Driver 3 - rozhovor
zdroj: tisková zpráva

Driver 3 - rozhovor

23. 1. 2004 0:00 | Rozhovor | autor: Redakce Games.cz |

Ředitel vývojářské společnosti Reflections Interactive odhalil spoustu detailů o akčně-závodní hře Driver 3, jejím příběhu, herních módech a lokacích, široké škále vozidel nebo odlišností od Grand Theft Auto.

Autor: Kate
Publikováno: 23.ledna 2004


Obrázek zdroj: tisková zpráva Jak se jmenujete a jaká je vaše pozice v týmu? Můžete nám trochu blíže představit vaši společnost?

Jmenuji se Martin Edmondson a jsem ředitelem společnosti Reflections Interactive, kterou jsem založil v roce 1984. V osmdesátých letech jsme začali dělat hry na BBC micro, ale našimi nejslavnějšími tituly se staly série Shadow of the Beast pro Amigu Commodore, Destruction Derby a Driver pro Playstation a samozřejmě Stuntman pro PS2.

Jak dlouho se už na Driver 3 pracuje a v jaké fázi vývoje se hra nyní nachází?

Tato odpověď opravdu záleží na tom, od kdy začnete počítat začátek vývoje. Na fyzikálním engine, který tvoří základ dynamické části hry, jsme začali pracovat již před čtyřmi roky a poprvé jsme jej využili ve Stuntmanovi. Skutečné práce přímo na Driver 3 ale začaly asi před třemi lety. Současný stav hry bych označil jako „téměř hotova“.

Co byste nám mohl prozradit o příběhu? Jak do něj tentokrát zapadá Tanner?

Opět hrajete za poldu Tannera, jehož partnerem je znovu Tobias Jones. Vaším úkolem je proniknout do gangu zlodějů aut, což znamená, že pro ně budete ve hře dělat řadu věcí, ale tím opravdu hlavním cílem je jejich zničení. Nakonec se navíc ukáže, že tím nejvyšším šéfem gangu je jedna postava známá už z Drivera 2.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Můžete nám prozradit něco o vozidlech, které budou ve hře obsaženy?

Ve hře najdete okolo 70ti dopravních prostředků, které budete moci ovládat. Půjde o automobily, dodávky, nákladní vozidla, čluny, jízdní kola a tak dále. Dokonce tu narazíte i na kompletně vymodelovaný kamión s návěsy. Můžete si jezdit po městě jenom s tahačem a když narazíte na zaparkovaný návěs, stačí k němu zacouvat. Souprava se spojí a už řídíte osmnáctikolovou bestii – samozřejmě se vzduchovými brzdami a pořádným klaksonem!

Zvětšit zdroj: tisková zpráva V jakých herních módech si Drivera 3 zahrajeme?

Driver 3 si můžete zahrát ve třech různých modech. Třeba v takovém „Take a Ride“ budete volně kroužit po městě a dělat si, co budete chtít. Kromě toho tu narazíte na řadu „mini-her“, které jsou však určeny spíš jen pro desetiminutové pobavení. Během nich se zapojíte třeba do rychlých závodů po daných checkpointech atd. Hra obsahuje rovněž „Survival“ mod, známý z prvního dílu, ve kterém musíte přežít spolu se čtyřmi policisty. Tím hlavním modem je ale „Undercover“, tedy kampaň s příběhem a misemi.

A na jaké druhy misí se tedy ve hře můžeme těšit?

Na tuto otázku je těžké jednoznačně odpovědět, jelikož jsou velice různorodé. Mnoho misí vyžaduje slušný stupeň řidičských schopností, protože v nich pracujete pro gang zlodějů aut – dopravujete vozy na daná místa, absolvujete honičky, kradete auta (což třeba také znamená najít a naložit příslušný vůz na velký náklaďák), vyhazujete do povětří čluny, sbíráte po různých místech výbušiny, střílíte z auta, závodíte ve člunech u pobřeží Miami, ničíte budovy konkurence, zabíjíte nepřátele a děláte pochopitelně i celou řadu dalších věcí.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jaké typy lokací a prostředí ve hře Driver 3 uvidíme?

Driver 3 vás zavede z Miami (kde žije Tanner a kde se odehrával první díl) až do francouzského Nice a celý příběh vyvrcholí v tureckém Istanbulu. Všechno jsou to tak rozdílná města, že i zážitky z ježdění budou v každém z nich velice odlišné, nehledě na to, že i vypadají úplně jinak. Celkově je herní prostředí obrovské, mnohem větší než v Driver 1 nebo 2.

