Růžová lady
Zhruba pětihodinová příběhová kampaň (při plnění všech vedlejších úkolů ještě pár hodin přidejte) je striktně lineární, což jí ale nijak neubírá na atraktivitě. Městskou akci v Seattlu střídají bojové pasáže z vězeňského komplexu Curdun Cay a události příjemně plynou k závěru, kterým startuje inFamous: Second Son. InFamous: First Light se totiž odehrává před událostmi z původní hry.
Akční nářez zůstává věrný duchu původní hry a nikoho nepřekvapí, že se slečna Walkerová vznáší v růžovém oparu, běhá s větrem o závod a po nocích se sjíždí neonem. Strom schopností má pochopitelně pouze jeden, ale zato pořádně nadupaný a dotažený až k ultimátní singularitě.
Fetch se prostě rve jako lev a bitky jsou s přibývajícími schopnostmi stále zábavnější. Některé kousky si „půjčuje“ od Delsina, jiné jsou unikátní pouze pro First Light – např. naváděné neonové rakety nebo svižné ukončovací útoky s efektním zpomalením času.
Obtížnost ovšem není nijak vysoká a skutečné limity si otestujete až ve třech bojových arénách v rámci Curdun Cay Station, kde zachraňujete holografy rukojmích a likvidujete přibývající vlny nepřátel ve stále svízelnějších kombinacích.
Kdo přežije nejdéle a zároveň předvede nejlepší představení, vezme útokem nejvyšší příčky online žebříčků. Prosté, ale v podání Fetch či Delsina, který je po splnění kampaně DLC k dispozici jako bonus pro všechny majitele Second Son, třeskutě zábavné.
Hrátky v Seattlu
Bojové arény se povedly a arkádově laděný masakr s hutnou dávkou taktiky přímo volá po kooperaci. Možná se dočkáme v nějakém dalším přídavku, ale pokud by se multiplayerová podpora objevila už v inFamous: First Light, mohlo se hodnocení vyhoupnout o stupínek výše.
Zatím si tedy musíte vystačit „pouze“ s plněním dílčích úkolů, za které Fetch získá potřebné body pro vylepšování schopností. Popravit určitý počet nepřátel není problém, ale zabíjet přesně podle daných požadavků, to už chce trochu cviku. Skill Pointy však nejsou k mání pouze v arénách – výzvy se týkají i městské části, kde se navíc pobavíte i zajímavými „vedlejšáky“.
Sbírání desítek červených světýlek (Lumen) je na první pohled nechutně neoriginální a stereotypní, ale díky architektuře virtuálního Seattlu a jejich promyšlenému umístění v herním světě jde o vynikající zábavu, s níž strávíte příjemné dvě hodiny.
Povedené jsou i „Lumen Race“, kdy se vrhnete na zběsilé honičky se světýlky s využitím neonových oblaků, rozmístěných po městě a navyšujících rychlost. Obtížnost je přitom tak vyvážená, že i problematičtější výzvy vyřešíte dříve, než vás začnou frustrovat.
zdroj: Archiv
DLC jak má být
To ostatně platí i pro ničení bezpilotních policejních letounů, monitorujících ulice Seattlu. Do těch se na dálku nabouráte a pomocí integrované kamery vysledujete dráhu jejich pohybu, abyste je následně odstřelili. Jednoduché, ale hratelné; stejně jako vytváření neonových graffiti s využitím pohybového senzoru gamepadu. Zářící „kresby“ jsou pak jako stvořené pro oblíbený fotografický koutek, který do Second Son přibyl v jednom z patchů a samozřejmě nechybí ani zde.
U DLC není třeba znalcům nijak vyzdvihovat grafické zpracování, které si pochopitelně zachovává špičkovou kvalitu původní hry, ale díky recyklaci známého městského prostředí již postrádá „wow“ momenty z inFamous: Second Son. Novým hráčům ale i tak spadne čelist z „nextgenového“ pozlátka, které stále patří k tomu nejzajímavějšímu, co je v současné době napříč platformami k mání.
Za příjemnou pořizovací cenu lehce přes 400 Kč není tedy co řešit. Jestli vám původní Second Son učaroval, pravděpodobně po Fetch už nějaký ten pátek pošilháváte. inFamous: First Light parádně zabaví na několik hodin, ale odpůrce původního dobrodružství na svou víru neobrátí ani v těch trhnutých silonkách.