Ken Levine: „Hry nás vedou do časů dětství“
zdroj: tisková zpráva

Ken Levine: „Hry nás vedou do časů dětství“

24. 2. 2011 11:59 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Člověk, který stojí za fenomenálním (a to slovo v tomto případě není přehnané)...

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Člověk, který stojí za fenomenálním (a to slovo v tomto případě není přehnané) BioShockem rozhodně něco o tvorbě příběhu a zakomponování postavy a hráče do něj, něco ví. A právě to, že hráč a postava nemusí být jedno, a právě jejich soužití je důležitým prvkem, potvrzuje Levine svými slovy. „Je zvláštní být v kůži někoho jiného. V dětství s tím nemáme problém, ale pro dospělé je to mnohem obtížnější. Právě hry nám pak pomáhají, když nás postrčí tím správným směrem k zážitkům, jaké známe z dětství“.

Podle Levina je právě tato schopnost her - propůjčit nám osobnost někoho jiného - klíčová. „Není to jen o tom, že hrát za někoho jiného je zábavné. Je tu přenos vlastní osobnosti na někoho jiného a to je velmi silný zážitek, pokud jste dítě. Jako dospělí mnoho z toho ztratíte, protože se u vás plně rozvine vědomí sebe sama. Hry nám pak mnohdy propůjčují schopnosti tuto bariéru prolomit a to je pro mne velmi silný argument“.

Velmi nepřímo tak Levine i odkrývá fakt, že ve hře nemusíte hledat svůj odraz, případně hrdinu modifikovaného dle svých potřeb. Skvělým případem je kupříkladu přechod stylu vyprávění v Dragon Age, který opustil tento styl a představil nám Hawka. A i tak budete mít v jeho formování více prostoru, než v tradiční FPS, která vás může usadit do kůže... kohokoliv.

Nejnovější články