Autor: Laku Publikováno: 23.února 2007 | Verze hry: prodávaná/česká/PC Doba recenzování: 2 týdny |
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Hra obsahuje pouhé dvě kampaně. Přičemž v té první hraje hlavní roli mladá Riley Harlow, která se jednoho dne přistěhuje z velkoměsta SimCity do maličké vesnice Čtyřkoutí za svou tetičkou Sharon. Asi správně tušíte, že na venkov přijela, aby tam nalezla své štěstí a životní lásku. Tímto se před vámi otevírá příběh plný převážně milostných, ale dokonce i kriminálních zápletek. Dívčiny cesty životem nejsou příliš dlouhé a náročnost jednotlivých úkolů není příliš velká. Rychlým stylem lze celou hru dohrát za jedno odpoledne. Naprostým protipólem Riley je aktér druhé linie - Vincent Moore. Úspěšný podnikatel, který se vrátil ze služební cesty s honosnou sumou simoleonů. Nemusí se starat o domácnost, koupit si může, co ho jen napadne, ale najde v takovém životě skutečné štěstí? Kromě samotných příběhů Riley a Vincenta je k dispozici pochopitelně také volná hra, v níž můžete určovat životy obyvatel zmíněného Čtyřkoutí klasickým nikdy nekončícím způsobem. Nikoho asi nepřekvapí, že se příběhy točí zejména okolo vztahů, s čím také souvisí naprostá většina úkolů. Ze začátku jde spíše o rutinní věci typu převléknout se nebo někoho obejmout, ale postupem času dojde na flirtování a řešení komplikovanějších věcí. V jednom okamžiku se Riley ocitne například před úkolem pozvat svého bývalého přítele do restaurace, ale čistě náhodou se zde objeví jiná významná osoba jejího života. Scénář rozhodně není nikterak originální, většina momentů je předvídatelná, přesto jej považuji za dostačující pro účely této hry. Texty dokreslující příběh jsou psány formou monologu hlavní postavy. Jejich již tradičně velmi povedený překlad si zaslouží pochvalu. Odlišnosti od The Sims 2 Již při letmém pohledu na okolní obrázky vás možná zarazí přílišná podobnost s The Sims 2. Jak jsem už naznačil, skutečně se jedná o téměř na chlup stejné zpracování. Po podrobnějším ohledání se však přece jen najdou určité rozdíly, z nichž nejvýraznější jsou nové klávesové zkratky. Ty zpříjemňují hraní, převážně pak na přenosných počítačích. Asi se vám zdá, že takovou drobnost, jakou jsou klávesové zkratky nelze ani pokládat za velkou novinku. Jenže ony skutečně velmi ulehčují hraní. Zejména pak „svatá osmice“ kláves určená k rychlému uspokojování potřeb simů. Konečně tvůrce napadlo usnadnit celý tento, někdy značně stresující, denní kolorit života Simů. Má-li postava hlad, nemusíte scrollovat po celém bytě a pátrat po ledničce – naprosto elegantně stisknete „H“ jako hunger. Z této maličkosti jsem byl skutečně nadšen! Tyto zkratky usnadní hraní zejména (a nejen) při hraní na noteboocích. Hru jsem vyzkoušel také na notebooku a ovládání je opravdu kapánek pohodlnější než v případě základních The Sims 2. Nejdůležitější je v tomto směru fakt, že hra běžící v okně je koncipována na přerušované hraní. Ve chvíli, kdy si „odskočíte“ do okna ICQ nebo třeba do mailu, se hra zastaví. Důležité je, že tento postup opravdu spolehlivě a především velmi svižně funguje. Při hraní na laptopech možná oceníte zbytečnost v podobě ikonky indikující stav baterie přítomné přímo ve hře :) další obrázky z této hry si prohlédněte v galerii Jsou HW nároky skutečně nižší? Vzhledem k cílení hry pro notebooky i méně výkonné PC jsme se rozhodli podrobit Životní příběhy i původní The Sims 2 výkonnostnímu testu. Za stejných podmínek jsme testovali celkem na pěti různých sestavách v rozlišení 1024x768. Na následujícím grafu můžete vidět, že Životní příběhy zdaleka nejsou plynulejší, spíše naopak. Tento fakt lze vyčíst již z doporučených nároků uváděných na krabicích obou her. čím více snímků za vteřinu, tím je hra plynulejší Příběhy ne pro každého Celá série Sims Příběhy bude pravděpodobně vzbuzovat rozporuplné reakce. Jedni ji budou považovat za laciný pokus vydělat na známé značce, jiní naopak za příjemné oživení konceptu Sims 2. Jistě budou existovat také ti, kteří tento koncept odsoudí na základě strohých informací nebo ti, kteří se o Sims doposud nezajímali. A domnívám se, že právě těm jsou Životní příběhy určeny nejvíce. Zarytí fanoušci a hráči Sims her se nyní těší na brzké rozšíření Roční období (Seasons) a budou i nadále hrát raději klasické Sims tituly. Naopak ten, kdo nevlastní žádný předešlý titul, nebo kdo si chce hraní zejména užít a nepotřebuje k tomu nové a nové možnosti, které nabízejí datadisky, raději sáhne po některém titulu z této „odlehčené série“. Osobně jsem byl poměrně příjemně potěšen, protože příběh hře podle mne jen a jen prospívá. Hraní má jednak určitý „cíl“ a zároveň také patřičný spád, byť příběhy nejsou závratně dlouhé, tak rozhodně hraní zpříjemňují. Považuji tento posun za zajímavý a určitě by na to měli tvůrci myslet při vývoji The Sims 3. Čímž se vlastně dostávám k samotné podstatě - byť je hra jako celek zajímavá a originální, tak nenabízí zdaleka tolik možností a inovací, aby zaujala pravidelné hráče této série. Jinými slovy, tenhle koncept mohl být klidně obsažen již v dosavadních dílech. Stáhněte si: Trailer, Cheaty... |
Laku | |
autor je správcem fanouškovské stránky TheSims2.cz a působí ještě na HotGames.cz |