Autor: Levis Publikováno: 15.listopadu 2002 |
Systém soubojů Akční část hry je samozřejmě mnohem zajímavější. Jednotlivé souboje jsou zpracovány téměř konzolovým stylem - probíhají v reálném čase, tzn. kdykoliv, kdy k vám přiběhne protivník, s ním začínáte bojovat. Jedno tlačítko slouží pro útok a druhé pro obranu, každá postava střídá několik základních chvatů. Ten, kdo dříve začne švihat mečem, obyčejně souboj vyhrává. Pokud nepřítel přejde do obranné pozice, v níž ho nelze zranit, ale on zároveň nemůže útočit, má výhodu a mezi dvěma chvaty může rychle seknout protivníka. Vypadá to komplikovaně, ale ve skutečnosti je to prosťoučké a někdy možná až moc jednoduché. Po přibližně 3-4 úspěšných bodnutích je tu ještě tzv. usmrcující chvat - například přímé probodnutí, sražení protivníka na zem a kruté zabodnutí meče do jeho těla. Podobné, ale ne smrtící, nýbrž pouze speciální chvaty mají i vaši protivníci, kterými jsou většinou skřeti. Všem útokům vyjma lukostřelců a hlavních bossů se dá ale ubránit pomocí defenzivní pozice. Každá rána ubere přibližně čtvrtinu vašeho zdraví, avšak to můžete rychle dočerpat použitím uzdravovacích předmětů - lembas doplní plné zdraví, houby anebo cestovní chléb pouze jeho část. Odlišnosti jednotlivých postav Zatímco v Hobitíně vám hrozí jen vlci, před Hůrkou už vás budou pronásledovat Černí jezdci. Po cestě do Morie budete čelit hordám skřetů a občas potkáte i nějakého jeskynního trolla, samozřejmě si prožijete i souboj Gandalfa s Balrogem a na závěr hry si autoři schovali okřídleného Nazgúla na Amon Henu. Ještě do Hůrky hrajete za Froda, avšak pak už začíná první mise s Aragornem, s nímž se dostanete až do Roklinky, a poté se již střídají mise za Aragorna a Gandalfa. Mezi jednotlivými postavami nemůžete přepnout kdykoliv, hrajete za ně vždy celou úroveň, tzn. pro každý level je určena postava, za kterou jej budete hrát. V první části hry se musíte dostat z Hobitína a ačkoliv první úkoly působí dětinsky (najít smlouvu ke dnu pytle, prodat ji Lobelii, najít prsten apod.), s příchodem noci a příjezdem hrůzu nahánějících Černých jezdců hra nabírá úplně jiný směr. Zmatené pobíhání po Hobitíně se mění ve zoufalou snahu skrýt se před ječícími temnými stíny, které se stále noří zpoza nízkých kopců a pátrají po nesmělém hobitovi. Gandalfovo kouzlení Ani po útěku z vesničky nemá hobit klid - jezdci jej pronásledují až do Hůrky, kde se Frodo (nyní již se Samem, Pipinem a Smíškem) seznamuje s Aragornem a hráč má možnost si vyzkoušet, jak se mu za hraničáře hraje. Zatímco Frodo mohl tak akorát házet kameny, čímž odváděl pozornost protivníka, popřípadě mlátit kolem sebe klackem, Aragorn je vybaven svým mečem a lukem s nikdy prázdným toulcem šípů. V Morii si pak vyzkoušíte i hru za Gandalfa, který nabízí nejpestřejší škálu hraní, protože jako alternativní útok nabízí kouzlení. A to konkrétně dvě kouzla útočná (firebally a blesky), jedno uzdravovaci (obyčejný heal) a dvě speciální. To první kolem Gandalfa vytvoří ohnivý kruh a zraní vše v blízkosti zhruba jednoho metru, druhé na několik vteřin přiměje protivníkovu jednotku útočit ve vlastních řadách. Kouzelnou sílu Gandalf doplňuje lahvičkami rozmístěnými po levelech. Jedním z dalších předmětů, který můžete při hře použít, je prsten, který vás na chvíli zneviditelní. Ale žár Sauronova oka je spalující a pokud si Prsten rychle nesundáte, bude to Froda stát život. Pár nedostatků Jeden z poměrně závažných problémů Fellowship of the Ring, který nový patch odstraňuje pouze zčásti, je to, že v Morii se kamera často zasekne ve zdi a hráč na to mnohdy dojede - v nejlepším případě ztrátou výhodné pozice v boji, v horším případě smrtí. Druhým problémem je, že v některých momentech autoři trochu nedomysleli spád hry, kdy předposlední mise (čištění břehů na Amon Henu) je mnohem lehčí než třeba hned druhý level. další obrázky z této hry najdete v sekci screenshotů Někdy zase hře chybí trocha logiky, například v Morii nejdřív vyčistíte celý sál skřetů, vylezete o patro výše, vyčístíte další sál skřetů a slezete zpět, abyste zjistili, že se musíte vrátit až na začátek. A někdy je to samozřejmě stereotyp, ale ten se dnes objevuje v každé druhé hře. Zpracování Jednotlivé úkoly většinou odpovídají příběhu knihy a umožní vám celý level projít. Tím se dostáváme k dalšímu bodu - protože hra nečerpá z filmu jako předlohy, setkáme se s jinou podobou postav a lokací než těch, které důvěrně známe z filmové verze. Hobiti vypadají celkem roztomile, i Legolas a Gimli ujdou, snad jen Boromir a Aragorn trochu ztrácí na své atraktivnosti. Vizuální zpracování celé hry obstarává poměrně slušný 3D engine, který zvládá docela pěkné a detailní postavy i objekty. Problém je trochu v tom, že autoři odflákli veškeré venkovní prostory. Hobitín má stejné pozadí Amon Hen, Roklinka nebo Lothlórien. A i doly v Morii nebo chata Toma Bombadila by si zasloužily více práce a pečlivosti při jejich tvorbě. Detail postav už je o stupínek výš, obličeje jsou slušně propracované a autoři nezapomněli ani na důležité rysy postav, jako jsou u hobitů jejich chlupaté nohy. Herní engine zvládá také poměrně pěkné efekty a nasvícení scén (např. Frodovo žihadlo je krásným světlem ve tmě, pokud jsou nablízku skřeti). Závěrečná scéna s Nazgúlem zase vypadá jako by z oka vypadlá druhému testu z 3D Marku 2001, tzn. náletu draka na středověké město. Stáhněte si: Demo, Trailer, Patch, Cheaty Související články: Novinky |
Levis připravil: jd |