South Park: Stick of Truth byl na Gamescomu drsnější než Drda
zdroj: tisková zpráva

South Park: Stick of Truth byl na Gamescomu drsnější než Drda

29. 8. 2013 19:30 | Dojmy z hraní | autor: Pavel Dobrovský |

Taková prezentace na Gamescomu letos ještě nebyla. „Ahoj, kamarádi,“ přečetla otráveným hlasem z papíru paní z Obsidianu před nastoupenými novináři. „Pomozte Stanovi, Kyleovi, Kennymu a Cartmanovi v hystericky vtipné adventuře o záchraně South Parku dětmi ze čtvrté třídy. Od tvůrců South Parku Treye Parkera a Matta Stona přichází epická výzva stát se... cool. Ha ha.“ Jestli v té tiché chvíli něco zadunělo, tak to byla moucha, která narazila do zdi.

„Můžete se ozbrojit a komunikovat, chodit a smát se.... bla bla bla.“ Jakoby milióny novinářů v té chvíli vykřikly hrůzou a byly umlčeny dalšími minutami čteného projevu, který nutně musel vypadnout z extrémně podřadné copywriterské hlavy. Možná to celé bylo součástí postmoderní PR strategie, která velí, aby prezentace byla šokující tedy nezapomenutelná, ale spíš šlo o naprosté diletantství. Hra naštěstí všechno zachránila.

South Park: The Stick of Truth splní všem fanouškům South Parku tajná přání. Jedna z postav si například může naprdět do dlaně a hodit hnědý vzduch po nepříteli jako granát. Jindy zase Cartman v průběhu souboje vytáhne mámin oblíbený růžový vibrátor Vibroblade a přetáhne s ním zpívajícího elfa po hlavě tak, že si milý elfík lehne na krovky.

...

Jediné dostupné video ze hry z letošního Gamescomu je tento nekvalitní záznam dema. Ale svůj účel nějak plní...

To vše je proloženo pro seriál typickými nadávkami a animovanými předěly. Je to South Park. Ale pojďme na začátek celého tažení, před hospodu Giggling Donkey, kde „stojíte jen kousek od trubadúra s důležitými informacemi, které vám nedá jen tak.“ Aaaargh.

Cesta za nalezením tajemného artefaktu a záchranou městečka bude vtipná a tak akorát složitá. O to se postaral tým Obsidian i poté, co původní producent THQ padl pod tíhou vlastní existence a vývoje se ujala společnost Ubisoft. V praxi jsme hru viděli poprvé a je nutné ocenit, že se skutečně blíží dojmu z animovaného filmu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Postavičky se pohybují ve 2D světě, kde na ně čekají ostré konverzace a bitky ve speciálním módu. Není to žádná jednoduchá záležitost. Pod na první pohled neumětelskou grafikou se skrývá robustní soubojový systém, který na tahy diktuje používání zbraní a speciálních schopností.

Značka požaduje, aby v některých případech zacházel humor a situace do opravdového extrému, před kterým by couvl i Karel Drda. Jestli vás znechutil příklad s prd-o-granátem, tak si ani nečtěte, že munici můžete vytvořit i na záchodové míse po usilovném tlačení nebo hromovým prdnutím otevřete větrací šachty, případně strhnete na nepřátele zářivky a tím je poškodíte elektrickým proudem.

Po několika soubojích s trubadúrem a jeho zpívajícími elfy ve sklepě hospody se vracíme zpět na ulici, kde příběh pokračuje, prezentace však nikoliv. Co si z ní odnést?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Síla South Parku nikdy nebyla, jak kritici tvrdí, v šokujících aktivitách dětí, ale v kritice společenských móresů a ve stylové konzistenci celého světa. Lidé z Obsidianu to samé snad dokáží do South Park: The Stick of Truth of přenést. V současné chvíli je jasné jen to, že fanoušci budou mít radost a ti ostatní... Ti možná najdou hru dobrou i pro ně.

Nejnovější články