GC 2012 dojmy: Vikingové novému King's Bounty prospívají
zdroj: tisková zpráva

GC 2012 dojmy: Vikingové novému King's Bounty prospívají

23. 8. 2012 10:51 | Dojmy z hraní | autor: Petr Poláček |

Jedna strana mozku mi posměšně našeptává, že King’s Bounty: Warriors of the North je zase jenom datadisk a já vím, že má naprostou pravdu, poněvadž herní systém v základu zůstává stejný, herní principy také, prostředí rovněž a atmosféra je nemlich to samé. A kvůli novému hrdinovi, lokacím a několika nástavbovým mechanikám opravdu nejsem připraven na vikingský zásek v rámci KB série bůhvíjak halekat radostí. ALE!

Krom všeho vyjmenovaného je hra pořád naprosto kouzelná, zábavná od prvního kliku a hlavně neskutečně návyková, protože se jako klíště drží archetypu klasického dobrodružství, který prostě funguje. Pokud se budete pozorně dívat, tak na vás některá z těchto kvalit semo tamo vykoukne i ze záběrů v prvním traileru (po rozkliku), vydaném minulý týden (no, nějak nám to uniklo) během Gamescomu.

V bezpočtu pixelů na nových screenshotech je nějaké to imanentní dobrodružství určitě vetkáno také, ale poznává se to jen obtížně. Spolehlivě však na vás vyvavene, když hru poznáte naživo, což je můj vlastní zážitek z live dema King’s Bounty: Warriors of the North, které jsem viděl minulý týden v Německu.

Balím to do košatých vět, protože na jednu stranu chci být k dalšímu KB datadisku kritický už jen proto, že tvůrci vyčůraně využívají jeden mustr a nevrhli se už dávno na regulérní pokračování. Vikingská tematika však KB: Warriors of the North sluší, zejména v kombinaci se stylizovanou grafikou a zhuštěným světem, kde na každém kroku něco/někdo čeká. Samozřejmě jsou zde Vikingové pohádkoví, respektive fantastičtí, a s prakticky každým jejich klišé, jaké znáte nebo jste o něm slyšeli.

zdroj: Archiv

Po boku tak novému hrdinovi Olafovi nemůže chybět pětice valkýr, které slouží jako trumfy, které lze v boji vytahovat. Ne však jen tak dle libosti. Je jich pět, každá umí něco jiného a levelují, což je krása. Vybrat byste si však měli jednu hlavní, protože ta bude levelovat stoprocentně, zatímco ty ostatní chuděry budou dostávat jenom 25 % expů. Je to další taktický prvek pro souboje, které jsou živelnější, než v předchozích hrách a pomáhá tomu, i když možná jen pocitově, přítomnost samotného Olafa na bojišti in persona. V obecné rovině je to vlastně kravina, pro souboje v KB hrách to znamená výrazný posun směrem k lepšímu.

Demo hry bylo dosti krátké a vlastně to šlo jen o záběry ze hry podpořené přednášením herních prvků, které si můžete přelouskat sami na ofiko stránce. Rozhodně však na mě hra naživo zapůsobila mnohem silněji, než když si o herních mechanikách jenom čtu a k tomu se dívám na obrázky.

King’s Bounty si asi člověk musí sám zažít, jinak to moc nefunguje. A protože už to vím, tak sice nebudu, tvrdit, že je Warriors of the North nejskvělejší hra pod sluncem, ale zároveň už ji nebudu šmahem odsuzovat jako další stejnou King’s Bounty hru, nebo neprávem oslavovaný datadisk. Musím se přiznat, já bych si to docela i zahrál… Naštěstí to teďka nejde. Vydání je zatím naplánované na letošní říjen.

Nejnovější články