Autor: Leon Publikováno: 1.listopadu 2005 | Verze hry: prodávaná/česká Doba recenzování: 1 měsíc |
TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek Mise bez nápadu Po tréninku se již vrhnete do první z celkem 11 misí. Po pár minutách hraní si ale začnete říkat, v čem že se vlastně liší Specforce od původní Chrome. Slibovaný vylepšený engine jaksi není poznat. To, že se za ty dva roky lehce zlepšila grafika, je pro mě samozřejmostí, i když na první pohled ten rozdíl asi ani nepoznáte. Tohle bych ještě odpustil, ale co všechny ostatní nedostatky? Tenkrát jsem na Chrome kritizoval např. naprostou linearitu misí. V tomto směru se bohužel nic nezměnilo. Už samotné mapy jsou navržené tak, aby vám nedovolili odbočit od předepsaného směru. Když už byste se přeci jen dostali kousek z cesty, dostanete varování, abyste nekazili misi, v horším případě se mise může ukončit jako neúspěšná. Všechny akce nepřátel jsou přísně nalinkované (naskriptované) podle toho, kam vkročíte, co uděláte, koho postřílíte, prostě všechno předem dané. Nejenom že tím trpí herní variabilita, ale především znovuhratelnost je prakticky nulová. Ani náplň misí není nijak překvapivá. Čeká vás pronikání do nepřátelských základen, pokládání náloží, úniky z obklíčení, obrana vlastní základny, kooperace s dalšími vojáky - prostě klasika. Aby to všechno nebylo tak moc jednotvárné, čas od času dostanete k dispozici nějaké vozidlo. Prakticky všechny mise jsou velmi jednotvárné, chybí více akčnosti a napětí, vše je strašně předvídatelné. Dokonce si nevybavuji ani nějaký moment ve hře, u kterého bych si řekl – ano, to je zajímavý nápad, je to pěkně udělané. Prostě stereotyp, jako kdyby autorům chyběly nápady. Rozhodně nepotěší ani inteligence nepřátel. Na tu jsem si před léty hodně stěžoval, dnes musím být ještě kritičtější. Vaši protivníci jsou opět naprostí tupci, kteří nejsou schopni vymyslet nic jiného, než vystřelit – schovat se za něco – vykouknout – vystřelit – schovat se za něco – vykouknout – nechat se zastřelit. Všechno to dělají v pravidelných časových intervalech, takže se nechávají odstřelit jako slepice v Moorhuhnu. Podobná inteligence byla před dvěma lety ještě přijatelná, ale dnes už je konkurence úplně někde jinde (viz třeba F.E.A.R.). S novými zbraněmi příliš nepočítejte. Vaším obvyklým přítelem bude automatická puška s automatickým zaměřováním, které hodně zjednodušuje hru. Čas od čas se hodí (a to doslova) granát, sniperka či raketomet proti mechům. Účinnějších zbraní je ale málo a střeliva do něj jakbysmet. Když k tomu připočítáte omezený inventář, do kterého víc než dvě zbraně nepoberete, zjistíte, že ani se zbraněmi si velké zábavy neužijete. Naštěstí běžné munice a lékárniček je víc než dost, protože je sbíráte od zastřelených protivníků. Dost směšné je i nadále „hackování“ počítačů a terminálů. Pochybuji, že v 22. století, do kterého je děj zasazen, bude možné prolomit bezpečnostní systémy pomocí hraní primitivního pexesa. Také tohle se za ty dva roky nezměnilo. Kdyby alespoň to pexeso nebylo tak primitivní! další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů Upřímně řečeno ani nevím, zda jsem si za celou dobu hraní všiml nějakých zdokonalení po stránce grafické. Lepší by měly být především textury, ale jak říkám, možná to vůbec nezpozorujete. Ani zvuková stránka nijak nezaujme, ale ani nezklame. Pokud byste si chtěli zkusit i multiplayer, máte k dispozici šest map se čtyřmi různými módy – Deathmatch, Team Deathmatch, Domination a CTF. V případě, že byste se do Specforce zamilovali (což ale nepředpokládám), je vám k dispozici i editor map. Dobrou zprávou je, že hra vyšla v české lokalizaci od Cenegy Czech. Kromě mluvené řeči je všechno ostatní v češtině – brífinky, titulky u rozhovorů i menu. Kvalita překladu je velmi dobrá, za celou dobu jsem nenarazil na jedinou chybu. Koukám, že jsem na Chrome Specforce nenašel příliš pozitivních věcí. Nechtěl bych ale, aby to vyznělo tak, že je vyloženě špatná hra. Pokud nejste nároční, můžete si hru celkem v pohodě zahrát. Negativní tón recenze jsem zvolil proto, že jsem byl skutečně zklamán prakticky nulovým vylepšením. Techland vydal po dvou letech "novou" hru, která (v mých očích) měla být pouze datadiskem a měla vyjít pár měsíců po původní Chrome. Takhle to vypadá, že Techland chtěl udělat něco, s čím by neměli moc práce a co by je nestálo moc peněz, ale zákazníka to přitom stojí skoro stejně jako nějaká nová áčková FPS. Stáhněte si: Demo, Video, Trailer... Související články: Dojmy z dema, Rozhovor, Novinky, Chrome recenze |
Leon | |
autorovi je 26 let, pracuje v zahraniční firmě, specializuje se na akční a závodní hry nebo simulátory a netradičně pojaté strategie |