Hideo Kojima vysvětluje velikost Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes
zdroj: tisková zpráva

Hideo Kojima vysvětluje velikost Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes

6. 2. 2014 13:22 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Jako oheň na prosluněné savaně včera profrčel internetem jednohlasný pokřik „ukřižovat!“ poté, co byla z velkého článku v Game Informeru vyňata věta, že redaktor prošel příběhovou misi Metal Gear Solid 5: Ground Zeroes za dvě hodiny. A to i přes fakt, že šlo o jedinou větu bez kontextu a přihlédnutí k faktu, že právě prolog k novému Metal Gear Solid 5: Phantom Pain má demonstrovat otevřenost hry a rozdílných přístupů.

Čímž nechci plnit roli advokáta hry za každou cenu, ale už při prvních videích bylo celkem zřetelné, že celé prostředí tábora Omega bude jedním pískovištěm, na němž si budete moci vyzkoušet odlišné styly hraní. Zároveň bylo jasné i to, že kromě předehry k příběhu „hlavní“ hry tu budou nepovinné úkoly, které už tak dosti pofidérní měření délky hraní značně rozkolísají.

Hideo Kojimovi trvalo půl dne, než se protlačil davem s vidlemi a planoucími pochodněmi a ve stylu dnešní tendence ventilovat vše přes Twitter nadhodil nepřekvapivou a překvapivě více než 140 znaků dlouhou odpověď.

„MGSV Ground Zeroes obsahuje kromě hlavní kampaně i pět Side Ops misí. Každá mise navíc obsahuje Trial Records, kde proti sobě mohou hráči online závodit. Tohle není lineární hra jako byly ty v minulosti. Ground Zeroes nabízí svobodu přístupu k hernímu stylu, u nějž doufáme, že se budou hráči znovu a opakovaně bavit bez toho, aby se začali nudit. Věřím, že lidé budou s celkovým 'herním časem' spokojeni a nebudou řešit 'čistý čas' jak je tomu zvykem u lineárních her.“

Jde o logické zdůvodnění a zároveň potvrzení, že Ground Zeroes je skutečně jen předehra k „velkému“ Phantom Pain a takové seznámení hráčů s novým systémem otevřeného světa. Kdo od hry čeká dlouhý příběh, ten asi bude zklamán, i podle Game Informeru je systém stavěn na tom, že využívá možností odlišných přístupů k hraní. Bude tedy jen na vás, jak tábor infiltrujete a Kojima počítá s tím, že to budete zkoušet různými způsoby.

...

Z dalších detailů kupříkladu vyplynulo to, že Ground Zeroes se odehrává v roce 1975, devět let před Phantom Pain. Snakeův noktovizor bude umět nepřátele označovat, takže je pak uvidíte na minimapě, ale tenhle prvek půjde vypnout v nastavení. Celkově by volnějšímu prostoru měla vycházet vstříc i umělá inteligence, která bude více nevypočitatelná, než v minulých hrách. Budete moci použít všechny zbraně, které najdete a střílet jde jak z pohledu první osoby, tak i třetí. Dobře zní třeba takový detail, že půjde střílet mezi jednotlivými dráty z ohrazení a nebude tedy tvořit často vídanou neprůstřelnou hradbu.

Co ale vůbec nezní dobře jsou určité (Konami nepotvrzené) zprávy, že Phantom Pain by se mohl objevit až v třetím kvartále finančního roku 2015 nebo dokonce 2016. Což by bylo velmi nešťastné, ale jde zatím jen o nepotvrzené spekulace finančního analytika. Metal Gear Solid V: Ground Zeroes vyjde 20. března.

...

Nejnovější články