Hra obsahuje více než 150 mil silnic, po kterých můžete jezdit. Toto číslo však nezahrnuje řadu zadních cest a parků, které nejsou označeny na hlavní mapě. Kromě toho je ve hře přes 35 400 jednotlivých budov, čímž se pravděpodobně naše města stanou tím nejrozsáhlejším projektem v historii tvorby her.

Jak byste sám charakterizoval třetí díl Drivera a v čem se bude lišit od konkurence jako Grand Theft Auto?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Driver 3 bych popsal jako co možná nejvíce realistickou simulaci honiček v autech v hollywoodském stylu. Myslím si, že už svoji podstatou se hra odděluje od ostatních, které jinak mohou vypadat podobně. Objeví se v ní také řada nových prvků, třeba tzv. thrillcam (možnost dívat se na akci z pohledu třetí osoby, zpomalený běh – pozn. Kate) nebo „režírování filmu“ (nahrávání záznamu honičky, rozmísťování kamer – pozn. Kate), ale myslím si, že ten hlavní rozdíl opravdu spočívá v celkově jiném zaměření a stylu.

Co jste se naučili a v čem jste se zlepšili od dob, kdy vyšly vaše první hry?


Naše první hra vyšla asi před pěti lety, takže by toho bylo hodně, protože tehdy se používal úplně jiný hardware. Vylepšili jsme prakticky jakoukoliv oblast, na kterou si jen vzpomenete. Ačkoliv musím zdůraznit, že jsme se stále snažili zachovat duch a styl originálu - hlavně co se týče jednoduchého ovládání, možnosti do všeho bourat a celkové zábavnosti. Ta je však nyní mnohokrát větší, než v prvním Driverovi.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Jaké hry a filmy vás při vývoji Driver 3 ovlivnily?

Největší inspirace k nám přišla spíš z filmů než z jiných her. Abych byl přesný – z filmů s automobilovými honičkami jako Driver, Bullitt, Francouzská spojka a tak dále. Rád bych ještě dodal, že jsme byli ovlivněni hlavně staršími snímky ze 70. let, protože mnoho těch moderních se - až snad na výjimku filmu Ronin – jednoduše nemůže s touto klasikou srovnávat.

Mohl byste popsat svoji oblíbenou vlastnost hry?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Asi by to byla věrohodnost, se kterou se vozy pohybují v prostředí, které samo o sobě vypadá dost realisticky. Myslím si, že by hra nebyla ani z půlky tak dobrá, kdybychom použili úplně arkádový styl ovládání nebo komiksový vzhled měst. Toto ale pochopitelně také nebylo zadarmo - technologii, díky které jsme mohli vytvořit odpovídající dynamiku a fyziku, totiž v Reflections vyvíjíme už přes 4 roky.

Na jaké hry se letos nejvíc těšíte?

Na tu naši, až ji dokončíme… Kromě toho zřejmě na Half-Life 2 a Gran Turismo 4 z důvodu dokonalého technického provedení. Ale popravdě řečeno, nemám v současnosti příliš času na hraní jiných her.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
další obrázky z této hry naleznete v sekci screenshotů

Jaké je předpokládané datum vydání Drivera 3 ve Spojených státech a Velké Británii?

V současné době je naplánován konec března 2004 (tento termín platí pro konzole Playstation 2 a Xbox, zatímco na PC se hra má objevit až o něco později, zřejmě v létě. U nás by Driver 3 měl vyjít v počeštěné verzi – pozn. Kate).

Jaké jsou vaše plány do budoucna? Dočkáme se od vašeho týmu i dalších her pro PC nebo konzole?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Toto je teprve náš první titul pro Xbox, ale rozhodně budeme pokračovat ve vývoji her pro tuto platformu tak dlouho, dokud pro ně ve světě bude silný trh. Zatím je ale ještě příliš brzy na to mluvit o dalších konkrétních projektech.

Zdroje: Atari PR&HomeLan

Stáhněte si: Trailery ze hry, Run The Gauntlet filmeček

Související články: Novinky

Kate
autorce je 18 let, kromě studia a psaní pro Tiscali Games se občas mihne v televizním pořadu GamePage, nejspolehlivěji ji k počítači připoutá akce s promakaným příběhem nebo vojenské simulace, volný čas ale tráví i jinak (všechny články autora)

 
 
Kate

Nejnovější články