„Můžete se ozbrojit a komunikovat, chodit a smát se.... bla bla bla.“ Jakoby milióny novinářů v té chvíli vykřikly hrůzou a byly umlčeny dalšími minutami čteného projevu, který nutně musel vypadnout z extrémně podřadné copywriterské hlavy. Možná to celé bylo součástí postmoderní PR strategie, která velí, aby prezentace byla šokující tedy nezapomenutelná, ale spíš šlo o naprosté diletantství. Hra naštěstí všechno zachránila.
South Park: The Stick of Truth splní všem fanouškům South Parku tajná přání. Jedna z postav si například může naprdět do dlaně a hodit hnědý vzduch po nepříteli jako granát. Jindy zase Cartman v průběhu souboje vytáhne mámin oblíbený růžový vibrátor Vibroblade a přetáhne s ním zpívajícího elfa po hlavě tak, že si milý elfík lehne na krovky.
Jediné dostupné video ze hry z letošního Gamescomu je tento nekvalitní záznam dema. Ale svůj účel nějak plní...
To vše je proloženo pro seriál typickými nadávkami a animovanými předěly. Je to South Park. Ale pojďme na začátek celého tažení, před hospodu Giggling Donkey, kde „stojíte jen kousek od trubadúra s důležitými informacemi, které vám nedá jen tak.“ Aaaargh.
Cesta za nalezením tajemného artefaktu a záchranou městečka bude vtipná a tak akorát složitá. O to se postaral tým Obsidian i poté, co původní producent THQ padl pod tíhou vlastní existence a vývoje se ujala společnost Ubisoft. V praxi jsme hru viděli poprvé a je nutné ocenit, že se skutečně blíží dojmu z animovaného filmu.
Postavičky se pohybují ve 2D světě, kde na ně čekají ostré konverzace a bitky ve speciálním módu. Není to žádná jednoduchá záležitost. Pod na první pohled neumětelskou grafikou se skrývá robustní soubojový systém, který na tahy diktuje používání zbraní a speciálních schopností.
Značka požaduje, aby v některých případech zacházel humor a situace do opravdového extrému, před kterým by couvl i Karel Drda. Jestli vás znechutil příklad s prd-o-granátem, tak si ani nečtěte, že munici můžete vytvořit i na záchodové míse po usilovném tlačení nebo hromovým prdnutím otevřete větrací šachty, případně strhnete na nepřátele zářivky a tím je poškodíte elektrickým proudem.
Po několika soubojích s trubadúrem a jeho zpívajícími elfy ve sklepě hospody se vracíme zpět na ulici, kde příběh pokračuje, prezentace však nikoliv. Co si z ní odnést?
Síla South Parku nikdy nebyla, jak kritici tvrdí, v šokujících aktivitách dětí, ale v kritice společenských móresů a ve stylové konzistenci celého světa. Lidé z Obsidianu to samé snad dokáží do South Park: The Stick of Truth of přenést. V současné chvíli je jasné jen to, že fanoušci budou mít radost a ti ostatní... Ti možná najdou hru dobrou i pro ně.