Microsoft zachránil Titanfall, Sony chtěla hru vydat na PS Vita
zdroj: tisková zpráva

Microsoft zachránil Titanfall, Sony chtěla hru vydat na PS Vita

17. 4. 2014 15:46 | Téma | autor: Aleš Smutný |

V rámci své série ebooků Final Hours of... vydal Geoff Keighley nový díl, který se jmenuje Final Hours of Titanfall a věnuje se vývoji povedené střílečky od Respawnu. Podle všeho se vyplatí ony dva dolary investovat, protože Keighley odkrývá zajímavé okolnosti trnitého vzniku hry a problémů studia Respawn.

O jejich vleklém a problematickém právním sporu s Activisionem se napsaly stohy textu. Nicméně právě tento spor vývoj Titanfall a tedy i existenci Respawnu čím dál výrazněji ohrožoval, přičemž studio přišlo i o Jasona Westa. Nakonec podle rekonstrukce tehdejších událostí přišel moment, kdy i po uzavření soudního sporu potřeboval Respawn další finance. Electronic Arts už ale tehdy konstatovali, že prostě potřebují k udržení hry ve vývoji další subjekt, který se bude na financování podílet.

Logicky by přišli na přetřes dva giganti a výrobci obou konzolí, jejichž nová generace byla v druhé polovině roku 2012 jistotou, ovšem o mnoha neznámých. Od prvních střípků informací, které se objevily byl Titanfall PC a Xbox exkluzivní. Nyní se ale ukázalo, že původně měl být jen po dobu třinácti měsíců. Electronic Arts ovšem vypracovali s Microsoftem dohodu, že by exkluzivita byla trvalá a samozřejmě by se Microsoft podílel více na nákladech na vývoj a propagaci hry.

Bylo asi celkem snadné tuto dohodu uzavřít, protože jednání Respawnu z ledna 2012 s oběma výrobci byla diametrálně odlišná. Zatímco Microsoft se podělil o existenci nového Xboxu s kódovým označením Durango, Sony dělala mrtvého brouka ohledně nového PlayStationu. Ačkoliv Respawn zdůrazňoval, že potřebují vědět alespoň něco ohledně nového PlayStationu, protože jejich hra se nachází v klíčovém momentu vývoje, odpovědi byly zamítavé. Jejich kontakt v Sony namísto toho navrhnul, aby hru udělali pro PlayStation Vita.

To samozřejmě nepřipadalo v pvahu. Dá se očekávat, že právě tehdy vznikly základy časové exkluzivity pro Xbox, která se posléze, kvůli výše popsaným okolnostem, změnila na trvalou – na což si ale asi ani Respawn ani Microsoft moc nestěžují. Každopádně vypadá Final Hours of Titanfall jako reportážní kousek plný zajímavých informací z poněkud turbulentnějšího procesu vzniku hry.

Nejnovější články