Jak vypadá přechod od pozitivního zdrogování Radostí do sychravé a kruté reality ukazuje právě video z tiskové konference. To ukazuje svět, v němž Wells žije a to včetně drobných detailů, které naznačují, v čem se liší od toho našeho. Velká Británie totiž v roce 1964 zjevně vede válku se Sovětským svazem, což asi přispělo k posílení diktatury. Hlavní hrdina pracuje v archívu a cenzuruje dobové články, což logicky musí vyvolávat víc negativních emocí a především vzpomínek. Ve videu je spouštěčem článek o něm a jeho asi již zesnulém bratrovi.
Těch pár minut skvěle předvádí situaci člověka, který se probral ze snu (v tomto případě drogami navozeného a pokřiveného vnímání reality) do strašlivé skutečnosti. Občas je možná upoutávka až příliš doslovná v tom, že vše není v pořádku, jako v případě krysy vydávané za piňatu, ale We Happy Few se i tak skvěle daří navozovat atmosféru orwellovského státu. Společnost totiž nebere, pokud se rozhodnete Radost nebrat. Takoví jedinci jsou označování za Downery (tedy ty, kteří kazí ostatním zábavu) a bezpečností složky je loví.
zdroj: Archiv
Právě v maskování se před spoluobčany bude spočívat survival základ We Happy Few. Jakékoliv nestandardní chování totiž vyvolává jejich podezření, což může vyústit v přivolání policie. Musíte se tedy tvářit, že pravidelně berete Radost, plížit se a když na to dojde, i bojovat. Potřebujete i jíst a spáta ve chvíli, kdy na vás všichni poznají, že nejste na státem nařízené droze, zbývá vám jen opatrně vykrádat byty a obchody, případně spát kde to jen jde.
Znovuhratelnost by mělo zajistit procedurálně generované město Wellington Wells, v němž se ale budou vždy pohybovat hlavní postavy. Každá z nich má mít svůj vlastní příběh, který budete moci rozkrýt. Nastavit půjde několik obtížností včetně permanentní smrti, to prý kdybyste chtěli ukojit své masochistické choutky. Trojice módů zahrnuje sandboxový i příběhový a k tomu blíže nedefinovaný Wellie mód.
We Happy Few vyjde 26. července na Steamu v rámci early accessu, ale kromě PC čekejte plnou hru i na Xbox One. V rámci předběžného přístupu dostanete do rukou alfa verzi bez příběhové složky. Tvůrci odhadují, že dokončení plné verze hry jim bude trvat ještě půl roku až rok.