, ale spíše v komunitě lidí, co využívají hacky a cheatovací programy.

Nejnovější články