Call of Duty Online útočí na čínský trh
zdroj: tisková zpráva

Call of Duty Online útočí na čínský trh

14. 1. 2013 18:32 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Který herní trh v uplynulém roce nejvíce expandoval? Čínský.

Jaké typy her Číňané milují? Free-to-play onlinovky. Jaká je nejprodávanější značka současnosti? Call of Duty. Co si z toho vezmete? Ano, Activision si umí dát dvě a dvě dohromady, a tak v Číně vpouští do rozjetého trhu vlastního bijce těžké váhy, multiplayerovou FPS Call of Duty Online


Activision nevstupuje na pole neorané. Na čínském trhu je mnoho her nestoudně zkopírovaných od západních originálů (dokonce i v míře, na níž my nejsme zvyklí). Největší konkurencí Call of Duty Online, jež bude zaštiťovat gigant Tencent, bude FPS CrossFire. Které vydává... Tencent! Zajímavé je ale jejich srovnání. CrossFire je prý střílečka pro masy, zatímco CoD Online je více pro hardcore hráče.

Samotná CoD Online prý je víceméně jen Modern Warfare 3 s free-to-play modelem a klientem pro Čínu. Pro Tencent jde ale o svým způsobem ne až tak skvělý kšeft, protože se předpokládá kanibalizace jeho vlastních titulů. Ne jenom CrossFire, ale nemalého množství dalších onlinovek, jichž má v zásobě velké množství. Podle všeho je ale sázka na známou a úspěšnou značku stále výhodná. Jin Yun z herního magazínu NetEase konstatuje, že se značka prostě v Číně uspěje. „Tyto tříáčkové tituly mají sféru vlivu a nezáleží na tom, kdy se objeví. Popularita záleží jen na tom, co nabídnou čínským hráčům, a pokud dokáží uspokojit čínského hráče, budou zde velmi populární“.

Každopádně, nepodceňujme čínský trh. Dynamicky se rozvíjí, hráči zde jsou ochotni investovat peníz,e a pokud mohou investovat kdy chtějí (free-to-play), dělají to rádi a konstantně. Call of Duty Online může hodně zabodovat.

Nejnovější články