Nekrolog studia EA Bright Light, které vyrobilo Harryho Pottera
zdroj: tisková zpráva

Nekrolog studia EA Bright Light, které vyrobilo Harryho Pottera

6. 1. 2012 11:11 | Téma | autor: levis |

Bright Light nepatřilo mezi nejprotežovanější vývojářská studia EA, ale přesto je nutno zaznamenat jeho odchod ze scény. Poté, co vývojáři usídlení v Guildfordu "splnili plán" dvojicí posledních kinectových her s tématikou Harryho Pottera, mohou se nyní rozutéct ke konkurenci nebo si zachovat zaměstnanecké kartičky EA a přesídlit. Podle serveru Develop sice EA část zaměstnanců propustí, dalším už ale místa nabídla v půlce listopadu, kdy rozhodnutí o uzavření EA Bright Light padlo. Šlo o jedno ze tří zbývajících anglických studií firmy.

Zbylí vývojáři byli, asi ne náhodou, převedeni právě do dvou dalších anglických týmů EA, jako jsou Playfish a hlavně EA Criterion. Další pak zamířili ke konkurenčnímu Jagexu nebo guildfordským Supermassive Games. Podle údajů BBC z roku 2007 studio EA Bright Light zaměstnávalo až sto vývojářů, aktuální čísla ale nejsou k dispozici. Generální manažer týmu Harvey Elliott si zřejmě vzal dovolenou z celého herního byznysu. A co to všechno znamená?


Oficiální důvod uzavření Bright Light EA uvádí jako nutnost systematizovat firmu, zmenšit provozní náklady a centralizovat práci na projektech. Což nebude daleko od pravdy, ačkoliv letmý pohled na historii studia naznačuje, že jeho uzavření se tak nějak blížilo už od začátku EA Bright Light v roce 2008.

Sotva do čela firmy nastoupil John Riccitiello, začal razit politiku nových herních značek a naopak se zbavovat přebytečných anglických zaměstnanců, které po konci "továrny" v Chertsey soustředil právě v guildfordském Bright Light. Tým postupně vybudoval dvě hry pro Nintendo DS, Zubo a Flips, ale ani jedné se navzdory vcelku slušným kritikám komerčně nedařilo. Což je u giganta typu EA varovný znak.

Největším a vlastně jediným úspěchem Bright Light tak bylo vydání solidních tří posledních her s tématikou Harryho Pottera, které se pochopitelně vždy prodávaly dobře, navzdory naopak dost kolísavé kvalitě. A právě ta asi zpečetila osud Bright Light jako jen lehce nadprůměrného studia, jemuž EA nakonec nedala druhou šanci (což měl být remake "jedné klasiky od Bullfrogu"). Firma se studio pokusila letmo zainteresovat do něčeho s Maxisem (možná další datadisk k The Sims), ale nakonec mu nyní podřízla krk.

Nejnovější články