Tvůrci hry podle Wilsona udělali dvě zásadní chyby. Třeba se odcizili fanouškovské základně. „Pro nové hráče to byla skvělá zábava. Fanouškům Dungeon Keeper ale chybělo propojení s původní hrou. Nepodařilo se nám najít zlatou střední cestu, což nás mrzí.“ Přitom právě ze starých hráčů se mohla rekrutovat nemalá část uživatelské základny, která by klidně zaplatila za plnohodnotnou mobilní verzi prémiovou cenu.
Wilson poukazuje na Star Trek, což je podle něj příklad správného zacházení se značkou při pokusu o restart. Filmový Star Trek se sice od původního seriálu lišil, ale fungoval dobře pro nováčky i dlouholeté fanoušky.
Druhým problémem mobilní verze Dungeon Keeper byla herní ekonomika, kterou dle Wilsona tvůrci vážně pokazili. Wilson konstatuje, že hře chyběla hodnota - aby hráči viděli, že za investované peníze něco konkrétního dostávají. Konvenuje to s frustrovanými uživateli, kteří platili jen aby mohli hrát rychleji, což skutečně není akceptovatelná odměna za finanční investici.
Chce se říci, že chybami se člověk učí, ale mobilní divize Electronic Arts to teprve musí dokázat. Tvůrci mobilní verze Dungeon Keeper z EA Mythic se každopádně už z ničeho nepoučí, protože EA tohle studio nedávno zavřela.
Wilson se každopádně tváří, že v EA v obecném měřítku pochopili, kde se vše pokazilo. Free to play model sice nezavrhnou, protože výdělky z mikrotransakcí mohou být vysoké, ale i free to play se dá nastavit tak, aby všechny neštval.
zdroj: Archiv